  • 291. Data: 2020-05-03 17:46:38
    Temat: Re: Koronawirus - liczba zgonów
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Außer Acht gelassen wurde bei dieser Subtraktion offenkundig die Zahl der Toten, die
    bei über 6000 lag. Infektiös waren also nach RKI Zahlen nur noch etwa 31.000. Da die
    Zahl der Geheilten die der Neu-Infizierten seit längerem deutlich übersteigt und die
    Todesfälle ebenfalls steigen, ergab sich für den Tag des Bund-Länder-Treffens die
    Zahl von etwas über 29.000.

    Mit Stand vom Sonntag ist sie weiter auf gut 25.000 gesunken.

    *zapomnieli* odjąć zmarłych oraz ozdrowialych z kolejnych dni. Aktualnie spadek o 4k
    do 25k co nikogo nie przekona jeśli chodzi o przedłużenie sankcji.

  • 292. Data: 2020-05-03 18:27:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-05-2020 o 19:29, J.F. pisze:
> [...]
    histerię i rozwalono gospodarki wielu krajów. Jak dla mnie mistrzostwo świata ;-)

    > Pod warunkiem, ze to rzeczywiscie tacy, co by pol roku nie przezyli.
    > A jakos nie podejrzewam, zeby duzo takich w rejs statkiem sie
    > wybieralo.
    >
    > No i pod warunkiem, ze to beda "oni" a nie "my" :-)
    >
    > Ale jak rzad robi osobne statystyki dla tych, co mieli choroby
    > towarzyszace, to mowisz "oszukuja" :-P

    A nie?

    I robią to celowo - każdy odrobinę myślący o tym wie.
    Tak jak z liczbą zakażonych, eksperci szacują że zaniżoną 4-5 krotnie:

    https://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/7,35771,25908836
    ,prof-simon-testujemy-troche-wiecej-niz-w-afryce-wie
    c-na-pewno.html#s=BoxOpLink

    "Coraz częściej pojawiają się informacje, że należy się spodziewać
    drugiego szczytu zachorowań jesienią. Co pan o tym sądzi?
    - Nie wiem, jak epidemia się u nas potoczy. Myśmy spłaszczyli jej
    przebieg, ale zawsze te 300-500 przypadków dziennie mamy na tyle ludzi,
    ile testujemy. Proszę pamiętać, że jesteśmy krajem w dalszym ciągu z
    małym testowaniem, ludzi wysyła się na kwarantannę i się ich nie
    testuje, więc my dokładnie nie wiemy, ile osób jest zakażonych. Jeśli
    przyjmą państwo, że jedna piąta jest jawna klinicznie, o niej wiemy i ją
    testujemy, to cztery piąte zakażonych chodzi gdzieś między nami, ale nie
    ma testu. Czyli nie mamy w Polsce 12 tys. zakażonych, tylko jakieś 40-50
    tys. Czyli kilkadziesiąt tysięcy zakażonych szerzy wirusa.

    Fakt, że osoba bezobjawowa robi to w niewielkim stopniu, bo nie kaszle,
    nie pluje, nie dusi się. Ale osoba chora może zakażać już wiele osób. Ja
    nie wiem dokładnie, ile osób jest zakażonych w tym kraju, bo wykonaliśmy
    tylko tyle testów, że jesteśmy na dnie tabelki krajów europejskich i nie
    tylko europejskich, jesteśmy trochę powyżej krajów afrykańskich."

    Wiadomo dlaczego tak robią - jak zamykali kraj, to liczby sumaryczne
    były na poziomie obecnych dziennych - i co wtedy to była podstawa do
    lockdownu, a teraz jest już bezpiecznie i można robić wybory?
    I wszystko otwierać, żeby była atmosfera do tychże wyborów?

    Tylko debil, czyli wyborca pis, mógłby się na to złapać...

