  • 301. Data: 2020-05-04 14:24:00
    Temat: Re: Koronawirus - liczba zgonów
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-05-2020 o 13:29, J.F. pisze:

    > Na tej samej ...

    Skąd taka wiedza?
    Wyparcie wcześnie pozyskanych informacji, skleroza, czy przekonania?

    > wiec maja ten sam problem ?
    > NYC szacuje, ze nieizidentyfikowanych ofiar CoVid-19 jest ok 50% wiecej.

    Ale dla tych którzy liczą solidnie.
    Dla naszych jeszcze razy kilka.

    > No coz - wyslal im wytyczne do wypelniania,

    I odsiewa sobie sporą część zgłoszonych przypadków, żeby lepiej
    wyglądało....

    > to jaka data wyborow bedzie ?

    Jakby chciał się ustosunkować do daty wyborów, to dopisałbym linijkę
    wyżej....
    A że tego nie zrobiłem, to oznacza że chodziło o trzymanie zamkniętego
    kraju.

    > Owszem, ryzyko jest ... a Szwecji mowisz juz po ryzyku ?

    Przynajmniej nie ma czynników, które mogłyby je skokowo zwiększyć.
    U nas jak najbardziej są.

    > Potem to bedzie za pozno

    Albo i nie.

    > - patrz Wlochy, Hiszpania, UK, USA ...

    Patrz Szwecja, Tajwan, Korea Płd...

    > W calosci to sie zgadzam - maseczek brak, maski sprzedane, wytycznych
    > brak, e-szkoly brak, tv-szkoly brak.
    >
    > Ale cos tam zrobil,

    Tak - więcej złego niż dobrego.
    Bo jak wyjdzie, że zamknięcie miało sens, to teraz się wszystko posypie
    - więc zrobili źle.

    Ale pewnie wyjdzie tylko tyle, że zamknęli wszystko bez sensu i spalili
    w piecu prawie pół biliona zł całkowicie bez potrzeby (są szacunki, że
    dzień lockdownu kosztuje nas ok 8 mld zł).

  • 302. Data: 2020-05-04 15:43:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ty Coniowalino z tych co wyznają religie gazwybu na spółkę z tvnem. To co cię martwi
    że jakieś straty. Twoi bogowie twierdza że im teraz gorzej tym za chwilę będzie
    lepiej bo jakiś Tusk ma przyjechać na białym koniu i nastanie era szczęśliwości jak
    zamiast Dudy i PiSu będzie rządziła dzisiejsza jelopozycja. Musisz się pogodzić z
    sytuacją że wybory jak nie za kilka dni to później wygra Duda z bardzo dużą przewagą.
    Nastepne do sejmu też PiS po raz kolejny wygra.

  • 303. Data: 2020-05-04 15:53:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Skąd taka wiedza?
    >Wyparcie wcześnie pozyskanych informacji, skleroza, czy przekonania?

    Myslisz, ze tam sie nie trafiaja przypadki, ze pacjent zszedl nie
    wiadomo na co i a testu mu nie zdazyli zrobic ?

    >Ale dla tych którzy liczą solidnie.

    I sami dodaja, ze zapewne jest 50% wiecej, bo nie byli przetestowani
    przed smiercia.

    >Dla naszych jeszcze razy kilka.

    Troche watpie w dzisiejszych czasach - raczej podejrzanych lekarze na
    test kieruja.
    wiec moze 50% ... i ewentualnie jeszcze 100% na podstawie roznych
    klasyfikacji zejscia ludzi ze stwierdzonym wirusem.

    >Jakby chciał się ustosunkować do daty wyborów, to dopisałbym linijkę
    >wyżej....
    >A że tego nie zrobiłem, to oznacza że chodziło o trzymanie
    >zamkniętego kraju.

    Czyli co - Prezes pozazdroscil Jaruzelskiemu i chce, zeby w
    encyklopedii pisali, ze on zamknal Polakow na jeden dzien dluzej ?

    >Przynajmniej nie ma czynników, które mogłyby je skokowo zwiększyć.

    Przetestowali wsystkich obywateli, i robia testy na granicach?

    >Albo i nie.

    >Patrz Szwecja, Tajwan, Korea Płd...

    Tajwan i Korea Pld wczesnie wdrozyly rozne formy zapobiegania.
    No i patrz Japonia, gdzie tez epidemia w niewielkim stopniu, a testow
    robia bardzo malo.

    >Tak - więcej złego niż dobrego.

    No coz - porownaj do UK.

> [...]

    >spalili w piecu prawie pół biliona zł całkowicie bez potrzeby (są
    >szacunki, że dzień lockdownu kosztuje nas ok 8 mld zł).

    Ja tam czekam na fryzjera :)

    J.

