  • 41. Data: 2017-12-22 20:32:00
    Temat: Re: Kolejny przekręt w branży samochodowej
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-12-20 o 10:32, T. pisze:
> [...]
    hn-verklagt-lkw-hersteller-wegen-preis-kartell-1.379
    8124

    > Czyżby?
    > http://innpoland.pl/135673,nie-do-wiary-samochody-el
    ektryczne-szkodza-bardziej-niz-spalinowe

    Jak chcesz się przekonać, czy elektryczne szkodzą bardziej, czy
    spalinowe, to weź podłącz rurę wycechową swojego diezla do szaluchu,
    koniec szlauchu wsadź do kabiny. Do kabiny wsadź swoje dzieci, zamknij
    okna, uruchom silnik. Za parę minut będziesz wiedział, czy elektryczne
    są bardziej szkodliwe, czy diezle. Daj znać, co wyszło.

  • 42. Data: 2017-12-22 20:43:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Dec 2017 20:32:00 +0100, Poldek napisał(a):
> [...]
    > okna, uruchom silnik. Za parę minut będziesz wiedział, czy elektryczne
    > są bardziej szkodliwe, czy diezle. Daj znać, co wyszło.

    Po paru minutach diesla przezyje, choc bez przyjemnosci.

    Ale czy ty przezyjesz w kominie najblizszej elektrowni ?

    Ile to tlenkow azotu emituja te niedobre diesle VW ?
    https://elbelchatow.pgegiek.pl/Ochrona-srodowiska/Ws
    kazniki-emisji

    Ale filtry pyłów maja dobre tak na pierszy rzut oka :-)

    J.

  • 43. Data: 2017-12-22 20:51:36
    Od: p...@g...com

    Jako nabywca i użytkownik toksycznego silnika TSI jesteś chyba ostatnią osobą do
    składania takich propozycji ;-)

    Już w 2011 roku eksperci niemieckiego automobilklubu ADAC wykonali serię badań, w
    czasie których stwierdzili, że np. w przypadku BMW 116i z silnikiem benzynowym z
    bezpośrednim wtryskiem emisja szczególnie niebezpiecznych, najdrobniejszych cząstek
    stałych przekracza niemal 7-krotnie normę Euro 5 obowiązującą wówczas dla diesli, a
    Golf 1.2 TSI przekraczał normę 3,5 raza. Tak wygląda ekologia w praktyce...

  • 44. Data: 2017-12-22 22:44:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Dec 2017 11:51:36 -0800 (PST),
    p...@g...com napisał(a):
> [...]
    > przekracza niemal 7-krotnie normę Euro 5 obowiązującą wówczas dla
    > diesli, a Golf 1.2 TSI przekraczał normę 3,5 raza. Tak wygląda

    benzyniak sadze emituje ?

    Czyzby to TSI nie dawalo czasu na odparowanie ?
    Czy po prostu za male wymieszanie i sa obszary o deficycie tlenu.

    A T/FSI to nie mial byc silnik o czystszych spalinach ?

    J.

  • 45. Data: 2017-12-22 22:55:04
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 20 Dec 2017 09:52:27 +0100, Poldek wrote:
    > Jeżeli ktoś się zdecydował kupić diezla, to powinien od tego zapłacić
    > karę, a nie dostać odszkodowanie.

    Ha, we Francji to już jest... Może nie "kara od diezla" jak to piszesz,
    ale jest system bonusów i kar przy kupnie samochodu: im więcej wydziela
    co2, tym większa kara, a im mniej tym większa nagroda (dot. tylko
    elektryków i hybryd). Można w ten sposób dostać do 6'300 euro (do 10'000
    jeśli ma zastąpić starego diesla) lub stracić do 10'500 euro (powyżej
    185g CO2/km). System jest samofinansujący się, tzn. opłacone kary
    finansują nagrody, a płaci się go w formie opłaty za dowód rejestracyjny.

