  • 321. Data: 2020-05-06 21:28:06
    Temat: Re: Koronawirus - liczba zgonów
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:XnsABB5BEEEDED8Fbudzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Chyba losowo - jednemu kaza czekac, innego przetestuja.

    Raczej zgodnie z lista.
    Az ludzie narzekaja - przyjezdzaja do domu i testuja jedna osobe ...
    bo druga czeka gdzies dalej w kolejce :-)

    >U mnie sasiadów przyjechali przetestowac dlatego ze ktos tam gdzies
    >tam
    >był w kontakcie.

    A inni czekaja 2 tygodnie na test :-)

    Ciekawe - blisko mieli, czy Twoj sanepid taki dobry.

    >Gdyby tak było to byłoby pewnie z 50% trafnosci testów...

    Tez racja ... ale ... to moze bezpodstawnie narzekasz na brak testow ?

    >To brakuje łózek czy respiratorów?

    Jak widac - łóżek tez moze zabraknac. Ale to mniejszy problem, bo
    łóżko to kazdy ma w domu.
    Choc szpital ma przy łózku tlen, tudziez aparature pomiarową.

    Gorzej, jak respiratora zabraknie ...

    Ale okazuje sie, ze szpital nie nie taki duzy problem
    https://www.bbc.com/news/health-52125059

    ... w krajach dobrze przygotowanych ...

    ... i calkiem niepotrzebnie ?
    https://www.telegraph.co.uk/news/2020/04/14/just-19-
    patients-treated-easter-weekend-4000-bed-nhs-nightin
    gale/

    A moze ... szybko im schodza i zwalniaja respirator ? :-)

    >Jakby jej zalezało to by dała 100mln.
    >Nie mam watpliwosci ze dla madonny nie jest problemem zamknac sie w
    >swojej wielkiej posiadłosci i przyjemnie przechodzic kwarantanne.
    >Ale dała milion i sie chwali. Przy zarobkach i majatkach tych
    >najwiekszych gwiazd milion dolców to jakies drobniaki, mimo wszystko.
    >Natomiast nasze 750 tysiecy to kpina.

    Niech Zenek da drugi milion :-)

    >kurde, psujesz zabawe wszystkim spiskowcom.

    Spoko - big pharma specjalnie mowi, ze maseczki nic nie daja, zeby
    miec potem wiecej klientow.
    Na drogi lek, bo dla wszystkich nie starczy :-)

    J.

  • 322. Data: 2020-05-07 07:59:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Raczej zgodnie z lista.
    > Az ludzie narzekaja - przyjezdzaja do domu i testuja jedna osobe ...
    > bo druga czeka gdzies dalej w kolejce :-)

    Wszystko jest mozliwe.
    Nawet to ze przyjezdzaja do domu gdzie sa 3 osoby do przetestowania ale
    biora wymaz od jednej bo pozostałe sa dalej w kolejce.
    A potem narzekania ze brakuje wymazobusów.
    Ale skoro sasiad zeznaje ze akurat u nas przebiegło to szybko to znaczy
    ze w jednych miejscach jest wiekszy burdel a w innych organizuje sie to
    lepiej.
    Niemniej w necie sporo opowiesci jak ktos czekał czekał na badanie i sie
    nie doczekał.

    Raportowanie tez masz niby jednakowe a jednak Poznan raportuje zgony
    prawdopodobnie covidowe a niektore miejsca nie.

    > A inni czekaja 2 tygodnie na test :-)
    >
    > Ciekawe - blisko mieli, czy Twoj sanepid taki dobry.

    Poznań to pewnie dobra organizacja ;-P

    > Tez racja ... ale ... to moze bezpodstawnie narzekasz na brak testow
    > ?

    Bo?

> [...]
    >
    > Gorzej, jak respiratora zabraknie ...
    >
    > Ale okazuje sie, ze szpital nie nie taki duzy problem

    Słowa klucz...

> [...]
    > miec potem wiecej klientow.
    > Na drogi lek, bo dla wszystkich nie starczy :-)

    Mowisz ze big pharma wypusciła wirusa ktory zabił im mnostwo klientów -
    starych, schorowanych...?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    H. Jackson Brown, Jr.

  • 323. Data: 2020-05-07 11:51:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    [..]
> [...]
    >lepiej.
    >Niemniej w necie sporo opowiesci jak ktos czekał czekał na badanie i

    To nawet oficjalne dane (z Dolnego Slaska), ze czas oczekiwania na
    karetke wymazowa przekracza 14 dni :-)

    >Bo?

    Bo jednak testuja tez tych zaledwie podejrzanych, i to w duzej ilosci
    :-)

    >Słowa klucz...

    Otoz to. Skad oni wzieli 500 respiraratorow ? Moze ich ARM nie
    handluje miałem :-)

    > ... i calkiem niepotrzebnie ?
    > https://www.telegraph.co.uk/news/2020/04/14/just-19-
    patients-treated-easter-weekend-4000-bed-nhs-nightin
    gale/

    Jest wiecej informacji - szpital juz zamykaja, po przyjeciu .. 54
    pacjentow.
    https://www.itv.com/news/2020-04-24/why-hasn-t-the-n
    hs-nightingale-hospital-in-london-taken-off/

    What transpired was rather different. Not only did the health system
    never get to the point where it was overwhelmed, meaning that few
    hospitals were willing to transfer patients to a facility judged to
    have a higher clinical risk.

    No prosze - tych 280 lozek/100 tys wystarczylo

    Also our understanding of the virus developed. Doctors realised
    critically ill Covid-19 patients were often developing multiple organ
    failure requiring not just ventilators, but kidney dialysis machines
    and cardiac support.

    The Nightingale, designed as an ITU for respiratory lung support, was
    not set up to deal with this. Not enough critical care nurses has also
    been an issue. London hospitals expected to second nurses to the
    facility haven't done so.

    A nationwide shortage of critical care nurses hasn't helped.
    "Hospitals need to send us their staff as well as their patients for
    this model to work".

    >Mowisz ze big pharma wypusciła wirusa

    Nie, tylko, ze nie chce go zwalczac ... zbyt szybko :-)
    Ale ... wypuscic wirusa ... a potem lekarstwo na niego ... to jest
    dopiero pomysl :-)

    > ktory zabił im mnostwo klientów - starych, schorowanych...?

    No i popsules zabawe :-)

    J.

  • 324. Data: 2020-05-10 00:35:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 7 May 2020 11:51:23 +0200, J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
    [...]
    > Bo jednak testuja tez tych zaledwie podejrzanych, i to w duzej ilosci
    > :-)

    A propos - dane z NY State

    https://covid19tracker.health.ny.gov/views/NYS-COVID
    19-Tracker/NYSDOHCOVID-19Tracker-DailyTracker?%3Aemb
    ed=yes&%3Atoolbar=no&%3Atabs=n

    W pewnym okrese mieli trafnosc na poziomie 40-50%.

    Dopiero ostatnio testuja wiecej, a wykrywaja mniej.

    Takich statystyk sie chyba nie doczekamy.

    J.

  • 325. Data: 2020-05-10 09:26:13
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    https://next.gazeta.pl/next/7,151003,25933139,szwajc
    aria-w-bogatej-genewie-tlumy-ustawily-sie-po-darmowe
    .html#s=BoxOpImg3

    Pora zmierzyć się z konsekwencjami błędnych decyzji a to dopiero początek.