  • 61. Data: 2013-01-08 21:35:29
    Temat: Re: Koniec netbookow, ASUS i Acer wycofuja sie z rynku
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-08 17:39, Użytkownik m napisał:

    > A jak mi GPS pokazuje którym pasem jadę, to też zasługa oprogramowania?
    > Możesz powiedzieć skąd oprogramowanie wie?

    Zakłada że proponowanym, pojedź innym i sprawdź co on na to.

    Pozdrawiam

  • 62. Data: 2013-01-08 21:35:38
    Od: aL <b...@w...pl>

    W dniu 2013-01-08 01:15, astro pisze:

    > Poczytaj watek "jaki tablet kupic za okolo 700 zl?" z 30 pazdziernika 2012
    > na pl.misc.telefonia.gsm
    > http://groups.google.com/group/pl.misc.telefonia.gsm
    /browse_thread/thread/6feef8f119ebc447
    > Wiele nawet sredniej klasy tabletow nie posiada GPS.

    Czy to wątek w klimacie "Jaki samochód do na rajdy do 5 tysiaków z LPG"?
    Pewnie jest setka różnych firm, które produkują różne twory nazywane
    tabletami po 50$ za kilogram, ale czego to ma dowodzić? Google przynajmniej
    od czasów swoje pierwszego, dedykowanego na tablety OS podał specyfikację,
    jakie są wymagania minimalne urządzeń, co nie było normą w przypadku
    wcześniejszych
    konstrukcji, które korzystały z OS robionych pod telefony. Jeśli ktoś
    kupuje obecnie coś, co ma gorszą specyfikację i funkcjonalność, od tego
    co miał
    XOOM w 2010 roku to sam się prosi o kłopoty.
    BTW wyboru tabletów - jak rozmawiam z ludźmi to zazwyczaj pierwszym
    parametrem
    jest zawsze cena, bez podania celu w jakim ma tablet służyć.
    Ja nie rozumiem takiego podejścia, ale to mój problem.

    > Z zalozenia byly o wiele lzejsze, mniejsze, tansze i dluzej pracowaly na
    > baterii od zwyklych notebookow. Oczywiscie kosztem wygody pracy.
    > Znajdz mi inne urzadzenie tych rozmiarow, wadze <1.5kg, pracujace >4h na
    > baterii i kosztujace ok 1000zl. Rownoczesnie mogace uruchomic aplikacje dla
    > Windowsa/Linuksa, bo tylko takie nadadza sie do pewnych zastosowan.

    Problem w tym, że wciąż wymagały miejsca, aby z nich w miarę
    wygodnie skorzystać. Takie małe mini terminale z tą sama filozofią
    obsługi, jak
    blaszak lub netbook. W pewnych zastosowaniach to mogło mieć plusy.
    Pisałem już, że sam sie zastanawiałem na zakupem netbooka i nie
    przekreślałem
    kompletnie tych urządzeń, ale miałem już dwa komputery przenośne w domu.
    Dla mnie to nie była nowa jakość i funkcjonalność, a krok wstecz z benefitem
    w postaci mniejszych gabarytów.

    > jezeli sam nie dostrzegasz tego, ze ktos poza domem moze potrzebowac
    > uruchomic Office'a, OpenOffice'a, wywolywaczke RAWow, edytor
    > programistyczny, edytor graficzny, Mathematice (ale z nieskomplikowanymi
    > notebookami) czy inna aplikacje "tworcza" na malym, lekkim (mieszczacym sie
    > nawet w damskiej torebce) urzadzeniu wartym ok 1000zl, to znaczy, ze masz o
    > wiele wieksze problemy ze zrozumieniem potrzeb innych, niz ja.

    Powiedz mi ile trwa przeciętnie konwersja RAW na netbooku z
    zainstalowanym Raw Theraphee i jak z wygodą pracy na tej wielkości ekranie?

    > Nie twierdze, ze kazdy, ale na pewno jest liczna grupa ludzi majaca podobne
    > zapotrzebowania.

    Oczywiście, że tak. Po to robi się sprzęt z konsumenckiej półki, ale przez
    wiele lat sądzono, że każdy musi kupić blaszaka, bo to uniwersalny sprzęt
    do realizacji potrzeb przeciętnego usera. Otóż nie jest to prawdą.

