  • 41. Data: 2011-05-18 16:57:35
    Temat: Re: Klimatyzacja - pytanie
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 18 Maj, 16:00, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:

    > Zgadza się - więc jak ktoś lekką ręką toleruje ubytek 15% i się tym
    > nie przejmuje myśląc że tak ma być "bo dyfuzja" to się okłamuje...
    > Ma nieszczelność na złączach lub małe pęknięcie rurki aluminiowej
    > i dlatego mu aż tyle gazu uchodzi. Zwłaszcza jak ktoś ma auta powypadkowe
    > to takie duże ubytki oznaczają naruszenie szczelności zestawu a nie żadną
    > dyfuzję. Wiele osób nie rozumie że auto z takim ubytkiem nie przeszłoby
    > testu próżniowego - pompa próżniowa nie dałaby razy ściągnąć ciśnienia
    > do tych 100-200 mikronów.

    No i tutaj się znowu bardzo mylisz PRAKTYCZNIE :)
    Oczywiście, że zwykle przy ubytku ~10-15%/rok auto przejdzie próbę na
    podciśnieniu. Ciśnieniowa próba też nie zawsze przyniesie rezultat
    przy takim ubytku (zależy od wartości ciśnienia i czasu). Stąd takie
    ubytki są dopuszczalne. Mało tego, ciekawe co byś powiedział na
    szczelny układ, który przejdzie próbę ciśnieniową, a podciśnieniowej
    nie? Pewnie nie wiele - bo to taki przykład _praktyczny_ .Co do
    powyższego o czym piszesz i próbujesz udowodnić to swoje zdanie
    napisałem, bez sensu pisać więcej bo widzę, że Cię i tak "nie
    przegadam". Co do zużycia oleju w sprawnym aucie wyjeżdżającym z
    fabryki to proponuje poczytać choćby instrukcję do Astry II - możesz
    się zdziwić. (taki pierwszy z brzegu przykład). Generalnie jak dla
    mnie to w tym temacie sam mocno fantazjujesz i piszesz teoretycznie -
    do praktyki przy auto-klimatyzacji ma się to nijak. Pozdrawiam

  • 42. Data: 2011-05-18 19:38:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kkk" <m...@g...com> wrote in message
    n.googlegroups.com...

    > No i tutaj się znowu bardzo mylisz PRAKTYCZNIE :)
    > Oczywiście, że zwykle przy ubytku ~10-15%/rok auto
    > przejdzie próbę na podciśnieniu.

    Nie ma takiej możliwości.

    > Ciśnieniowa próba też nie zawsze przyniesie rezultat
    > przy takim ubytku (zależy od wartości ciśnienia i czasu).
    > Stąd takie ubytki są dopuszczalne.

    Nie u mnie w moich samochodach :-)

    > Mało tego, ciekawe co byś powiedział na szczelny układ,
    > który przejdzie próbę ciśnieniową, a podciśnieniowej
    > nie? Pewnie nie wiele - bo to taki przykład _praktyczny_ .

    Ależ nie ma dla mnie w takim przypadku nic dziwnego...
    Przecież różne są nieszczelności - jedne się otwierają
    pod ciśnieniem, inne się otwierają przy podciśnieniu...
    Nie widzę tu żadnej kolizji praktyki z teorią.

    > Co do powyższego o czym piszesz i próbujesz udowodnić to swoje
    > zdanie napisałem, bez sensu pisać więcej bo widzę, że Cię i tak "nie
    > przegadam".

    Przegadaj mnie pokazując mi przykład samochodu
    wyprodukowanego po >>2000 roku z fabryczną klimą
    co nie ma filtra kabinowego. Na co czekasz?

    > Co do zużycia oleju w sprawnym aucie wyjeżdżającym z
    > fabryki to proponuje poczytać choćby instrukcję do Astry II
    > - możesz się zdziwić. (taki pierwszy z brzegu przykład).

    Nie mówię o pierwszych paruset km gdzie auto się dociera.