  • 293. Data: 2020-05-03 22:11:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Raczej super debil wyborca platformy na takie coś się zalapie. Ale jak profesor i
    gówno wyborcze to musi być dla super debila wyborcy PO prawda. Nie widzą super debile
    ze w światowych statystykach nie pokrywa się teza że istnieje jakaś zależność
    pomiędzy ilością testów, ilością chorych i ilością zmarłych. Oczywiście super debil
    wyborca placformy jak wyczyta że to międzynarodowy spisek to też uwierzy. A prawda
    jest taka że rządzący w wielu krajach na świecie, a zwłaszcza państwach starej chujni
    srają pod siebie bo będą w którymś momencie wytłumaczyć wyborcom cud z małą ilością
    zmarłych w Polsce. Tajwan, Chiny, Japonię by jakoś wytlumaczyli. Ale Czech, Słowacji
    i przede wszystkim bardzo dużej Polski pominąć w ogłupianiu swoich pominąć nie będą
    mogli.

  • 294. Data: 2020-05-04 08:20:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 3 May 2020 18:27:48 +0200, Cavallino napisał(a):

    > A nie?

    Powinienes jakos wybrac - mowimy "zmarli ze starosci", "na inne
    choroby" czy "od koronawirusa" :-)

    > I robią to celowo - każdy odrobinę myślący o tym wie.
    > Tak jak z liczbą zakażonych, eksperci szacują że zaniżoną 4-5 krotnie:

    Jesli nie wiecej.
    Docelowo to mysle ze bedzie jak na tym statku czy szkole pozarniczej -
    o 25% zarazonych, czyli pare mln.

    > https://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/7,35771,25908836
    ,prof-simon-testujemy-troche-wiecej-niz-w-afryce-wie
    c-na-pewno.html#s=BoxOpLink

    Wyborcza ... czy to dobre zrodlo ? :-)

> [...]
    > ma testu. Czyli nie mamy w Polsce 12 tys. zakażonych, tylko jakieś 40-50
    > tys. Czyli kilkadziesiąt tysięcy zakażonych szerzy wirusa.

    Ale ale ... to sluszna linie ma nasza wladza, ze lockdown wprowadzila.

> [...]
    > tylko tyle testów, że jesteśmy na dnie tabelki krajów europejskich i nie
    > tylko europejskich, jesteśmy trochę powyżej krajów afrykańskich."

    Inne kraje chyba tez nie wiedza, bo milionow testow jeszcze nie
    zrobily. Czesi ponoc jakies staystyczne testy zaczeli robic.

    > Wiadomo dlaczego tak robią - jak zamykali kraj, to liczby sumaryczne
    > były na poziomie obecnych dziennych - i co wtedy to była podstawa do
    > lockdownu, a teraz jest już bezpiecznie i można robić wybory?

    Ale przeciez wybory beda korespondencyjne.

    > I wszystko otwierać, żeby była atmosfera do tychże wyborów?
    > Tylko debil, czyli wyborca pis, mógłby się na to złapać...

    Ale przeciez sam namawiasz do otwarcia wszystkiego :-)
    Z wyjatkiem wyborów ? :-)

    J.

  • 295. Data: 2020-05-04 09:32:09
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-05-2020 o 08:20, J.F. pisze:

    > Powinienes jakos wybrac - mowimy "zmarli ze starosci", "na inne
    > choroby" czy "od koronawirusa" :-)

    Musiałbyś jeszcze rozróżniać z kim rozmawiasz, bo kompletnie nie wiem o
    co Ci chodzi....

> [...]
    > o 25% zarazonych, czyli pare mln.

    ,prof-simon-testujemy-troche-wiecej-niz-w-afryce-wie

    Do wytykania błędów i wypaczeń pis jak najbardziej.
    Do chwalenia rządu niekoniecznie.
    Więc zależy co chcesz osiągnąć - już same wątpliwości wiele o tym mówią....

    > Ale ale ... to sluszna linie ma nasza wladza, ze lockdown wprowadzila.

    To czemu teraz otworzyła gdy jest gorzej?

    > Ale przeciez wybory beda korespondencyjne.

    Tak mówili w tvpis, czy skąd ta wiedza?

    > Ale przeciez sam namawiasz do otwarcia wszystkiego :-)

    Oczywiście.
    A przy okazji wytykam działanie rządu na podstawie "co ludzie powiedzą"
    i brak spójnej koncepcji.

    Albo zamykali bez sensu, albo teraz bez sensu otwierają.
    Nie da się zjeść ciastka i mieć ciastka.

    W którym przypadku popełnili kardynalny błąd.

