  • 21. Data: 2017-12-21 10:45:05
    Temat: Re: Kolejny przekręt w branży samochodowej
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-12-21 o 10:40, go! pisze:

    > Po 2. Zaprzegiem konnym wolno jezdzic do dzisiaj, co kto woli: auto czy konie. A tu
    nie bedzie wyboru. Szczescie i ekologia na sile.

    W odróżnieniu od diezli zaprzęgi nie wywołują raka u ludzi, którzy z
    nich nie korzystają, tylko mają akurat nieszczęście przebywać w okolicy.

    Gdyby diezle miały wylot rury wydechowej do wnętrza kabiny - wtedy spoko
    - lubisz, jeździsz, twój wybór.

  • 22. Data: 2017-12-21 11:18:54
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, December 21, 2017 at 10:44:19 AM UTC+1, Poldek wrote:

    > Gdyby diezle miały wylot rury wydechowej do wnętrza kabiny - wtedy spoko
    > - lubisz, jeździsz, twój wybór.

    a w swoim benzynowym wsadziles? ;)

    BTW wszystko truje :( , a oficjalnie podawany stopien szkodliwosci zalezy juz od
    politykow / ukladow / kasy / "wymagan" zlecajacych badania itp

    http://wyborcza.pl/1,155290,17805203,Wrobieni_w_sadz
    e_z_benzyny__Grozniejsza_od_Diesla_.html

  • 23. Data: 2017-12-21 12:43:56
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Chłopie, jaki procent aut osobowych u nas ma pojemność powyżej dwu litrów?
    > I o ile smród spalanych śmieci czuje czasami na balkonie to starych
    > dizli jeszcze nie. I zakaz palenia nimi w piecach istnieje, zakaz
    > używania dwudziestoletnich dizli nie.

    Oferty na allegro Udział procentowy w poszczególnej kategorii.
    auta sprzed 2000 roku
    PB 14 tys ofert 5%
    D 4 tys 2%

    Auta młodsze niż 10 lat
    PB 71 tys 28%
    D 90 tys 36 %

    Auta o pojemności >2 litrów
    Pb 26 tys 10%
    D 44 tys 17%

    Ilość ofert na allegro 260 tys

    A teraz odnieść te procenty do 15 mln samochodów które
    teoretycznie jeżdzą po Polsce.

    Tak się zastanawiam dlaczego nikt nie sprzedaje Diesli sprzed 2000 roku?
    Przecież to takie dobre i trwałe auta?
    Bo że jest nadreprezentacja Diesli w <10 lat to wiadomo flota.
    Pytanie tylko co się dzieje z tymi autami póżniej?
    Przed 2000 rokiem nie było osobówek we flotach?

    Tak z ciekawości sprawdziłem ile produkują rocznie elektrownie NOx
    Wychodzi jakieś 100 tys ton.

    https://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,edf-rybnik-jedn
    ym-z-najwiekszych-trucicieli-w-polsce-forbes-publiku
    je-niechlubny-ranking,wia5-3273-24620.html

    A dla aut
    Tiguan 2,0 TDI 53 mg/km
    http://www.nextgreencar.com/emissions/make-model/vw/
    tiguan/
    Dla ułatwienia obliczeń 0,1 g/km
    Przebieg roczny auta 20 tys km
    Diesli jest 7,5 mln
    To mi wychodzi że diesle produkują 15 tys NOx rocznie

    Elektrownia w Bełchatowie produkuje 40 tys ton.

  • 24. Data: 2017-12-21 14:03:02
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, December 21, 2017 at 12:43:59 PM UTC+1, Bolko wrote:

    > Przed 2000 rokiem nie było osobówek we flotach?

    Kuzynka wraz z mezem jezdza flotowymi od pi razy oko 2000 (moze troszke przed) i
    wtedy na 100% mieli benzynowe (teraz to nawet nie wiem co maja ;) ).
    Kiedys (bardzo prawdopodobne, ze to wlasnie okolice 2000) turbo diesle byly dosc
    drogie w stosunku do benzynowych, a diesle wolnossace praktycznie "nie jezdzily" ;)
    Pamietam, ze kolega zastanawial sie nad zakupem (porownujac podobne ceny / osiagi)
    nad Mondeo TDCi i benzynowym V6.

