  • 91. Data: 2020-04-23 10:05:07
    Temat: Re: Koronawirus - liczba zgonów
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 kwietnia 2020 09:43:24 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:
    >Alternatywy mogą być różne: wódz ukrywa nieboszczyków już od stycznia,
    >jakaś genetyczna odporność,

    Cavallino sugeruje że może to że na grypę dość masowo się szczepimy pomogło.
    Też jakiś trop

    >wirus przyjechał, przeraził się tym co zobaczył i wrócił, itp itd...

    To bardzo prawdopodobne

  • 92. Data: 2020-04-23 10:13:10
    Temat: Re: Koronawirus - liczba zgonów Japonia nie wyrabia
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Bo to zwykla grypa byla :-)

    i obylo sie bez histerii, masek, izolacji i rozwalenia gospodarki ? szok !

    w sprawie masek to juz zenada:

    https://www.bild.de/politik/inland/politik-inland/co
    ronavirus-aerzte-chef-kritisiert-die-maskenpflicht-a
    b-kommender-woche-70218248.bild.html

    naczelny lekarz mowi ze to nic nie daje ba wzbudza falszywe poczucie bezpieczenstwa i
    ludzie np przestaja trzymac odstep czy moga sie zarazic przy nieprawidlowym sciaganiu
    maski, ogolny przekaz wyp.... z tymi maskami dla ludu

    145 tys zarazonych i co z tego ?

    80% nawet tego nie zauwazy, 16% zachoruje 4% wymaga hospitalizacji (respiratora itp)
    z tego polowa (2%) umrze

    7,5 tys lozek jest potrzebnych, 56 tys jest do dyspozycji, pielegniarki z firm
    zewnetrznych kibluja w domu bo pacjentow brak, prywatne kliniki szykuja pozwy
    przeciwko rzadowi

  • 93. Data: 2020-04-23 10:18:36
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Na całym świecie, co roku grypa powoduje ok. 3 do 5 milionów przypadków ciężkich
    powikłań pogrypowych i około 250 tys. do 500 tys. zgonów.

    covid19 aktualnie 183 tys czyli do rekordu jeszcze daleko

  • 94. Data: 2020-04-23 10:31:55
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    W DE virus sie zawija wiec jesli w PL bedzie inaczej tzn ze prezes zrobil cos nie tak
    :-)

    Rostock juz oglosil zwyciestwo ale trzeba poczekac na wiesci z wiekszych milionowych
    miast

    Topmeldung

    Rostock erklärt sich als erste Großstadt Deutschlands für Corona-frei

    Rostocks Oberbürgermeister Claus Ruhe Madsen hat seine Stadt als vermutlich erste
    Großstadt in Deutschland für Corona-frei erklärt. "Der letzte zurzeit an COVID-19
    erkrankte Rostocker konnte jetzt aus der Quarantäne entlassen werden", erklärte
    Madsen am Donnerstag. Die von der Stadtverwaltung frühzeitig ergriffenen Maßnahmen
    hätten "vollen Erfolg" gehabt. Zudem hätten sich die Rostockererinnen und Rostocker
    "unglaublich vorbildlich verhalten", fügte der Oberbürgermeister hinzu.

  • 95. Data: 2020-04-23 10:33:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.04.2020 o 16:11, J.F. pisze:

    > Bardzo mlodzi, to chyba tak masowo nie umieraja.
    > Za to odwolanie sezonu motocyklowego ... nie, to nie byly takie ilosci.

    Jako motocyklista jestem zaskoczony odwołaniem. Tym bardziej że do pracy
    śmigam na moto. Co prawda co drugi dzień, więc trochę ryzyko spada...
    Ale ja chopperem bez szyby więc nie zapierdalam. Ci na litrowych
    ścigaczach... pusto - dobre pytanie czy ryzyko mniejsze czy większe, bo
    ponoć od pustych dróg w miastach liczba wypadków wzrosła.

    > Ale staruszkow tez to dotyczy - siedza w domu, nie beda mieli
    > komplikacji po grypie.

    > Czyli znikoma byla, co zaprzeczy innym twoim tezom :-)

    Czy zmarli na covid19 czy na co innego - bez znaczenia. Główną różnicą
    między tym rokiem a poprzednim jest epidemia. Co znaczy że większość
    "nadmiarowych" zgonów, niezależnie od tego czy zmarł na covid oficjalnie
    czy nie, jest spowodowana epidemiom. Czy to zmarł na "chorobę
    towarzyszącą" czy bo zapiedalał na wyjątkowo pustej drodze i nie
    opanował pojazdu, czy dlatego że służba zdrowia praktycznie nie
    funkcjonuje, czy dlatego że policja ma w dupie wykroczenia niezwiązane z
    covid i ewentualnie ruchem drogowym, czy dlatego że nie funkcjonuje
    sądownictwo (czy to wogóle legalne, żeby ustawą ograniczać prawo do
    sądu) i ktoś zamiast pójść siedzieć kogoś zadźgał, czy ktoś nie
    wytrzymał w kwarantannie z żoną, czy strzelił samobója bo utracił środki
    finansowe do życia...

    --
    Shrek

  • 96. Data: 2020-04-23 10:36:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.04.2020 o 16:59, J.F. pisze:

    > Ile wieksza - 2x, 10x ?

