    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Koronawirus - liczba zgonów
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <c...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <a...@g...com>
    <u1b3vl3uykff$.sbd12egxahiu$.dlg@40tude.net>
    <2...@g...com>
    <d...@g...com>
    <86oat9vxu9go$.8tm2g5ndi5eo$.dlg@40tude.net>
    <r8hlqu$ukm$1$Cav@news.chmurka.net>
    <16wsbwiqybkk8$.prremg111z79$.dlg@40tude.net>
    <r8mre2$b74$1$Cav@news.chmurka.net>
    Date: Mon, 4 May 2020 08:20:20 +0200

    Dnia Sun, 3 May 2020 18:27:48 +0200, Cavallino napisał(a):

    > A nie?

    Powinienes jakos wybrac - mowimy "zmarli ze starosci", "na inne
    choroby" czy "od koronawirusa" :-)

    > I robią to celowo - każdy odrobinę myślący o tym wie.
    > Tak jak z liczbą zakażonych, eksperci szacują że zaniżoną 4-5 krotnie:

    Jesli nie wiecej.
    Docelowo to mysle ze bedzie jak na tym statku czy szkole pozarniczej -
    o 25% zarazonych, czyli pare mln.

    > https://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/7,35771,25908836
    ,prof-simon-testujemy-troche-wiecej-niz-w-afryce-wie
    c-na-pewno.html#s=BoxOpLink

    Wyborcza ... czy to dobre zrodlo ? :-)

> [...]
    > przebieg, ale zawsze te 300-500 przypadków dziennie mamy na tyle ludzi,
    > ile testujemy. Proszę pamiętać, że jesteśmy krajem w dalszym ciągu z
    > małym testowaniem, ludzi wysyła się na kwarantannę i się ich nie
    > testuje, więc my dokładnie nie wiemy, ile osób jest zakażonych. Jeśli
    > przyjmą państwo, że jedna piąta jest jawna klinicznie, o niej wiemy i ją
    > testujemy, to cztery piąte zakażonych chodzi gdzieś między nami, ale nie
    > ma testu. Czyli nie mamy w Polsce 12 tys. zakażonych, tylko jakieś 40-50
    > tys. Czyli kilkadziesiąt tysięcy zakażonych szerzy wirusa.

    Ale ale ... to sluszna linie ma nasza wladza, ze lockdown wprowadzila.

    > Fakt, że osoba bezobjawowa robi to w niewielkim stopniu, bo nie kaszle,
    > nie pluje, nie dusi się. Ale osoba chora może zakażać już wiele osób. Ja
    > nie wiem dokładnie, ile osób jest zakażonych w tym kraju, bo wykonaliśmy
    > tylko tyle testów, że jesteśmy na dnie tabelki krajów europejskich i nie
    > tylko europejskich, jesteśmy trochę powyżej krajów afrykańskich."

    Inne kraje chyba tez nie wiedza, bo milionow testow jeszcze nie
    zrobily. Czesi ponoc jakies staystyczne testy zaczeli robic.

    > Wiadomo dlaczego tak robią - jak zamykali kraj, to liczby sumaryczne
    > były na poziomie obecnych dziennych - i co wtedy to była podstawa do
    > lockdownu, a teraz jest już bezpiecznie i można robić wybory?

    Ale przeciez wybory beda korespondencyjne.

    > I wszystko otwierać, żeby była atmosfera do tychże wyborów?
    > Tylko debil, czyli wyborca pis, mógłby się na to złapać...

    Ale przeciez sam namawiasz do otwarcia wszystkiego :-)
    Z wyjatkiem wyborów ? :-)

    J.