-
21. Data: 2017-12-21 10:45:05
Temat: Re: Kolejny przekręt w branży samochodowej
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2017-12-21 o 10:40, go! pisze:
> Po 2. Zaprzegiem konnym wolno jezdzic do dzisiaj, co kto woli: auto czy konie. A tu
nie bedzie wyboru. Szczescie i ekologia na sile.
>
W odróżnieniu od diezli zaprzęgi nie wywołują raka u ludzi, którzy z
nich nie korzystają, tylko mają akurat nieszczęście przebywać w okolicy.
Gdyby diezle miały wylot rury wydechowej do wnętrza kabiny - wtedy spoko
- lubisz, jeździsz, twój wybór.
-
22. Data: 2017-12-21 11:18:54
Temat: Re: Kolejny przekręt w branży samochodowej
Od: WS <L...@c...pl>
On Thursday, December 21, 2017 at 10:44:19 AM UTC+1, Poldek wrote:
> Gdyby diezle miały wylot rury wydechowej do wnętrza kabiny - wtedy spoko
> - lubisz, jeździsz, twój wybór.
a w swoim benzynowym wsadziles? ;)
BTW wszystko truje :( , a oficjalnie podawany stopien szkodliwosci zalezy juz od
politykow / ukladow / kasy / "wymagan" zlecajacych badania itp
http://wyborcza.pl/1,155290,17805203,Wrobieni_w_sadz
e_z_benzyny__Grozniejsza_od_Diesla_.html
-
23. Data: 2017-12-21 12:43:56
Temat: Re: Kolejny przekręt w branży samochodowej
Od: Bolko <s...@g...com>
> Chłopie, jaki procent aut osobowych u nas ma pojemność powyżej dwu litrów?
> I o ile smród spalanych śmieci czuje czasami na balkonie to starych
> dizli jeszcze nie. I zakaz palenia nimi w piecach istnieje, zakaz
> używania dwudziestoletnich dizli nie.
Oferty na allegro Udział procentowy w poszczególnej kategorii.
auta sprzed 2000 roku
PB 14 tys ofert 5%
D 4 tys 2%
Auta młodsze niż 10 lat
PB 71 tys 28%
D 90 tys 36 %
Auta o pojemności >2 litrów
Pb 26 tys 10%
D 44 tys 17%
Ilość ofert na allegro 260 tys
A teraz odnieść te procenty do 15 mln samochodów które
teoretycznie jeżdzą po Polsce.
Tak się zastanawiam dlaczego nikt nie sprzedaje Diesli sprzed 2000 roku?
Przecież to takie dobre i trwałe auta?
Bo że jest nadreprezentacja Diesli w <10 lat to wiadomo flota.
Pytanie tylko co się dzieje z tymi autami póżniej?
Przed 2000 rokiem nie było osobówek we flotach?
Tak z ciekawości sprawdziłem ile produkują rocznie elektrownie NOx
Wychodzi jakieś 100 tys ton.
https://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,edf-rybnik-jedn
ym-z-najwiekszych-trucicieli-w-polsce-forbes-publiku
je-niechlubny-ranking,wia5-3273-24620.html
A dla aut
Tiguan 2,0 TDI 53 mg/km
http://www.nextgreencar.com/emissions/make-model/vw/
tiguan/
Dla ułatwienia obliczeń 0,1 g/km
Przebieg roczny auta 20 tys km
Diesli jest 7,5 mln
To mi wychodzi że diesle produkują 15 tys NOx rocznie
Elektrownia w Bełchatowie produkuje 40 tys ton.
-
24. Data: 2017-12-21 14:03:02
Temat: Re: Kolejny przekręt w branży samochodowej
Od: WS <L...@c...pl>
On Thursday, December 21, 2017 at 12:43:59 PM UTC+1, Bolko wrote:
> Przed 2000 rokiem nie było osobówek we flotach?
Kuzynka wraz z mezem jezdza flotowymi od pi razy oko 2000 (moze troszke przed) i
wtedy na 100% mieli benzynowe (teraz to nawet nie wiem co maja ;) ).
Kiedys (bardzo prawdopodobne, ze to wlasnie okolice 2000) turbo diesle byly dosc
drogie w stosunku do benzynowych, a diesle wolnossace praktycznie "nie jezdzily" ;)
Pamietam, ze kolega zastanawial sie nad zakupem (porownujac podobne ceny / osiagi)
nad Mondeo TDCi i benzynowym V6.
WS
>
> Tak z ciekawości sprawdziłem ile produkują rocznie elektrownie NOx
> Wychodzi jakieś 100 tys ton.
>
> https://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,edf-rybnik-jedn
ym-z-najwiekszych-trucicieli-w-polsce-forbes-publiku
je-niechlubny-ranking,wia5-3273-24620.html
>
> A dla aut
> Tiguan 2,0 TDI 53 mg/km
> http://www.nextgreencar.com/emissions/make-model/vw/
tiguan/
> Dla ułatwienia obliczeń 0,1 g/km
> Przebieg roczny auta 20 tys km
> Diesli jest 7,5 mln
> To mi wychodzi że diesle produkują 15 tys NOx rocznie
>
> Elektrownia w Bełchatowie produkuje 40 tys ton.