  • 296. Data: 2020-05-04 09:52:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 4 May 2020 09:32:09 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Musiałbyś jeszcze rozróżniać z kim rozmawiasz, bo kompletnie nie wiem o
    > co Ci chodzi....

    Cytata sprytnie wyciales:

    Czyli rzad powinien rzetelnie informowac - zmarlo wczoraj 15 osob
    zarazonych wirusem, ale mieli ponad 75 lat, to ich nie szkoda :-P

> [...]
    > Do chwalenia rządu niekoniecznie.
    > Więc zależy co chcesz osiągnąć - już same wątpliwości wiele o tym mówią....

    Pytanie, czy dobrze zrodla dobieraja :-)

    > To czemu teraz otworzyła gdy jest gorzej?

    Moze wyszlo za dobrze i trzeba poluzowac :-)

    > Tak mówili w tvpis, czy skąd ta wiedza?

    Myslisz, ze nie bedzie ?
    Gowin taki twardy i jeszcze ma 5 za soba ? :-)

    > Oczywiście.

    Jak sie konczy brak interwencji to widzimy - krematoria nie wyrabiaja.

> [...]
    > Albo zamykali bez sensu, albo teraz bez sensu otwierają.
    > Nie da się zjeść ciastka i mieć ciastka.
    > W którym przypadku popełnili kardynalny błąd.

    Ewentualnie nie wiedzieli jak lockdown wyjdzie, wyszlo dobrze, wiec
    teraz moga poluzowac troche. Ale trzeba bylo poczekac na maseczki z
    Chin :-)

    J.

  • 297. Data: 2020-05-04 10:15:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-05-2020 o 09:52, J.F. pisze:

    > Czyli rzad powinien rzetelnie informowac - zmarlo wczoraj 15 osob
    > zarazonych wirusem, ale mieli ponad 75 lat, to ich nie szkoda :-P

    Powinien policzyć wszystkich zmarłych z/na covid, a nie podawać
    statystyki TYLKO tych, których wcześniej przetestował i do tego lekarze
    uznali za słuszne wpisać w akcie zgonu odpowiednią cyferkę.

    > Moze wyszlo za dobrze i trzeba poluzowac :-)

    I z wyborami nie ma to żadnego związku?

    > Myslisz, ze nie bedzie ?

    Myślę, że nawet jak zrobią, to wyniki czegoś takiego nie są w stanie się
    ostać.

    > Jak sie konczy brak interwencji to widzimy - krematoria nie wyrabiaja.

    A skąd wiesz że to akurat przez brak interwencji?
    W Szwecji wyrabiają...

    > Ewentualnie nie wiedzieli jak lockdown wyjdzie, wyszlo dobrze, wiec
    > teraz moga poluzowac troche.

    Czyli nie wiedzą, że jeśli faktycznie jest źle, to będzie gorzej....

  • 298. Data: 2020-05-04 11:42:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Powinien policzyć wszystkich zmarłych z/na covid, a nie podawać
    >statystyki TYLKO tych, których wcześniej przetestował i do tego
    >lekarze

    Na ale na jakiej podstawie mialby to robic, jesli testu nie bylo ?

    >uznali za słuszne wpisać w akcie zgonu odpowiednią cyferkę.

    I znow - na jakiej podstawie mialby zmieniac decyzje lekarza ?

    Tylko dlaczego lekarze mieliby klamac w aktach zgonu ... wiec raczej
    sie skup, kto liczy glosy :-)

    A ze wirus atakuje wzglednie powoli, to zakladam, ze lekarze zdazyli
    zrobic test tym, co w ciezkim stanie u nich leza.

    >I z wyborami nie ma to żadnego związku?

    IMO niewielki, bo wybory nie wiadomo kiedy, a przeciez kraju nie mozna
    trzymac rok zamknietego :-)

    Ale moze sluchaja, co sie wyborcom nie podoba ...

    >Myślę, że nawet jak zrobią, to wyniki czegoś takiego nie są w stanie
    >się ostać.

    No coz - nie Ty bedziesz to ocenial, tylko SN i ewentualnie Piotrowicz
    i reszta TK.

    PO powinna zorganizowac akcje zbierania podpisow z wnioskiem o
    referendum w sprawie uniewaznienia wyborow - ale to po fakcie :-)

    >A skąd wiesz że to akurat przez brak interwencji?
    >W Szwecji wyrabiają...

