  • 161. Data: 2013-07-12 07:40:15
    Temat: Re: Ktora 7 calowa nawigacje wybrac ...
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-07-11 15:55, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    OK - wszystko jasne

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 162. Data: 2013-07-12 21:44:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 10 Jul 2013 17:25:58 +0200, Cavallino napisał(a):
    > Zależy jak jest oznakowana, cały czas to utajniasz.

    Zdjecia zrobilem, obrobie, opublikuje :-)

    > Te autostradowe - oczywiście tak. ;-)

    Jest choc jedno ?

    > Dokąd?

    Do Karpacza, do Zgorzelca, do Drezna, do Legnicy, do Boleslawca, do
    Walbrzycha ..

    > Taki jest standard oznakowania dróg w Polsce.

    I ciagle twierdze ze to jest zly standard.

    > Dopiero ostatnio oprócz formalnych punktów końca drogi podaje się większe
    > miasta.

    No nie, wieksze miasta byly od dawna. Tylko jakos niekonsekwentnie.
    Wroclaw 200km. A po dluzszym czasie widze Jelenia Gora 150km.
    Droge gdzies pomylilem ?

    J.

  • 163. Data: 2013-07-12 22:56:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Do Karpacza, do Zgorzelca, do Drezna, do Legnicy, do Boleslawca, do
    > Walbrzycha ..

    Mówisz że jedzie z Mazur nie zna trasy?

    > I ciagle twierdze ze to jest zly standard.

    Nie mówię że nie, ale lepszy taki niż żaden.
    Osobiście nie mam problemów z oznakowaniem polskich dróg, poza gminnymi
    może.

    > No nie, wieksze miasta byly od dawna. Tylko jakos niekonsekwentnie.

    No właśnie.
    Dlatego już lepszy kiepski system niż jego brak i niekonsekwencja.

  • 164. Data: 2013-07-12 23:44:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 12 Jul 2013 22:56:54 +0200, Cavallino napisał(a):
    > Mówisz że jedzie z Mazur nie zna trasy?

    No zna - Wroclaw, autostrada, Legnica, Zgorzelec.

    A tu mu wyskakuja w lewo Kudowa, w prawo Lubawka ..

    > Nie mówię że nie, ale lepszy taki niż żaden.
    > Osobiście nie mam problemów z oznakowaniem polskich dróg, poza gminnymi
    > może.

    Bo jezdzisz z nawigacja. Wylacz kiedys i pojedz daleko.
    Albo na Slask :-)

    J.

  • 165. Data: 2013-07-13 11:24:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    et...

    > No zna - Wroclaw, autostrada, Legnica, Zgorzelec.
    >
    > A tu mu wyskakuja w lewo Kudowa, w prawo Lubawka ..

    A wcześniej na Szczecin, Gdańsk, Białystok czy Kraków - czemu go to miałoby
    obchodzić, jak on chce A4 do granicy jechać?
    Co Ty z tą Lubawką, przecież to nie jest na A4.

    > Bo jezdzisz z nawigacja.

    Od kilku lat.
    Wcześniej też nie błądziłem, tyle że ja oglądałem mapę przed jazdą i nadal
    to robię.

  • 166. Data: 2013-07-13 11:41:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Jul 2013, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał

    > No właśnie.
    > Dlatego już lepszy kiepski system niż jego brak i niekonsekwencja.

    Nie do końca.
    Głównie dlatego, że opis pasuje do możliwej wersji "systemu".
    Opisany konkretny przypadek:

    ...da się prosto wyjaśnić "systemem", w którym oznaczane jest nabliższe
    duże miasto, ale promień oznaczania miast ponad pół miliona (ludności)
    jest istotnie większy niż promień oznaczania miast poniżej 100 tysięcy.
    Cichaczem zakładamy "najbliższe miasto", nie dokładamy żadnych innych
    warunków, i już wychodzi, że wolno "zgodnie z normą" podawać JEDNO
    najbliższe miasto. Tak ku oszczędności znaków ;>
    Wjeżdżamy w "zasięg oznaczania" miasta >0,5M, jedziemy, jedziemy,
    wjeżdżamy w "zasięg oznaczania" miasta <0,1M i zdziwko...