    > Zauwaz tylko, ze nie neguje przydatnosci tabletow (w przeciwienstwie do
    > Ciebie - twierdzacego, ze netbooki sa zbyteczne i nie maja istotnych
    > zalet), tylko zachecam do przemyslenia zakupu i wyobrazeniu sobie
    > zastosowan urzadzenia w swoim zyciu, a nie jedynie poleganiu na slepej
    > modzie. Uwazam, ze w wielu zastosowaniach tablety ustepuja chocby netbookom
    > w podobnej cenie.

    W pierwszym poście napisałeś, że na tym nie da się pracować. Da się, ale Ty
    wąsko definiujesz pojęcie pracy. Ja spokojnie napiszę dokument korzystając
    z klawiatury BT i przy okazji zrobię szybko parę rzeczy, których nie mógłbym
    zrobić na przeciętnym netbooku bez podłączania dodatkowych urządzeń.

    > Konsumencie!
    > Chcesz czytac e-booki? Rozwaz porzadnego E Inka, zaden tablet/czytnik
    > oparty na LCD nie dorowna komfortem takiemu rozwiazaniu. Ciekawy bylby
    > tablet np z dwustronnym wyswietlaczem (LCD i E Ink). Tylko kiedy sie pojawi
    > na rynku...?

    Pewnie się nie pojawi, ale kto wie.

    > Duzo piszesz, poza domem mozesz potrzebowac aplikacji nie majacych swych
    > odpowiednikow na iOS, Androida ("tworczych" - edytorow itp.) - pomysl o
    > netbooku (o ile ich wydajnosc nie bedzie zbyt niska), convertible
    > notebooku, ultrabooku, 12" notebooku.

    No widzisz, znowu jest problem z tym, że do "twórczych" aplikacji mam
    blaszaka, bo nie wyobrażam sobie konwertowania Rawów na netbooku, bo
    wiem, że nawet na 4 jajkach z HT i zastosowaniu filtrów komputer może się
    zamulić.

    > Ale nie kupuj od razu tablet tylko dlatego, ze wszyscy sasiedzi go maja...
    > Moze rzeczywiscie to on najlepiej spelni Twoje oczekiwania, ale wcale tak
    > byc nie musi.

    Kwestie wyboru pozostaw nabywcom, bo to ich pieniądze i ich sprawa do
    czego to będzie służyć. To, że ja czegoś nie robię nie znaczy, że jest
    to głupie lub zbędne do życia.

    > Tak BTW, Canon EOS 6D posiada wbudowany modul GPS i WiFi.
    > "The EOS 6D is the first Canon DSLR to feature GPS functions and inbuilt
    > Wi-Fi capabilities, which geotag images and allow files to be uploaded
    > directly to Facebook and YouTube and Canon Image Gateway, transferred to
    > external devices or sent to be printed on a Wi-Fi-enabled Canon printer."
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Canon_EOS_6D

    Wiem i może to być przydatne dla celów fotek trzaskanych do róznego
    rodzaju dokumentacji. W krajach Pierwszego Świata zakup takiego sprzętu
    dla firmy nie jest rujnującą inwestycją.
    aL

    --
    There's no normal life, Wyatt. There's just life.

  • 63. Data: 2013-01-08 21:42:46
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    > Zakłada że proponowanym, pojedź innym i sprawdź co on na to.

    dokladnie.
    w programie automapa nawet jest opcja przyciagania tracka do drogi na mapie.

  • 64. Data: 2013-01-08 21:43:34
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-01-08 21:20, aL pisze:

    > Argument równie precyzyjny, jak Twój odbiornik.
    > aL

    powtorze :

    http://img38.imageshack.us/img38/4039/track2f.jpg

    ten sam odbiornik, ta sama lokalizacja. slad zapisany z marszu i jazdy
    autem. teraz zastanow sie jakie wyniki w pomiarach dostaniesz podczas
    czynnosci ktora sobie kolega zmyslil.
    kazdy odbiornik ma tendencje do chodzenia w miejscu.

