  • 141. Data: 2012-06-26 19:35:00
    Temat: Re: Kupiłem akumulator!
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 26-06-2012 10:43, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    > Tak z ciekawości, podaj mi proszę ile wg. Ciebie trzeba dać za
    > akumulator 100Ah ?

    Nie potrzebuję 100Ah, ale jak chcesz to możesz dać za niego dwa razy.

    --
    Pozdr.

  • 142. Data: 2012-06-26 19:37:29
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 26-06-2012 18:43, J.F pisze:
    > A ten prad ladowania to jaki ma byc ?
    > Bo zeby pilnowac, to trzeba wiedziec co ..

    Możliwie najwyższy.

    --
    Pozdr.

  • 143. Data: 2012-06-26 19:38:54
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 26-06-2012 08:36, Axel pisze:
    > Eeee, gdyby tak bylo, to aku w nastepnym nowym aucie wytrzymalby tez krocej.
    > A ta regula juz sie w 3 aucie pod rzad sprawdza...

    Pewnie dlatego że nie montują marketowych :P

    --
    Pozdr.

  • 144. Data: 2012-06-26 19:52:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Tuesday, June 26, 2012, 7:13:23 PM, you wrote:

    > Byc moze, ale ze sie tak zapytam - po ch* ?
    > Salmiak lepszy, czy tak bardzo tanszy ?

    Nie - te z salmiakiem mozna bezpiecznie "ładować" kilkakrotnie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 145. Data: 2012-06-26 20:35:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w
    Hello J.F,

    >Nie - te z salmiakiem mozna bezpiecznie "ładować" kilkakrotnie.

    I ktorys z producentow pozwala na ladowanie jego jednorazowych ogniw,
    ze mu klienci kupuja ?

    Owszem, niektorzy pozwalaja, ale wtedy to sie nazywa akumulator
    _alkaliczny_ (1.5V), a nie salmiakowy :-)

    P.S. patrze na chemie Leclanche ... hm, powinienem czuc amoniak ze
    zuzytej baterii. Nigdy nie czulem ..

    J.

  • 146. Data: 2012-06-26 20:36:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DoQ" napisał w wiadomości grup

    >Możliwie najwyższy.

    150A bedzie dobrze ?
    Bo niektorzy maja takie alternatory ..

    J.

  • 147. Data: 2012-06-26 20:53:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Tuesday, June 26, 2012, 8:35:22 PM, you wrote:

    > I ktorys z producentow pozwala na ladowanie jego jednorazowych ogniw,
    > ze mu klienci kupuja ?

    Widać, że nie oglądasz "Jak to jest zrobione" :)
    W Kanadzie znalazł się taki.

    > Owszem, niektorzy pozwalaja, ale wtedy to sie nazywa akumulator
    > _alkaliczny_ (1.5V), a nie salmiakowy :-)
    > P.S. patrze na chemie Leclanche ... hm, powinienem czuc amoniak ze
    > zuzytej baterii. Nigdy nie czulem ..

    Hmmm... na jednej chlor, na drugiej wodór - rzeczywiście powinien być
    amoniak. A nie ma. Musi zostaje w elektrolicie, alkalizując go.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 148. Data: 2012-06-26 20:58:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Hello J.F,

    >Hmmm... na jednej chlor, na drugiej wodór - rzeczywiście powinien być
    >amoniak. A nie ma. Musi zostaje w elektrolicie, alkalizując go.

    no tak pisza
    http://en.wikipedia.org/wiki/Leclanché_cell

    ale taki tym bardziej smierdzi.

    J.

  • 149. Data: 2012-06-26 21:05:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Tuesday, June 26, 2012, 8:58:23 PM, you wrote:

    > no tak pisza
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Leclanché_cell
    > ale taki tym bardziej smierdzi.

    "Powstający amoniak jest wiązany przez kationy cynkowe w kompleks
    tetraaminacynkowy(2+)"

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Ogniwo_Leclanch%C3%A9go

    --
    Best regards,