    Ciekawostka - przykładowe sumy w 2017:
    - elektryk = nagroda 6000 Euro (10'000 jeśli ma zastąpić starego diesla)
    - Duster benzyna = kara 900 Euro
    - Duster diesel = kara 200 Euro

    Z tego co się orientuję to w Belgii mają podobny system, ale tam biorą
    pod uwagę nie tylko CO2, ale także wydalaną ilość "drobnych cząsteczek".

    > Diezle powinny zostać przetopione na łyżeczki.

    Chyba tylko te stare, dziesięcioletnie, bo nowe są zdaje się wręcz mniej
    trujące od odpowiedników benzynowych[1]... I tak czy inaczej, tą całą
    nagonkę na diesle uważam za nieco teatralną. Transport morski
    zanieczyszcza wielokrotnie bardziej niż samochody, a jakoś o tym nikt nie
    mówi (15 największych statków zanieczyszcza tyle co wszystkie samochody
    na świecie razem wzięte)[2]

    Mateusz

    [1] https://www.nature.com/articles/s41598-017-03714-9
    [2] https://newatlas.com/shipping-pollution/11526/

  • 46. Data: 2017-12-22 23:16:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 22 Dec 2017 21:55:04 GMT, Mateusz Viste napisał(a):

    > Ha, we Francji to już jest... Może nie "kara od diezla" jak to piszesz,
    > ale jest system bonusów i kar przy kupnie samochodu:

    W Niemczech akurat kara od diesla zawsze byla - podatek drogowy
    wiekszy.
    Budzet musi wyjsc na swoje :-)

> [...]
    >
    > Ciekawostka - przykładowe sumy w 2017:
    > - elektryk = nagroda 6000 Euro (10'000 jeśli ma zastąpić starego diesla)

    Samofinansujacy powiadasz ... te proporcje pokazuja wiec chec do
    nabycia nowych aut :-)

    > Chyba tylko te stare, dziesięcioletnie, bo nowe są zdaje się wręcz mniej
    > trujące od odpowiedników benzynowych[1]...

    Masz na mysli te VW z ostatnich kilku lat ? :-)

    > I tak czy inaczej, tą całą
    > nagonkę na diesle uważam za nieco teatralną.

    Ona w Niemczech zawsze byla, choc niewielka - mowilo sie ze diesle sa
    przyczyna smogu w miastach, ale potem weszly nowsze normy ...

    Zanieczyszczenia splywaja do oceanow ?

    J.

  • 47. Data: 2017-12-22 23:51:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Dec 2017 03:43:56 -0800 (PST), Bolko napisał(a):

    > Oferty na allegro Udział procentowy w poszczególnej kategorii.
    > auta sprzed 2000 roku
    > PB 14 tys ofert 5%
    > D 4 tys 2%

    Z tym, ze dane z ofert allegro niekoniecznie odzwierciedlaja ilosci
    aut w kraju

    > Auta młodsze niż 10 lat
    > PB 71 tys 28%
    > D 90 tys 36 %
    >
    > Auta o pojemności >2 litrów
    > Pb 26 tys 10%
    > D 44 tys 17%
    >
    > Ilość ofert na allegro 260 tys
    >
    > Tak się zastanawiam dlaczego nikt nie sprzedaje Diesli sprzed 2000 roku?
    > Przecież to takie dobre i trwałe auta?

    Nie dotyczy mondeo. silniki nienajgorsze, ale karoseria dziurawa od
    rdzy :-)

    Ale faktycznie ciekawe. Czyzby przejezdzily juz tyle km, ze zlom ?

    > Bo że jest nadreprezentacja Diesli w <10 lat to wiadomo flota.
    > Pytanie tylko co się dzieje z tymi autami póżniej?

    nie trafiaja na allegro. Chyba, ze po drugim wlascicielu.

    > Przed 2000 rokiem nie było osobówek we flotach?