    To czego oczekujecie to wcale nie "konsekwencja" (opisany wyżej
    system JEST konsekwentny!) lecz ciągłość oznakowania - czyli
    wymaganie, aby oznakowanie na danej kategorii drogi nie miało
    prawa "zniknąć" :D
    Oczywiście z definicji prowadzi to do stanu, w którym liczba
    pozycji kierunkowskazu może maleć jedynie przy przekraczaniu
    granicy "miasta kierunkowskazowego" i z założenia kierunkowskazy
    są wielopozycyjne.

    pzdr, Gotfryd

  • 167. Data: 2013-07-13 20:40:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Jul 2013 11:41:55 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > warunków, i już wychodzi, że wolno "zgodnie z normą" podawać JEDNO
    > najbliższe miasto. Tak ku oszczędności znaków ;>

    Do Jeleniej Gory to jeszcze bylo hoho, bo to gdzies na DK3 pod Zielona
    gora bylo, i po drodze bylo pare miast podobnej wielkosci.

    > Wjeżdżamy w "zasięg oznaczania" miasta >0,5M, jedziemy, jedziemy,
    > wjeżdżamy w "zasięg oznaczania" miasta <0,1M i zdziwko...

    Ale w czym problem napisac dwa miasta ?

> [...]
    > system JEST konsekwentny!) lecz ciągłość oznakowania - czyli
    > wymaganie, aby oznakowanie na danej kategorii drogi nie miało

    Konsekwencja - napisalismy raz Wroclaw, to piszmy az do Wroclawia.

    J.

  • 168. Data: 2013-07-13 20:51:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Jul 2013 11:24:05 +0200, Cavallino napisał(a):

    > A wcześniej na Szczecin, Gdańsk, Białystok czy Kraków - czemu go to miałoby
    > obchodzić, jak on chce A4 do granicy jechać?
    > Co Ty z tą Lubawką, przecież to nie jest na A4.

    Nie mnie pytaj, tylko drogowcow.
    Nie ma Szczecina, Gdanska, Krakowa - jest Lubawka.

    > Od kilku lat.
    > Wcześniej też nie błądziłem, tyle że ja oglądałem mapę przed jazdą i nadal
    > to robię.

    I zauwazales na tej mapie jadac np do Legnicy takie miejsca jak
    Lubawka?

    To sie zaczelo od wielu lat. W pewnym momencie najlepiej bylo jezdzic
    na numery drog. Bo na drogowskazy trudno juz bylo liczyc.
    Ale teraz przybylo autostrad, wezlow ciekawych, dk5 w lewo, dk5 w
    prawo, slimaki, wiadukty, tunele ... w ktora strone ?
    W prawo Lubawka, w lewo ... na razie jeszcze Poznan ..

    J.

  • 169. Data: 2013-07-14 10:37:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    >
    > Ale w czym problem napisac dwa miasta ?

    > Konsekwencja - napisalismy raz Wroclaw, to piszmy az do Wroclawia.

    Problem w tym, że DK3 ZTCW leci właśnie do Jeleniej Góry, a nie do
    Wrocławia.
    Więc jeśli już, to nieprawidłowe było oznakowanie "Wrocław" gdziekolwiek się
    nie pojawiło na tej trasie.

  • 170. Data: 2013-07-14 10:42:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    .net...

    > Nie mnie pytaj, tylko drogowcow.
    > Nie ma

    Gdzie nie ma?

    >Szczecina, Gdanska, Krakowa

    A czemu miałby być Szczecin, Gdańsk i Kraków na drodze prowadzącej do
    Lubawki?

    >- jest Lubawka.

    Na A4?
    Coś kręcisz.

    > I zauwazales na tej mapie jadac np do Legnicy takie miejsca jak
    > Lubawka?

    A na jakiej drodze do Legnicy jest oznakowanie do Lubawki?

> [...]
    > prawo, slimaki, wiadukty, tunele ... w ktora strone ?
    > W prawo Lubawka, w lewo ... na razie jeszcze Poznan ..

    W sumie powinna być też raczej Bydgoszcz - bo tam się kończy DK5 chyba.