  • 1. Data: 2013-01-05 17:48:59
    Temat: Fideltronik UPS Ares 3000 i 1600
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Witam,

    Używał ktoś może zasilaczy z tematu?
    Wygląda to na straszną prehistorię, mnie jednak bardziej interesuje
    niezawodność tego sprzętu i możliwości załączonego oprogramowania.
    Ponieważ nie mogę znaleźć zasilacza jaki by mnie zadowolił, szukam
    niezawodnego i bez bajerów, do którego dobuduję swoją logikę. (wątek
    "UPS dla kilku serwerów")

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 2. Data: 2013-01-05 18:03:10
    Temat: Re: Fideltronik UPS Ares 3000 i 1600
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 05.01.2013 17:48, Andrzej W. pisze:
> [...]
    > Ponieważ nie mogę znaleźć zasilacza jaki by mnie zadowolił, szukam
    > niezawodnego i bez bajerów, do którego dobuduję swoją logikę. (wątek

    PAmiętam ten wątek, ale Ty chcesz bardzo dużo mocy. Wdzięczne i odporne
    na przeróbki są UPsy APC smart, powyżej 1000. Były gdzieś sprawdzone
    opisy jak go przerobić w taki sposób, magazynem energii były 2
    akumulatory samochodowe. Tak wiec z długą pracą niema problemu, ale
    moc.... 1400W spokojnie - więcej - nie wiem.
    ToMasz

  • 3. Data: 2013-01-06 00:27:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-01-05 17:48, Andrzej W. pisze:
> [...]
    > Ponieważ nie mogę znaleźć zasilacza jaki by mnie zadowolił, szukam
    > niezawodnego i bez bajerów, do którego dobuduję swoją logikę. (wątek

    U wielu moich klientów mam pojedyncze (1600), zaś u kilku stoją z
    osobnymi pakietami (3000).

    Dawno temu Zbyszek Fidelus projektował je pod ówczesne polskie warunki:
    linie napowietrzne (wyładowania atmosferyczne), chwilowe spadki napięć,
    mocne wahania sieci. Stąd też pamiętam, że w latach 90-tych różne APC, a
    tym bardziej jeszcze inne, często wracały do serwisów, zaś w
    Fideltronikach zmieniało się akumulatory i tyle. U paru klientów stoją
    (i działają!) zabytki z początku lat 90-tych, u niektórych dopiero
    trzylatki. Nie przypominam sobie żadnej awarii.
    Zresztą sam myślałem kupić używkę, żeby wrzucić jako przetwornicę na 220
    czy 230V do samochodu, jednak one są zasilane 24 albo 48V :(

    Uwaga:
    Jeśli potrzebujesz na wyjściu sinusa, szukaj tych z AVR.
    Jeszcze jedno: większość (ale nie wszystkie!) prawidłowo współpracują z
    agregatami prądotwórczymi. Jednak nie zauważyłem prawidłowości.

    Od strony elektrycznej pytaj na pl.misc.elektronika

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 4. Data: 2013-01-09 08:46:54
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    "Andrzej W." <a...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > Ponieważ nie mogę znaleźć zasilacza jaki by mnie zadowolił, szukam
    > niezawodnego i bez bajerów, do którego dobuduję swoją logikę. (wątek

    Trochę to niezrozumiałe.
    Chcesz budować własną logikę jako nakładkę na załączone oprogramowanie? (rzeźba
    w g.)
    Czy też wykorzystać sam falownik z własną logiką sterowania? (nie wiadomo czy
    się opłaca - schemat potrzebny.)

    Osobiście interesował bym się protokołem komunikacji UPS <-> program
    nadzorujący, bo istotnie można funkcje serwera nadzorującego załadować do uC.
    Najlepiej chyba zaprojektować sobie własne urządzenie od podstaw, na miarę
    wymagań.

  • 5. Data: 2013-01-09 15:12:06
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2013-01-09 08:46, PcmOl pisze:
> [...]
    > do uC.
    > Najlepiej chyba zaprojektować sobie własne urządzenie od podstaw, na

    Myślałem o dodaniu mikrokontrolera z interfejsem LAN, który komunikował
    by się z UPSami przez port RS i rozpowszechniał informacje o stanie
    zasilania w sieci.
    Ktoś jednak to już zrobił:

    http://www.fideltronik-inigo.pl/index.php/produkty/u
    ps/akcesoria-ups/182-agent-snmp

    --
    Pozdrawiam,
    AWa.

  • 6. Data: 2013-01-10 10:59:09
    Od: "Mrzafka" <m...@d...com.pl>

> [...]
    > działają!) zabytki z początku lat 90-tych, u niektórych dopiero trzylatki.
    > Nie przypominam sobie żadnej awarii. (ciach)

    Bezawaryjnością Fideltroników jestem bardzo pozytywnie zaskoczony.
    W domu mam 650 Pro, kupiony w marcu 1997 roku.
    Raz już wymieniałem w nim akumulatory, niedługo będzie kolejny raz.
    --
    Mrzafka
    m...@d...com.pl