  • 11. Data: 2012-11-04 18:39:05
    Temat: Re: Kolejny idiotyczny PO-mysł.
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>

    neelix wrote:

    > A co będzie jak pieszy zbliży się, ale
    > nie zamierza przechodzić?

    Nic nie będzie. Mieszkałem miesiąc w Holandii i nauczyłem się "obsługi"
    przejścia (jako pieszy) bardzo szybko. Kiedyś zgadałem się stojąc przy
    pasach. Oczywiście pierwszy jadący samochód od razu się zatrzymał - a
    mnie wypadało tylko gestem przeprosić kierowcę i przenieść pogaduchy ze
    znajomym nieco dalej od przejścia. Potem już uważałem, by bez potrzeby
    pod przejście się nie pakować. Nie muszę chyba dodawać, że kierowca po
    prostu odpowiedział uśmiechem, pozdrowił i pojechał jak gdyby nigdy nic
    dalej. U nas też się da. I mam nadzieję, że do tego jak najszybciej
    dojdzie.

    > I tak mamy korki. Nie potrzeba nowych spowalniaczy.

    Ale to nie jest żaden spowalniacz - przecież "i tak mamy korki". :)

    To się oduczą stawać przy przejściu.

    --
    Deflegmator

  • 12. Data: 2012-11-04 18:39:23
    Od: RedLite <y...@b...ua>

    W dniu 2012-11-04 18:03, neelix pisze:

    > W materiałach TVP? W projekcie zmian PoRD?

    Tu nie chodzi o jakąś kosmetyczną zmianę; no literalnie to jak 'lub
    czasopisma', ale w istocie zmienia sposób poruszania się po drogach
    publicznych.
    Gdyby była intencja wprowadzenia takiego rozwiązania, byłby również jej
    ślad w mediach czy dokumentach sejmowych. Nie widzę.
    Najwidoczniej powtarzasz wieści z magla.

    > plotki o ograniczeniu prędkości w zabudowanym do 30 kph.

    O właśnie.

    --

    RedLite

  • 13. Data: 2012-11-04 18:39:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 04 Nov 2012 17:53:36 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > §26 StVO

    nie nie - w angielskich.

    Ponoc tylko na tych przejsciach gdzie sa zolte kule, ale to wlasnie
    chcialem znalezc.

    > §26 Fußgängerüberwege
    > (1) An Fußgängerüberwegen haben Fahrzeuge mit Ausnahme von
    > Schienenfahrzeugen den Fußgängern sowie Fahrern von Krankenfahrstühlen
    > oder Rollstühlen, welche den Überweg erkennbar benutzen wollen, das
    > Überqueren der Fahrbahn zu ermöglichen. Dann dürfen sie nur mit mäßiger
    > Geschwindigkeit heranfahren; wenn nötig müssen sie warten.
    > W ogólnym przekładzie należy ustąpić pieszym (nie tylko jak widać),
    > którzy w widoczny sposób chcą skorzystać z przejścia.
    >
    > Istotna różnica w stosunku do tego co jest w Polsce - chcą skorzystać,
> [...]

    Z tym ze przydalby sie niemiecki prawnik - nie jest to tak z autobusami
    ruszajacymi z przystanku - ulatwic trzeba, pierwszenstwa nie maja ?

    J.

  • 14. Data: 2012-11-04 18:44:32
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > w widoczny sposób chcą skorzystać z przejścia.
    > Istotna różnica w stosunku do tego co jest w Polsce - chcą skorzystać,

    Czy tam są przejścia co 100m? Czy tam łażą przez jezdnie poza przejściami?
    Czy tam jest dzika piesza banda? A co będzie na nieoświetlonym przejściu
    kiedy pieszy w ciemnym ubraniu będzie zbliżał sie do przejścia i skorzysta z
    durnego zapisu a kierujący go nie zauważy? Dzisiaj pieszy jeszcze ma
    świadomość, że strach włazić przed nadjeżdżający pojazd.

    neelix

  • 15. Data: 2012-11-04 18:48:04
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "RedLite" <y...@b...ua> napisał w wiadomości

> [...]
    > ślad w mediach czy dokumentach sejmowych. Nie widzę.
    > Najwidoczniej powtarzasz wieści z magla.

