  • 31. Data: 2017-12-22 07:31:06
    Temat: Re: Kolejny przekręt w branży samochodowej
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-12-21 o 19:55, Myjk pisze:

    > Oczywiście że były bardziej funkcjonalne stąd wyparły konie, nawet pomimo
    > że spalinowce bardziej truły. Rzecz w tym, że wtedy o tym jeszcze nie
    > wiedziano, patrz ile czasu dodatek PB do paliwa był całkiem legalny, a
    > potem już cieżko było wsadzić tyłek na konia. Elektryki jeszcze nie wyparły
    > spalinowców, bo choć są znacznie zdrowsze dla ludzi to za wolno się je
    > "tankuje" i za mało jest punktów do "tankowania" oraz są relatywnie
    > droższe.

    To może poczekaj cierpliwie aż elektryki staną się bardziej funkcjonalne
    od spalinowców. Fakt ze możesz nie doczekać ale to twój problem.

    > Spróbuj zaprzęgiem na autostradę wjechać... :P

    Spróbuj elektrykiem wjechać do rzeki. :P

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2017-12-22 08:30:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 22 Dec 2017 07:31:06 +0100, RadoslawF

    > To może poczekaj cierpliwie aż elektryki staną się bardziej funkcjonalne
    > od spalinowców. Fakt ze możesz nie doczekać ale to twój problem.

    Przecież czekam, ba, nawet w POD zaznaczyłem dlaczego jeszcze trutki
    spalinowe są nadal produkowane i nadal kupowane zamiast znacznie ZDROWSZYCH
    dla ludzi elektryków.

    > Spróbuj elektrykiem wjechać do rzeki. :P

    Spróbuj wyjechać w końcu z oparów absurdu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 33. Data: 2017-12-22 08:41:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 22 Dec 2017 07:27:56 +0100, RadoslawF

    > Podasz cytat z którego wynika że twierdziłem jakoby lampy naftowe
    > wycofali z ulic wcześniej niż się prąd pojawił?
    > A w temacie oświetlenia ulic przed pojawieniem się prądu spotkałem
    > się z oświetleniem gazowym. W jakim mieście było naftowe?

    Trudno wycofać coś na rzecz czegoś co nie istnieje, albo istnieje ale
    trzeba zbudować najpierw infrastrukturę etc.

    Analogicznie nie ma jeszcze konstrukcji elektrycznych które są w stanie tak
    samo albo i lepiej W PEŁNI zastąpić spalinowce, nie ma PEŁNEJ
    infrastruktury, dlatego jeszcze nie są powszechne. Dlatego wyciąganie
    wniosków podstawie obecnego rynku zbytu jest jałowe. Takie zmiany nie
    dzieją się z dnia na dzień -- co nie znaczy że ludzie nie chcą tych zmian.

    Cena jest tutaj najmniejszym problemem, bo ja sam JUŻ bym kupił droższego
    elektryka i to niższej klasy niż mój obecny spalinowiec, gdybyśmy TYLKO
    mieli sieć ładowarek choć taką jak mają w DE.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 34. Data: 2017-12-22 08:47:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 22 Dec 2017 07:25:16 +0100, RadoslawF

    > Jakie miasto masz na myśli? Bo w Krakowie nie wystarczy.

    DC miałem na myśli. W Krakowie wprowadzili już zakaz smrodzenia kotłami,
    wiec niebawem trupy spalinowe staną na celowniku. Zresztą w mazowieckim też
    przyjęto uchwałę antysmogową i niebawem będzie to samo.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 35. Data: 2017-12-22 09:01:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 grudnia 2017 10:44:19 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:

    > W odróżnieniu od diezli zaprzęgi nie wywołują raka u ludzi, którzy z
    > nich nie korzystają, tylko mają akurat nieszczęście przebywać w okolicy.
    >
    > Gdyby diezle miały wylot rury wydechowej do wnętrza kabiny - wtedy spoko
    > - lubisz, jeździsz, twój wybór.