  • 65. Data: 2013-01-08 21:45:37
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Tue, 8 Jan 2013 01:15:39 +0100, astro
    <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> wrote:

    >Konsumencie!
    >Chcesz czytac e-booki? Rozwaz porzadnego E Inka, zaden tablet/czytnik
    >oparty na LCD nie dorowna komfortem takiemu rozwiazaniu.

    ktore konkretnie modele maz na mysli? <rs>

  • 66. Data: 2013-01-08 23:18:42
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 08.01.2013 21:35, RadoslawF pisze:

    > Zakłada że proponowanym, pojedź innym i sprawdź co on na to.

    Są dwa pasy. Jadę raz jednym, raz drugim (bo np. wyprzedzam). Potem
    widzę że zarejestrowana trasa zgadza się z moimi wyprzedzeniami.

    Skąd oprogramowanie (android, moje trasy a.k.a. google tracks) wiedziało?

    p. m.

  • 67. Data: 2013-01-09 00:51:56
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-08 23:18, Użytkownik m napisał:

    > Są dwa pasy. Jadę raz jednym, raz drugim (bo np. wyprzedzam). Potem
    > widzę że zarejestrowana trasa zgadza się z moimi wyprzedzeniami.
    >
    > Skąd oprogramowanie (android, moje trasy a.k.a. google tracks) wiedziało?

    Na pewno się zgadza ? bo skoro podałeś nazwę programu i system pod
    którym działa to zapuściłem goglownicę i czytam opinię użytkowników.
    Twierdzą coś innego.
    A moje doświadczenie z oglądania różnych nawigacji samochodowych
    fakt że najczęściej na parkingu w samochodzie stojącym kilkadziesiąt
    metrów od drogi też mówi coś innego.

    Pozdrawiam

  • 68. Data: 2013-01-09 01:43:17
    Od: Iguan_007 Iguan_007 <i...@g...com>

    Chwdp,

    >ten sam odbiornik, ta sama lokalizacja. slad zapisany z marszu i jazdy
    autem. teraz zastanow sie jakie wyniki w pomiarach dostaniesz podczas

    No wiec wlasnie widze, ze na otwartej przestrzeni slad trzyma sie chodnika.
    Kilkusetmetrowych odchylen brak. Czyli jednak w tym ogrodzie te geotagi az takie
    tragiczne nie bylyby.

    Pozdrawiam,

    Iguan

    -
    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 69. Data: 2013-01-09 02:06:01
    Od: Iguan_007 Iguan_007 <i...@g...com>

    RadoslawF

    >Zakłada że proponowanym, pojedź innym i sprawdź co on na to.

    Mowisz o nawigacji samochodowej. Watpie zeby on do tego geotagowania ogrodu uzywal
    czegos takiego.

    Jesli jednak zabierzesz tego gpsa na spacer to zobaczysz, ze tych kilkusetmetrowych
    odchylen raczej nie ma. Jakis czas temu nagralem na potrzeby innej dyskusji przejazd
    motocyklem po parkingu.

    Oto nagranie z kamery:
    https://picasaweb.google.com/iguan007/Rozne#54168153
    79655648002

    A oto log gps: https://picasaweb.google.com/iguan007/Rozne#54168154
    14664819250

    Moze ja mam jakis wspanialy gps, a moze straszenie kilkusetmetrowymi odchyleniami
    (zebranymi z calodziennego lezenia gps w budynku) to troche przesada. Co zreszta
    widzimy na drugim obrazku ktory chwdp przedstawil.

    Pozdrawiam,

    Iguan

    -
    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 70. Data: 2013-01-09 02:06:58
    Od: aL <b...@w...pl>

    W dniu 2013-01-08 21:43, chwdp pisze:

> [...]

    > czynnosci ktora sobie kolega zmyslil.
    > kazdy odbiornik ma tendencje do chodzenia w miejscu.

    Ja ci mogę odpowiedzieć jaki wynik uzyskałem w zamkniętym pomieszczeniu
    po całych 12 minutach uśredniania pozycji odczytywanych przez mój odbiornik
    GPS w tablecie przy użyciu 4 satelitów z 8 w zasięgu. Odchylenie
    od punktu, w którym leżał tablet w stosunku do wyznaczonego przez
    wbudowany odbiornik wyniosło niecałe 6 metrów. Na otwartej przestrzeni nie
    musiałbym nawet tego robić. I jeszcze jedno - przeczytaj sobie o chipie w
    swoim sprzęcie, jego przeznaczeniu i statycznej nawigacji.
    aL

    --
    There's no normal life, Wyatt. There's just life.