    Nie ma tego w innych krajach? Skoro TVP plotkuje to wcale bym tego nie
    bagatelizował.
    Nakaz świecenia w dzień potrzebował 10 lat i propagandy.

    > O właśnie.

    A to już zasięg unijny. Oby tylko plotki, bo też wyszło z mediów.

  • 16. Data: 2012-11-04 18:52:51
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Stanie sobie taki przy przejściu a każdy kierujący dojeżdżający do
    > przejścia będzie deptał po hamulcu.

    pomijając fakt, ze szukasz sensacji niczym "gazeta" FAKT to nie bardzo
    rozumiem o co tak naprawde chodzi.

    Jeździłeś kiedyś na zachodzie, zwłaszcza w DE?
    Jeśli tak, i nie były to tylko autostrady, to powinieneś wiedzieć na własne
    oczy, ze tak własnie sie tam jeździ. Pieszy przy przejściu dla pieszych to
    gorzej niż święta krowa w Indiach...

    Jakoś nie zauważyłem z tego powodu problemu z płynnością ruchu
    drogowego...tudzież żadnych innych skutków ubocznych dla kierujących
    samochodami.

    Kuba (aka cita)
    gg 1461968
    Dwa ogony - Irma, Myszka.

    A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N

  • 17. Data: 2012-11-04 18:55:03
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Deflegmator" <w...@M...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > prostu odpowiedział uśmiechem, pozdrowił i pojechał jak gdyby nigdy nic
    > dalej. U nas też się da. I mam nadzieję, że do tego jak najszybciej

    A ja nie chce by doszło. I tak jeździ sie coraz trudniej. U nas nikt taki
    nie pomyśli i nikogo nie przeprosi.

    > Ale to nie jest żaden spowalniacz - przecież "i tak mamy korki". :)

    Korki mają różne rozmiary. :-)

    > To się oduczą stawać przy przejściu.

    Z jakiego powodu? Przecież takiego to nic nie kosztuje poza dodatkowym
    łykiem spalin.

    neelix

  • 18. Data: 2012-11-04 19:01:01
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > Z tym ze przydalby sie niemiecki prawnik - nie jest to tak z autobusami
    > ruszajacymi z przystanku - ulatwic trzeba, pierwszenstwa nie maja ?

    Kierowcy innych pojazdów nie rozróżniają tych pojęć i wcale nie wiedzą co
    robić. Wielu po prostu kontynuuje jazdę. Prywatne autobusy nadużywają
    zapisów z zabudowanego nawet poza zbudowanym.

    neelix

  • 19. Data: 2012-11-04 19:03:26
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jakoś nie zauważyłem z tego powodu problemu z płynnością ruchu
    > drogowego...tudzież żadnych innych skutków ubocznych dla kierujących

    Mnie wystarczy to co dzieje się w Polsce bez tego zapisu. Nie chcę by było
    gorzej, by pojedyńczy pieszy zatrzymał 10-20 aut zamiast chwile poczekać!

    neelix

  • 20. Data: 2012-11-04 19:09:03
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>

    neelix wrote:

    > Użytkownik "Deflegmator" <w...@M...pl> napisał w wiadomości

    > A ja nie chce by doszło. I tak jeździ sie coraz trudniej.

    Zauważam raczej odwrotną tendencję. Mamy lepsze drogi i poprawia się
    powoli poziom kultury na jezdni.

    > U nas nikt
    > taki nie pomyśli i nikogo nie przeprosi.

    No patrz, a jakoś wielu użytkowników dróg sobie dziękuje i przeprasza
    awaryjnymi, przepuszcza w korkach itd.

    > Korki mają różne rozmiary. :-)

    Które się mają nijak do przejść i pieszych.

    > będzie >>> > deptał po hamulcu.

    > Z jakiego powodu? Przecież takiego to nic nie kosztuje poza
    > dodatkowym łykiem spalin.

    Ano z takiego, że będą przeszkadzać kierowcom, a nikt normalny z natury
    nie chce być postrzegany jako tępe i złośliwe bydlę. Poza tym zauważ,
    że antagonizm kierowcy-piesi jest nie do końca prawdziwy. Przecież
    każdy kierowca staje się pieszym zaraz po wyjściu z pojazdu...

    --
    Deflegmator