    WS

  • 25. Data: 2017-12-21 19:24:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 20 Dec 2017 19:43:51 +0100, RadoslawF

    > Skoro kupowali samochody smrodzące to chyba na braku smrodu im
    > nie zależy. Zależy im na cenie więc kupowali najtańsze.
    > I nie wiem jakim fanatykiem trzeba być aby wierzyć że jest ich mniej
    > niż bogatych jeżdżących wózkami akumulatorowymi lub nowymi i drogimi
    > autami prawie ekologicznymi.

    Kupowali i kupują smrodzące, bo nie było i w zasadzie nadal nie ma
    alternatywy. Tak samo jak lampy naftowe z ulic wycofali dopiero jak się
    prąd pojawił, a nie wcześniej jak tutaj sugerujesz. I też "trochę" ta
    wymiana trwała a nie za pstryknięciem. I z pewnością nawet zafiksowani
    fanatycy spalania nafty na ulicach docenili w końcu zalety prądu. Jak nie
    docenili, to byli skończonymi idiotami.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 26. Data: 2017-12-21 19:26:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 20 Dec 2017 20:45:37 +0100, Sebastian Biały

    > A problem wiekszości suwerena rozwiązuje się ustawowo: np. od dzisiaj
    > powyżej 2 litrów nie da się wjechac do miasta.

    Wystarczy trupiastym dieslom zakazać wjeżdżać. Tyle smrodzących trupów co
    się obecnie przez miasto przewala to się scyzoryk otwiera.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 27. Data: 2017-12-21 19:41:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/21/2017 11:18 AM, WS wrote:
    > BTW wszystko truje :(

    Nie wszystko truje tak samo. Przeciwnicy elektryków zdawają sie nie
    dostrzegać tego prostego twierdzenia.

  • 28. Data: 2017-12-21 19:55:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 21 Dec 2017 01:40:55 -0800 (PST), go!

    > Wszystko spoko, tylko skad te niekonsekwencje?
    > Po 1. Czy samochody tez byly mniej funkcjonale
    > od zaprzegow? Dlatego je wyparly?

    Oczywiście że były bardziej funkcjonalne stąd wyparły konie, nawet pomimo
    że spalinowce bardziej truły. Rzecz w tym, że wtedy o tym jeszcze nie
    wiedziano, patrz ile czasu dodatek PB do paliwa był całkiem legalny, a
    potem już cieżko było wsadzić tyłek na konia. Elektryki jeszcze nie wyparły
    spalinowców, bo choć są znacznie zdrowsze dla ludzi to za wolno się je
    "tankuje" i za mało jest punktów do "tankowania" oraz są relatywnie
    droższe.

    > Po 2. Zaprzegiem konnym wolno jezdzic do dzisiaj, co kto woli:
    > auto czy konie. A tu nie bedzie wyboru. Szczescie i ekologia na sile.

    Spróbuj zaprzęgiem na autostradę wjechać... :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 29. Data: 2017-12-22 07:25:16
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-12-21 o 19:26, Myjk pisze:

    > Wystarczy trupiastym dieslom zakazać wjeżdżać. Tyle smrodzących trupów co
    > się obecnie przez miasto przewala to się scyzoryk otwiera.

    Jakie miasto masz na myśli? Bo w Krakowie nie wystarczy.

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2017-12-22 07:27:56
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-12-21 o 19:24, Myjk pisze:

> [...]
    > wymiana trwała a nie za pstryknięciem. I z pewnością nawet zafiksowani
    > fanatycy spalania nafty na ulicach docenili w końcu zalety prądu. Jak nie

    Podasz cytat z którego wynika że twierdziłem jakoby lampy naftowe
    wycofali z ulic wcześniej niż się prąd pojawił?
    A w temacie oświetlenia ulic przed pojawieniem się prądu spotkałem
    się z oświetleniem gazowym. W jakim mieście było naftowe?