  • 1. Data: 2013-01-06 12:26:32
    Temat: Laptop z baterią i za słaby zasilacz
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl>

    Witam,

    tak się zastanawiam, co się stanie, jak do laptopa ze sprawną i
    naładowaną baterią podłączę zbyt słaby zasilacz (zasilacz wzięty z
    laptopa tego samego producenta, ale o wiele mocniejszego i prądożernego)?
    Spali się laptop, zasilacz? Czy laptop będzie sobie uzupełniał niedobór
    prądu z baterii? Co się stanie jak bateria się wyczerpie?

    Takie sobie niedzielne rozważania teoretyczne :-)

    Tomek

  • 2. Data: 2013-01-06 13:27:52
    Temat: Re: Laptop z baterią i za słaby zasilacz
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sun, 06 Jan 2013 12:26:32 +0100, ...:::Tomek:::... napisał(a):

> [...]
    > prądu z baterii? Co się stanie jak bateria się wyczerpie?
    >
    > Takie sobie niedzielne rozważania teoretyczne :-)

    Rozważania teoretyczne bez posiadania wiedzy...
    Nic się nie spali, natomiast Twój mózg widać, że się przegrzewa.;)

  • 3. Data: 2013-01-06 13:30:38
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    > tak się zastanawiam, co się stanie, jak do laptopa ze sprawną i
    > naładowaną baterią podłączę zbyt słaby zasilacz

    Z konieczności podłączyłem do laptopa zasilacz uniwersalny 35W
    (oryginalny miał 65W). Spalił się po trzech dniach.

  • 4. Data: 2013-01-06 13:41:15
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl>

    W dniu 2013-01-06 13:27, Jacek pisze:
    > Rozważania teoretyczne bez posiadania wiedzy...

    Gdybym miał wiedzę, to bym nie pytał :)

    > Nic się nie spali

    Jak widać Twoja wiedza też nie jest zbyt rozległa, bo M1SLQ spalił zasilacz.

    Tomek

  • 5. Data: 2013-01-06 13:44:12
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-01-06 12:26, ...:::Tomek:::... pisze:
> [...]
    > Spali się laptop, zasilacz? Czy laptop będzie sobie uzupełniał niedobór
    > prądu z baterii? Co się stanie jak bateria się wyczerpie?
    "Zbyt słaby zasilacz" rozumiem jako zasilacz o zbyt małej wydajności
    mocy (napięcie to samo, mniejsza wydajność prądowa). Jeśli laptop
    pobiera z zasilacza (usiłuje pobierać) więcej prądu, niż ten zasilacz
    może dać, to objawy możliwe są dwa - spada napięcie (a zasilacz się
    przegrzewa), oraz (jeśli zasilacz posiada sprawne ograniczenie
    prądowe/termiczne/przeciwprzeciążeniowe, ale nie wszystkie to mają!) -
    po przeciążeniu zasilacz wyłącza się, co laptop widzi jak odłączenie
    zasilacza, czyli pracuje z baterii. Po chwili zasilacz załącza się,
    stwierdza przeciążenie i ponownie się wyłącza. Jak długo przeżyje
    (zasilacz) taką pracę - nie wiadomo. Laptop będzie więcej pracował "z
    baterii" niż z wyłączającego się zasilacza, więc też długo nie popracuje.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2013-01-06 17:12:20
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sun, 06 Jan 2013 13:41:15 +0100, ...:::Tomek:::... napisał(a):

    > Gdybym miał wiedzę, to bym nie pytał :)

    > Jak widać Twoja wiedza też nie jest zbyt rozległa, bo M1SLQ spalił zasilacz.

    Moja wiedza jest rozległa, bo dziennie przepalam 3 zasilacze... heh

  • 7. Data: 2013-01-06 17:22:10
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    > Z konieczności podłączyłem do laptopa zasilacz uniwersalny 35W
    > (oryginalny miał 65W). Spalił się po trzech dniach.

    update: z ciekawości sprawdziłem, na etykietce miał moc 50W, zasilał
    Acera Aspire 3000