  • 304. Data: 2020-05-04 18:32:59
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-05-2020 o 15:53, J.F. pisze:

    > Myslisz, ze tam sie nie trafiaja przypadki, ze pacjent zszedl nie
    > wiadomo na co i a testu mu nie zdazyli zrobic ?

    Ile razy trzeba Ci napisać, że Polacy zaliczają do ofiar covid TYLKO
    przypadki, które wcześniej przetestowano i jeszcze lekarz uznał, że to
    była kluczowa przyczyna śmierci (oba warunki łącznie)?

    A cała reszta świata, również przypadki w których jest tylko takie
    podejrzenie i/lub ofiara była zakażona?

    > I sami dodaja, ze zapewne jest 50% wiecej, bo nie byli przetestowani
    > przed smiercia.

    A u nas nawet tych przetestowanych pozytywnie często nie wliczają.

    HINT: szpital w Poznaniu wlicza wszystkich pozytywnych - zobacz wyniki
    zakażeń z Wielkopolski i porównaj je np. z Pomorskim....

    > Troche watpie w dzisiejszych czasach

    Wątpić możesz, faktów nie zmienisz.

    > - raczej podejrzanych lekarze na
    > test kieruja.

    O ile zdążą.

    > Czyli co - Prezes pozazdroscil Jaruzelskiemu i chce, zeby w encyklopedii
    > pisali, ze on zamknal Polakow

    Dokładnie tak.
    Mentalność podobna, metody też - wystarczy im tylko pretekst....

    > Przetestowali wsystkich obywateli, i robia testy na granicach?

    Nie robili i nie robią, więc powinno nadal być podobnie, czyli bez
    szaleństw w żadną stronę.

    No chyba że za ryzyko uznać, że TERAZ przyjadą zarażeni Polacy. ;-)

    > Tajwan i Korea Pld wczesnie wdrozyly rozne formy zapobiegania.

    I dokładnie to mieliśmy zrobić w lutym ZAMIAST lockdownu w marcu.

    > No i patrz Japonia, gdzie tez epidemia w niewielkim stopniu, a testow
    > robia bardzo malo.

    Nie zaniedbał tylko olał alarm, wywiad swoje zrobił.

    > No coz - porownaj do UK.

    Porównam za 5 lat.

    > Ja tam czekam na fryzjera :)

    I nie bardzo wiadomo dlaczego czekasz.....

  • 305. Data: 2020-05-04 23:48:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak PiS robi przekręt z liczbami to gdzie do kurwy nędzy są ci nadmiarowi co umarli i
    ich nigdzie nie zapisano. Chowają ich u prezesa pod podłogą? W umiarkowanie centrowym
    Polsacie był program. Szukali dziury w całym i znaleźli że pogrzebów jest minimalnie
    mniej niż by wynikało ze średnich corocznych danych. Nie ma żadnych specjalnych
    dyrektyw bo i tak lekarze niezbyt lubiący PiS by ich nie wykonywali. I szybciej
    napisali że przejechany przez walec zmarł na wirusa niż że zmarły na wirusa zmarł bo
    przejechał go walec. Nikt nie oszukuje bo nikt nie ma takiej potrzeby. Trzymamy się w
    ścisłej światowej czołówce państw które doskonale radzą sobie z wirusem. Jak by
    rządziła platforma to bysmy mieli teraz że 130 tysięcy zachorowań i z 12 tysięcy
    zmarłych. Merkelowe, Makarony i inne im podobne srają w gacie bo zostaną rozliczeni
    i to nami będą im slipia w kampaniach wyborczych wybijali.

  • 306. Data: 2020-05-05 07:50:05
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    ale w Niemczech (do konca marca) tez umarlo mniej wiecej tyle samo osob jak w
    3-ostatnich latach i duzo mniej niz na ta mega grype (padlo 25k Niemcow i nikt tego
    nie zauwazyl). Pojawiaja sie zarzuty ze Merkel rozpierdolila gospodarke i wpedzila
    kraj w recesje najgorsza po drugiej wojnie swiatowej dla garstki staruszkow zamiast
    ich izolowac.

    Während an einem ganz normalen Tag in Deutschland zwischen 2.000 und 3.000 Menschen
    sterben, kamen an einem einzigen Tag im Jahr 2018, dem 5. März 2018, sogar 3.932
    Menschen ums Leben. Viele von ihnen gehörten zur Risikogruppe der älteren Menschen,
    die oft Vorerkrankungen hatten.

    przyrosty ofiar smiertelnych nie sa niczym niezwyklym, przed dwoma laty 5 marca w
    sezonie grypowym zmarlo 3.932 jednego dnia. Wiele z tych osob nalezalo do grupy
    ryzyka czyli starsi z chorobami towarzyszacymi.

