  • 71. Data: 2013-01-09 02:31:56
    Temat: Re: Koniec netbookow, ASUS i Acer wycofuja sie z rynku
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    > No wiec wlasnie widze, ze na otwartej przestrzeni slad trzyma sie chodnika.
    Kilkusetmetrowych odchylen brak. Czyli jednak w tym ogrodzie te geotagi az takie
    tragiczne nie bylyby.

    czlowieku ochlon i nie bredz juz wiecej. pierwszy slad jest zapisem gdy
    odbiornik stoi w miejscu. w tym samym miejscu gdzie zaczyna sie slad jak
    odbiornik przemieszcza sie. i gdy stoi ma odchyli po 400m a gdy sie
    porusza slad jest prawidlowy. teraz idz sobie mierz odleglosci drzeweg
    biegajac od jednego do drugiego.
    koncze dyskusje z betonem. bez odbioru.

  • 72. Data: 2013-01-09 03:09:13
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    aL wrote in <news:50ec831a$0$26708$65785112@news.neostrada.pl>
    > Czy to wątek w klimacie "Jaki samochód do na rajdy do 5 tysiaków z LPG"?
    > Pewnie jest setka różnych firm, które produkują różne twory nazywane
    > tabletami po 50$ za kilogram, ale czego to ma dowodzić?

    Problem w tym, ze GPSu pozbawiona jest znaczna czesc modeli za ok 700zl z
    iPadem 2 (bez modemu 3G) za 1700 na czele.
    www.apple.com/ipad/ipad-2/specs.html

    Nie tylko badziewia za 300zl z Biedronki.

    > Powiedz mi ile trwa przeciętnie konwersja RAW na netbooku z
    > zainstalowanym Raw Theraphee

    18Mpix zdjecie RAW z Canona EOS 60D. Procesor Atom N450. Konwersja w
    Darktable do JPEG (zmieniony balans bieli i przesunietych kilka suwakow,
    quality: 100%): 35s. System: Lubuntu 12.10 32-bity. Potem uruchomilem
    GIMPa, poprawilem kontrast, przycialem i zmniejszylem rozdzielczosc do
    1Mpix. Dalo sie to sensownie wykonac. Trudno mi skomentowac dluzsza prace i
    mozliwosci obrobki grafiki, bo to nie moj netbook. Pierwsze wrazenie: to w
    cholere mniej wygodne od normalnego laptopa, ale z przymusu (podyktowanego
    waga, rozmiaramia i czasem pracy na baterii) na tym da sie jednak pracowac
    np w czasie podrozy.

    > Problem w tym, że wciąż wymagały miejsca, aby z nich w miarę
    > wygodnie skorzystać.

    Zgadza sie, ale w pociagu/autobusie/fotelu pasazera to sie sprawdza. Na
    kolanach to sie pewnie nawet wygodniej trzyma, niz tablet (uchylany ekran).

    > przy okazji zrobię szybko parę rzeczy, których nie mógłbym
    > zrobić na przeciętnym netbooku bez podłączania dodatkowych urządzeń.

    Za to do netbooka pecetowe peryferia mozna podlaczyc bez najmniejszego
    problemu. Np aparat cyfrowy czy zgrac film z kamery i wyslac go w czasie
    podrozy. Tablet pod tym wzgledem jest o wiele bardziej ograniczony.

    Niektore modele maja nawet problem z praca w trybie USB host
    www.tabletmaniak.pl/70621/test-goclever-tab-m703g
    ale sa to raczej wybryki natury i dotyczy to pewnie tylko tanich,
    Biedronkowatych urzadzen.

    > No widzisz, znowu jest problem z tym, że do "twórczych" aplikacji mam
    > blaszaka, bo nie wyobrażam sobie konwertowania Rawów na netbooku, bo
    > wiem, że nawet na 4 jajkach z HT i zastosowaniu filtrów komputer może się
    > zamulić.

    Wyobraz sobie, ze sytuacja zmusza Cie do wykonania czegos (edycja
    tekstu/programu/wywolanie zdjecia itp) w czasie podrozy. Albo czesto
    jezdzisz pociagiem i w tym czasie moglbys wykonac czesc swojej "biurowej"
    pracy. Netbook sprawdzi sie tu o wiele lepiej niz tablet.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 73. Data: 2013-01-09 06:53:27
    Od: Iguan_007 Iguan_007 <i...@g...com>

    Chwdp

> [...]

    odbiornik stoi w miejscu. w tym samym miejscu gdzie zaczyna sie slad jak
    odbiornik przemieszcza sie. i gdy stoi ma odchyli po 400m a gdy sie

    Pomijasz "szczegol", ze pierwszys slad zrobiles z gps lezacego w budynku caly dzien.

    Slad ktory przedstawilem zaczyna sie od momentu kiedy wlaczylem gps, zabezpieczylem
    go i wsiadlem na motocykl - czyli zawiera tez punkty kiedy sie nie przemieszczalem.
    400 m odchylow brak.
    Twoj slad ma moment gdy tez stales - chyba ze do tego samochodu wsiadales w biegu.
    400 m odchylen brak.

    >teraz idz sobie mierz odleglosci drzeweg
    biegajac od jednego do drugiego.

    Przeciez Twoj przedmowca wyraznie napisal, ze gps sluzy do tagowania zdjec a nie do
    mierzenia odleglosci pomiedzy drzewami.

    >koncze dyskusje z betonem. bez odbioru.

    Geotagi to nic nowego, dzialaja calkiem dobrze. Moze zdarzaja sie jakes bledy ale to
    chyba wyjatki a nie regula. Sprawdzilem kilka zdjec zrobionych telefonem - nie mam
    400metrowych odchylen. Ty na podstawie gpsa lezacego caly dzien w budynku usilujesz
    mi wmowic ze nie dzialaja. Mowiles cos o betonie?

    Pozdrawiam,

    Iguan

    -
    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 74. Data: 2013-01-09 12:18:31
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    > Pomijasz "szczegol", ze pierwszys slad zrobiles z gps lezacego w budynku caly
    dzien.

    nastepny bajkopisarz. masz jakies projekcje? bo ja napewno tego nie
    napisalem.