    Obstawiam gdzieś tak pięciokrotnie. Epidemia chorób towarzyszących. To
    że był słaby i i takby umarł to kiepskie tłumaczenia - każdy kiedyś
    umrze. Jakoś jak była narracja "grypa groźniejsza" to mówiono o tych co
    umarli na powikłania pogrypowe, bo na grypę jako taką się raczej nie
    umiera.

    --
    Shrek

  • 97. Data: 2020-04-23 10:39:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.04.2020 o 10:33, Shrek pisze:

    > Ale ja chopperem bez szyby więc nie zapierdalam. Ci na litrowych
    > ścigaczach... pusto - dobre pytanie czy ryzyko mniejsze czy większe, bo
    > ponoć od pustych dróg w miastach liczba wypadków wzrosła.

    Wróć - ofiar. Wypadków jest mniej ale bardziej spektakularne.

  • 98. Data: 2020-04-23 10:48:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.04.2020 o 10:49, T. pisze:

    > 1. Jeśli ktoś jest zarażony to przeciwciała wytworzą się dopiero ok. 3.
    > dnia po zarażeniu.
    > 2. Jeśli ktoś przechodzi zakażenie bez objawów, to po co mu test?

    Żeby wiedzieć że zakaża i się izolował?

    > 3. Jeśli ktoś ma objawy, to po co mu test?

    Żeby wiedzieć że to SARS-COV2, bo objawy są zupełnie niejednoznaczne? Ja
    miałem na samym początku afery 39,5 i suchy kaszel. Nic więcej, żadego
    kataru, żadnego bólu gardła, żadnego bólu mięśni, nawet osłabienie nie
    specjalne, bo jak wziąłem prochy i temp spadła to czułem się zupełnie
    dobrze. Dostałem trzy dni L4 i do roboty. A jeśli to to cholerstwo, to
    mogłem kogoś pozarażać.

    > 4. Jeśli komuś dziś wyjdzie test negatywny to co - jutro robi nowy?
    > Sprawa jest dość trudna - w zasadzie jedyny sens robienia testów to
    > odizolowanie osoby zarażonej, aby dalej nie zarażała, bo świadomość
    > zarażenia wynika z objawów, a leczenie jest wyłącznie objawowe.

    Jeszcze jedno - jak miałeś dodatni i wyżyjesz, to na 99% jesteś już
    odporny. Możesz mykać do pracy - u mnie na przykład jest tak, że
    chodzimy co drugi dzień - jak jak ktoś przeszedł, to rozsądniej byłoby
    prace zdalną dać tym co jeszcze nie przeszli a do roboty wysyłać tych co
    przeszli. Z punktu widzenia gospodarki wiedza ta ma ogromną wartość. W
    bardziej totalitarnych państwach można by ozdrowieńców "zatrudnić"
    czytaj zmusić do prac które muszą być wykonane - na przykład rozwożenia
    żywności;)

    --
    Shrek

  • 99. Data: 2020-04-23 10:51:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.04.2020 o 10:05, Kris pisze:

    > Cavallino sugeruje że może to że na grypę dość masowo się szczepimy pomogło.
    > Też jakiś trop

    I gruźlicę.

    A tak poza tym - jesteśmy przedmieściami globalnej wioski. Choćby fakt,
    że w zasadzie mamy słownie jedno lotnisko międzykontynentalne.

    --
    Shrek

  • 100. Data: 2020-04-23 11:40:34
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Czy zmarli na covid19 czy na co innego - bez znaczenia. Główną różnicą
    między tym rokiem a poprzednim jest epidemia.

    niekoniecznie

    https://de.statista.com/statistik/daten/studie/15690
    2/umfrage/sterbefaelle-in-deutschland/

    2015 przyrost o 57 tys (przy normalnych 20-30) czyli prawie 2-krotny, przyczyna
    oczywiscie nieznana (Zika/Ebola to inne kontynenty)

    i najlepsze:

    Alle Toten in Hamburg hatten Vorerkrankungen

    Wszystkie ofiary w Hamburgu (okolo 100 osob) mialy choroby towarzyszace

    przypadek ? bez jaj, c19 przeciaza uklad odpornosciowy na tyle ze slabsi padaja jak
    muchy, dla zdrowych jest tak samo niebezpieczny jak zwykla grypa

    Wichtiger sei es künftig hingegen, Risikogruppen zu schützen. Für diese bestünde
    immer ein Restrisiko. Dazu zählten Menschen mit Vorerkrankungen. Der Rechtsmediziner
    bemerkte bei der Untersuchung der Todesopfer so schwere Verläufe, dass ,,auch wenn es
    hart klingt, viele im Verlauf dieses Jahres ohnehin gestorben wären". Alle diese
    Menschen litten an schweren Vorerkrankungen.

    Najwazniejsze to chronic osoby z grupy ryzyka, patolog ocenil ze te osoby byly tak
    ciezko chore ze wiele z nich i tak umarlo by w ciagu roku.

    *gratulacje* naleza sie Belgom ktorzy mimo tych ostrzezen dopuscili do katastrofy
    wsrod grup wysokiego ryzyka, u nich prawie polowa ofiar to mieszkancy domow starcow i
    opieki