  • 307. Data: 2020-05-05 12:59:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemek Jedrzejczak p...@g...com ...

> [...]
    > laty 5 marca w sezonie grypowym zmarlo 3.932 jednego dnia. Wiele z
    > tych osob nalezalo do grupy ryzyka czyli starsi z chorobami

    A w niektorych krajach mamy wrecz spadek liczby zgonów bo wiadomo ze
    siedzenie w domu na krótka mete powoduje tez spadek potencjalnych
    niebezpieczenstw typu wypadki, etc.
    Do tego nie pracujemy wiec sie nie przemeczamy itp.
    A u nas jednak wzrost.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Wątroba była cały dzień śledziona

  • 308. Data: 2020-05-05 17:15:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >to była kluczowa przyczyna śmierci (oba warunki łącznie)?

    >A cała reszta świata, również przypadki w których jest tylko takie

    akurat cos wpadlo
    https://wiadomosci.onet.pl/politico/belgia-ma-bardzo
    -wysoki-poziom-zgonow-na-koronawirusa-z-powodu-specy
    ficznego-sposobu/zjwrp5l

    Cala reszta swiata to nie. Belgia tak.
    I ma teraz najwyzsza smiertelnosc.
    Przynajmniej na papierze.

    >O ile zdążą.

    Wymaz sie robi szybko.
    A wynik moze przyjsc po smierci, ale w aktach bedzie.

    >Dokładnie tak.
    >Mentalność podobna, metody też - wystarczy im tylko pretekst....

    Nie popadaj w paranoje - jak na razie, to nawet stanu wyjatkowego nie
    mamy,
    ograniczenia w podrozowaniu symboliczne. To sie nawet na wpis do
    encyklopedii nie nadaje :-)

    >Nie robili i nie robią, więc powinno nadal być podobnie, czyli bez
    >szaleństw w żadną stronę.
    >No chyba że za ryzyko uznać, że TERAZ przyjadą zarażeni Polacy. ;-)

    Polakow to chyba niewielu. Dunczyczy, Niemcy, Norwegowie.
    Chinczycy...

    >Porównam za 5 lat.

    To jest osobna sprawa.
    Tylko jak porownac co skala z UK zrobilaby w naszych szpitalach ...

    J.

  • 309. Data: 2020-05-05 19:45:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-05-2020 o 17:15, J.F. pisze:

    > Wymaz sie robi szybko.

    Przy stężeniu pośmiertnym nie tak bardzo.

    > Nie popadaj w paranoje

    Nie popadam - działają dokładnie wg scenariusza o którym pisałem w
    połowie marca.

    Jego dalszy ciąg to ponowny zamordyzm, po wyborach, albo gdy już jasne
    będzie że się nie odbędą.
    O ile zakład?

    - jak na razie, to nawet stanu wyjatkowego nie mamy,

    Bo w wyborach by przeszkadzał.

    > ograniczenia w podrozowaniu symboliczne.

    Taaa jasne - mogę sobie wyjechać z Polski i wrócić?

    > Polakow to chyba niewielu. Dunczyczy, Niemcy, Norwegowie.
    > Chinczycy...

    Ale oni tam nie pojadą, bo i po co?

    > To jest osobna sprawa.

    Nie - to jest ta sama sprawa.
    Lockdown NIC nie daje, poza zabiciem gospodarki i przesunięciem tego
    samego problemu w czasie.

  • 310. Data: 2020-05-06 07:59:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Nie - to jest ta sama sprawa.
    > Lockdown NIC nie daje, poza zabiciem gospodarki i przesunięciem tego
    > samego problemu w czasie.

    Wczoraj na tok fm była rozmowa z epidemiologiem ze Szwecji - mozna
    odsłuchac w nagraniach. Opisywał ich sposób myslenia o pandemii.

    Niestety słuchałem pracujac ale z ciekawostek które wpadły w ucho -
    szacuja ze w Sztokholmie jest jakies 500 tysiecy chorych. Co by oznaczało
    ze połowa mieszkanców...?

    Szacuja ze 99% przechodzi bezobjawowo, ze 1% choruje a 0,1% umiera.

    Te 0,1% wydaje mi sie dosc duzo, biorąc pod uwage ze na razie wychodzi
    bardziej ze umiera 5% z tych ktorym zdiagnozowano chorobe.
    Ale moze to niedoszacowanie w ilosci chorych a nie zmarłych wynika na
    roznice w wyniku.

    CZyli w PL ile to by było?
    40 tysiecy? Moze mniej biorąc pod uwage nabieranie grupowej odpornosci. O
    ile taka bedzie sie wytwarzac bo chyba nadal nie ma pewnosci czy
    przechorowanie daje odpornosc a jezeli daje to na jak długo.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."