    Na razie ?

    >Czyli nie wiedzą, że jeśli faktycznie jest źle, to będzie gorzej....

    Bo tez i nikt tak naprawde nie wie, jak to sie rozwija.
    Rzad pewnie zaniedbal sprawe wlasciwego wywiadu ... ale bo to
    Chinczykom mozna ufac ?

    Tak czy inaczej "zareagowal na czas" i na razie krematoria nam
    wyrabiaja.

    J.

  • 299. Data: 2020-05-04 12:24:00
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-05-2020 o 11:42, J.F. pisze:

    > Na ale na jakiej podstawie mialby to robic, jesli testu nie bylo ?

    A na jakiej robią to inni?

    > I znow - na jakiej podstawie mialby zmieniac decyzje lekarza ?

    No właśnie - na jakiej pdostawie ją zmieniają?

    > Tylko dlaczego lekarze mieliby klamac w aktach zgonu ...

    Nie kłamią, rząd po prostu filtruje wyniki przed publikacją.

    > IMO niewielki, bo wybory nie wiadomo kiedy, a przeciez kraju nie mozna
    > trzymac rok zamknietego :-)

    Miesiąc temu nie było to wiadome?
    Bo dla mnie było...

    > No coz - nie Ty bedziesz to ocenial, tylko SN i ewentualnie Piotrowicz i
    > reszta TK.

    A oni to w jakim trybie?

    > Na razie ?

    Na razie to my mieliśmy naród w domach.
    Jak się ruszy, to może się okazać, że zakażonych i ofiar mamy dużo
    więcej - więc na niewyrabianie kostnic u nas szansa jest większa niż u nich.

    > Bo tez i nikt tak naprawde nie wie, jak to sie rozwija.

    To niech się najpierw dowie, a potem zamyka i zabija gospodarkę.

    > Rzad pewnie zaniedbal sprawe wlasciwego wywiadu ... ale bo to Chinczykom
    > mozna ufac ?
    >
    > Tak czy inaczej "zareagowal na czas"

    Wręcz przeciwnie - zareagował przynajmniej miesiąc za późno, do tego
    niewłaściwie - wskutek czego szpitale nie były przygotowane, maseczki
    sprzedane, do przetargu na testy nie przystąpiliśmy, do darmowego
    powrotu też itd.

  • 300. Data: 2020-05-04 13:29:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A na jakiej robią to inni?

    Na tej samej ... wiec maja ten sam problem ?
    NYC szacuje, ze nieizidentyfikowanych ofiar CoVid-19 jest ok 50%
    wiecej.

    >No właśnie - na jakiej pdostawie ją zmieniają?

    >Nie kłamią, rząd po prostu filtruje wyniki przed publikacją.

    No coz - wyslal im wytyczne do wypelniania, ale ... teraz moze latwiej
    przefiltrowac wyniki, dawniej troche trudniej, jesli podawano
    publicznie, gdzie pacjent zmarl.
    Nadal chyba podaja.

    No i pozostaje casus Trzaskowskiego, ktory chyba powoli dochodzi do
    consensu ... a moze i nie, i wlasnie tak "filtruja" :-)

    >Miesiąc temu nie było to wiadome?
    >Bo dla mnie było...

    to jaka data wyborow bedzie ?

    >A oni to w jakim trybie?

    Jak ktos ustawe zaskarzy :-)

    >Na razie to my mieliśmy naród w domach.
    >Jak się ruszy, to może się okazać, że zakażonych i ofiar mamy dużo
    >więcej - więc na niewyrabianie kostnic u nas szansa jest większa niż
    >u nich.

    Owszem, ryzyko jest ... a Szwecji mowisz juz po ryzyku ?

    >To niech się najpierw dowie, a potem zamyka i zabija gospodarkę.

    Potem to bedzie za pozno - patrz Wlochy, Hiszpania, UK, USA ...

> [...]
    >niewłaściwie - wskutek czego szpitale nie były przygotowane, maseczki
    >sprzedane, do przetargu na testy nie przystąpiliśmy, do darmowego

    W calosci to sie zgadzam - maseczek brak, maski sprzedane, wytycznych
    brak, e-szkoly brak, tv-szkoly brak.

    Ale cos tam zrobil, i chyba w miare na czas.

    J.