-
25. Data: 2017-12-21 19:24:13
Temat: Re: Kolejny przekręt w branży samochodowej
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Wed, 20 Dec 2017 19:43:51 +0100, RadoslawF
> Skoro kupowali samochody smrodzące to chyba na braku smrodu im
> nie zależy. Zależy im na cenie więc kupowali najtańsze.
> I nie wiem jakim fanatykiem trzeba być aby wierzyć że jest ich mniej
> niż bogatych jeżdżących wózkami akumulatorowymi lub nowymi i drogimi
> autami prawie ekologicznymi.
Kupowali i kupują smrodzące, bo nie było i w zasadzie nadal nie ma
alternatywy. Tak samo jak lampy naftowe z ulic wycofali dopiero jak się
prąd pojawił, a nie wcześniej jak tutaj sugerujesz. I też "trochę" ta
wymiana trwała a nie za pstryknięciem. I z pewnością nawet zafiksowani
fanatycy spalania nafty na ulicach docenili w końcu zalety prądu. Jak nie
docenili, to byli skończonymi idiotami.
--
Pozdor
Myjk
-
26. Data: 2017-12-21 19:26:49
Temat: Re: Kolejny przekręt w branży samochodowej
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Wed, 20 Dec 2017 20:45:37 +0100, Sebastian Biały
> A problem wiekszości suwerena rozwiązuje się ustawowo: np. od dzisiaj
> powyżej 2 litrów nie da się wjechac do miasta.
Wystarczy trupiastym dieslom zakazać wjeżdżać. Tyle smrodzących trupów co
się obecnie przez miasto przewala to się scyzoryk otwiera.
--
Pozdor
Myjk
-
27. Data: 2017-12-21 19:41:20
Temat: Re: Kolejny przekręt w branży samochodowej
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 12/21/2017 11:18 AM, WS wrote:
> BTW wszystko truje :(
Nie wszystko truje tak samo. Przeciwnicy elektryków zdawają sie nie
dostrzegać tego prostego twierdzenia.
-
28. Data: 2017-12-21 19:55:46
Temat: Re: Kolejny przekręt w branży samochodowej
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Thu, 21 Dec 2017 01:40:55 -0800 (PST), go!
> Wszystko spoko, tylko skad te niekonsekwencje?
> Po 1. Czy samochody tez byly mniej funkcjonale
> od zaprzegow? Dlatego je wyparly?
Oczywiście że były bardziej funkcjonalne stąd wyparły konie, nawet pomimo
że spalinowce bardziej truły. Rzecz w tym, że wtedy o tym jeszcze nie
wiedziano, patrz ile czasu dodatek PB do paliwa był całkiem legalny, a
potem już cieżko było wsadzić tyłek na konia. Elektryki jeszcze nie wyparły
spalinowców, bo choć są znacznie zdrowsze dla ludzi to za wolno się je
"tankuje" i za mało jest punktów do "tankowania" oraz są relatywnie
droższe.
> Po 2. Zaprzegiem konnym wolno jezdzic do dzisiaj, co kto woli:
> auto czy konie. A tu nie bedzie wyboru. Szczescie i ekologia na sile.
Spróbuj zaprzęgiem na autostradę wjechać... :P
--
Pozdor
Myjk
-
29. Data: 2017-12-22 07:25:16
Temat: Re: Kolejny przekręt w branży samochodowej
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2017-12-21 o 19:26, Myjk pisze:
>> A problem wiekszości suwerena rozwiązuje się ustawowo: np. od dzisiaj
>> powyżej 2 litrów nie da się wjechac do miasta.
>
> Wystarczy trupiastym dieslom zakazać wjeżdżać. Tyle smrodzących trupów co
> się obecnie przez miasto przewala to się scyzoryk otwiera.
Jakie miasto masz na myśli? Bo w Krakowie nie wystarczy.
Pozdrawiam
-
30. Data: 2017-12-22 07:27:56
Temat: Re: Kolejny przekręt w branży samochodowej
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2017-12-21 o 19:24, Myjk pisze:
>> Skoro kupowali samochody smrodzące to chyba na braku smrodu im
>> nie zależy. Zależy im na cenie więc kupowali najtańsze.
>> I nie wiem jakim fanatykiem trzeba być aby wierzyć że jest ich mniej
>> niż bogatych jeżdżących wózkami akumulatorowymi lub nowymi i drogimi
>> autami prawie ekologicznymi.
>
> Kupowali i kupują smrodzące, bo nie było i w zasadzie nadal nie ma
> alternatywy. Tak samo jak lampy naftowe z ulic wycofali dopiero jak się
> prąd pojawił, a nie wcześniej jak tutaj sugerujesz. I też "trochę" ta
> wymiana trwała a nie za pstryknięciem. I z pewnością nawet zafiksowani
> fanatycy spalania nafty na ulicach docenili w końcu zalety prądu. Jak nie
> docenili, to byli skończonymi idiotami.
Podasz cytat z którego wynika że twierdziłem jakoby lampy naftowe
wycofali z ulic wcześniej niż się prąd pojawił?
A w temacie oświetlenia ulic przed pojawieniem się prądu spotkałem
się z oświetleniem gazowym. W jakim mieście było naftowe?
Pozdrawiam