    Po raz kolejny pytam Panie ekologu- po kiego kupiłes nowego truciciela nie dawno?
    Pytanie drugie- starego(pewnie diesla) oddałeś do przetopienia na łyżeczki czy może
    jednak odsprzedałeś(tym samym zwiększając liczbę trucicieli w Polsce)?
    Bo tak mi się wydaje że jak che się innych do "ekologi" przymuszać to warto samemu
    dać przykład.

  • 36. Data: 2017-12-22 09:46:28
    Od: p...@g...com

    W Niemczech wcale nie jest tak różowo ale wbrew pozorom problem nie leży w
    dostępności prądu tylko w fakcie że każdy chce przytulić parę ojro ;-)
    http://www.autobild.de/artikel/auto-bild-exklusiv-st
    rom-teurer-als-benzin-11360715.html
    Drożej niż benzyna, w skrajnych przypadkach dwukrotnie to już lekka przesada i nawet
    ekozieloni trzymają się że strachu za kieszeń ;-)

  • 37. Data: 2017-12-22 10:24:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 22 Dec 2017 00:46:28 -0800 (PST), p...@g...com

    > W Niemczech wcale nie jest tak różowo ale wbrew pozorom problem nie leży
    > w dostępności prądu tylko w fakcie że każdy chce przytulić parę ojro ;-)

    Jeśli ktoś chce poświęcić użyteczność skutkiem czego jest ograniczenie
    niskiej emisji, to warunek dotacji jest spełniony. Nie wiem gdzie tu jakiś
    problem widzisz. Niemniej jednak mają tam znacznie lepszą infrastrukture
    niż my. My nie mamy wcale w tym naszym mentalnym zaścianku.

> [...]
    > Drożej niż benzyna, w skrajnych przypadkach dwukrotnie to już lekka
    > przesada i nawet ekozieloni trzymają się że strachu za kieszeń ;-)

    Po pierwsze to nie czytuję szprechania a ty notorycznie zasrywasz
    obcojęzycznymi linkami POLSKĄ grupę. Po drugie już samo odniesienie się do
    -bilda, typowego brukowca, jest, mówiąc delikatnie, słabe i niewarte funta
    kłaków.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 38. Data: 2017-12-22 14:11:46
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 21.12.2017 o 19:55 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

    > Spróbuj zaprzęgiem na autostradę wjechać... :P

    A dawniej się jeździło (zaprzęgami po autostradzie)?

    --
    SW3
    ----

  • 39. Data: 2017-12-22 19:01:35
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-12-22 o 08:47, Myjk pisze:

    > DC miałem na myśli. W Krakowie wprowadzili już zakaz smrodzenia kotłami,
    > wiec niebawem trupy spalinowe staną na celowniku. Zresztą w mazowieckim też
    > przyjęto uchwałę antysmogową i niebawem będzie to samo.

    Tylko tobie się wydaje że wprowadzili.
    Nikt nie zaryzykuje zakazu używania starych piecy więc dlaczego
    fanatycy chcą zakazać używania starych pojazdów?

    Pozdrawiam

  • 40. Data: 2017-12-22 19:06:01
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-12-22 o 08:30, Myjk pisze:

    > Przecież czekam, ba, nawet w POD zaznaczyłem dlaczego jeszcze trutki
    > spalinowe są nadal produkowane i nadal kupowane zamiast znacznie ZDROWSZYCH
    > dla ludzi elektryków.

    Było "poczekaj cierpliwie" bez faszystowskich nawoływań do zakazów.
    Tylko potrzeć jak obozy koncentracyjne zaproponujesz dla tych
    z innym światopoglądem.

    > Spróbuj wyjechać w końcu z oparów absurdu.

    Nie mogę z nich wyjechać kiedy wpisuje teksty:
    "Spróbuj zaprzęgiem na autostradę wjechać... :P"