    Byly. Moze tylko tych flot nieco mniej.

    > Tak z ciekawości sprawdziłem ile produkują rocznie elektrownie NOx
    > Wychodzi jakieś 100 tys ton.
    >
    > https://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,edf-rybnik-jedn
    ym-z-najwiekszych-trucicieli-w-polsce-forbes-publiku
    je-niechlubny-ranking,wia5-3273-24620.html

    > A dla aut
    > Tiguan 2,0 TDI 53 mg/km

    Ale to dane teoretyczne czy praktyczne ?
    Bo przeciez wlasnie VW zarzucono, ze w praktyce emituja cos 10x
    wiecej.

    > http://www.nextgreencar.com/emissions/make-model/vw/
    tiguan/
    > Dla ułatwienia obliczeń 0,1 g/km
    > Przebieg roczny auta 20 tys km
    > Diesli jest 7,5 mln
    > To mi wychodzi że diesle produkują 15 tys NOx rocznie
    > Elektrownia w Bełchatowie produkuje 40 tys ton.

    A teraz przemnoz przez 10 :-)

    No i u nas sporo starszych diesli, a te mialy luzniejsze normy.

    J.

  • 48. Data: 2017-12-22 23:52:47
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-12-22 o 23:16, J.F. pisze:

    > Zanieczyszczenia splywaja do oceanow ?

    No jak? Wylatują kominem.

  • 49. Data: 2017-12-23 10:07:31
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 22 Dec 2017 19:06:01 +0100, RadoslawF

    > Było "poczekaj cierpliwie" bez faszystowskich nawoływań do zakazów.

    Padło jedynie proste stwierdzenie, że samochody elektryczne są ZDROWSZe dla
    ludzi, na co zareagowałeś agresją, bo ci mogą twoją ulubioną trutkę
    spalinową zabronić używać.

    Rynsztoki wycofano z miast PRZYMUSEM, korelując powodowane tym choroby
    ludzi. Podobnie jak ZMUSZONO do odprowadzania ścieków do oczyszczalni
    zauważając wpływ na środowisko (także ludzi). Zanim zauważono negatywny
    wpływ spalania nafty i gazu na ulicach postęp na rzecz prądu dokonał się
    samoczynnie. Tyś się nagle obudził, że to samo chcą robić z trującymi
    kotłami i samochodami tylko dlatego, że nie byłeś świadkiem tamtych
    zdarzeń.

    > Tylko potrzeć jak obozy koncentracyjne zaproponujesz dla tych
    > z innym światopoglądem.

    Prawo Godwina, widzę, zadziałało wyjatkowo szybko w twoim wypadku...

    > Nie mogę z nich wyjechać kiedy wpisuje teksty:
    > "Spróbuj zaprzęgiem na autostradę wjechać... :P"

    No więc spróbuj skoro można sobie teraz podobno tak dowolnie wybrać i
    używać zaprzęgu na równi z samochodem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 50. Data: 2017-12-23 10:11:50
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 22 Dec 2017 19:01:35 +0100, RadoslawF

    > Tylko tobie się wydaje że wprowadzili.
    > Nikt nie zaryzykuje zakazu używania starych piecy więc dlaczego
    > fanatycy chcą zakazać używania starych pojazdów?

    Masz jakieś wątpliwości? Ja czytam w uchwałach, że w 2028 jest przewidziany
    CAŁKOWITY zakaz spalania paliw stałych. Ty żyjesz chyba w jakiejś
    alternatywnej rzeczywistości. Na zachodzie już dawno są przepisy ZAKAZUJĄCE
    poruszania się pojazdów w miastach nie spełniających odpowiednich norm
    (czyt. np. brak DPF), a także w innych sytuacjach jeśli normy jakości
    powietrza są przekraczane. Ale nie u nas, my jesteśmy przecież
    ponadnormatywnie zdrowi.

    --
    Pozdor
    Myjk