    > Generalnie jak dla
    > mnie to w tym temacie sam mocno fantazjujesz i piszesz teoretycznie -
    > do praktyki przy auto-klimatyzacji ma się to nijak. Pozdrawiam

    Czekam na listę aut bez filtra!
    Ty mi udowodnij ze nie fantazjujesz... :-)

  • 43. Data: 2011-05-19 10:13:57
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Pszemol"

    > Czekam na listę aut bez filtra! Ty mi udowodnij ze nie fantazjujesz...
    > :-)

    Scenic jedynka - jak kto nie wie gdzie szukać to nie znajdzie filtra i

  • 44. Data: 2011-05-19 10:41:58
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 18 Maj, 19:38, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:

    > Czekam na listę aut bez filtra!
    > Ty mi udowodnij ze nie fantazjujesz... :-)

    Np Subaru Impreza GT, jeśli muszę udowadniać... pp było tylko w
    opcji.

  • 45. Data: 2011-05-19 10:56:54
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-05-18 16:00, Pszemol pisze:

    > dyfuzję. Wiele osób nie rozumie że auto z takim ubytkiem nie przeszłoby
    > testu próżniowego - pompa próżniowa nie dałaby razy ściągnąć ciśnienia
    > do tych 100-200 mikronów. A więc jeśli technik w warsztacie zignorował
    > fakt, że system nie osiąga normalnej próżni, a więc jest nieszczelny to zrobił
    > robotę na odwal się,

    Tu się nie zgadzam. Kiedyś nagle zszedł mi czynnik - byłem pewien że mam dziurę.
    Pojechałem do napełniaczy którzy reklamowali się że kontrolują szczelność przed
    nabiciem, a w razie czego zwracają pieniądze. Powiedziałem o podejrzeniu dziury.
    Sciągnęli czynnik z olejem, maszyna pokazała że próżnia jest idealna przez
    przepisowy czas. Nabili.
    Wytrzymało dzień.
    Reklamacja. Próbę powtórzyli - znów próżnia była super :)
    Dopiero pod ciśnieniem, przy próbie azotowej wyszła im maleńka dziurka w skraplaczu.

    Niestety próżńia to podciśnienie i to zaledwie 1 at. Natomiast układ działa
    pod wielokrotnie większym ciśnieniem i to "w drugą stronę" - dlatego nie zawsze
    próba próżniowa daje pełny obraz.

  • 46. Data: 2011-05-19 10:58:52
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-05-18 19:38, Pszemol pisze:

    > Nie ma takiej możliwości.

    Przejdzie nawet przy ubytku > 50% w kilka dni.
    Sprawdzone praktycznie. Dwa razy.

  • 47. Data: 2011-05-19 11:21:41
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "kkk"

    > Np Subaru Impreza GT, jeśli muszę udowadniać... pp było tylko w
    opcji.

    cytat z forum subaru

    J"ak by to kogoś interesowało, to właśnie wczoraj zacząłem mieć filtr
    kabinowy.
    Polegało to na tym, żeby zdemontować schowek, potem wyciąć zaślepkę w
    obudowie całego mechanizmu nawiewu. Jest fabrycznie przygotowana do
    instalacji filtra. Od dołu, pomiędzy wiatrakiem (po prawej) a
    nagrzewnicą (po lewej) jest prostokątne okienko, które należy nożem
    wyciąć. Potem wsunąć filtr. Zamontować schowek i gotowe. Działa tylko
    mam wrażenie że nieco głośniej szumi nawiew, ale z czasem się człowiek
    przyzwyczai.
    Polecam nic trudnego."

    Generalnie mogę w swoim aucie zdemontować filtr i wtedy ono również
    będzie bezfiltrowe ;-)

  • 48. Data: 2011-05-19 12:09:19
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 19 Maj, 11:21, "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> wrote:

    > wyciąć.
    >
    > Generalnie mogę w swoim aucie zdemontować filtr i wtedy ono również
    > będzie bezfiltrowe ;-)

    "Generalnie" nie jestem pewien czy umiesz czytać ze zrozumieniem?
    Pytanie było o fabryczne bez filtra - jak wytniesz dziurę nożem i
    założysz filtr to nadal auto pozostaje "fabrycznie bez filtra"
    pzdr

  • 49. Data: 2011-05-19 12:10:55
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 19 Maj, 10:58, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:

    > Przejdzie nawet przy ubytku > 50% w kilka dni.
    > Sprawdzone praktycznie. Dwa razy.

    Oczywiście, że tak - sprawdzone również praktycznie parę razy - ale co
    tam, teoretycy i tak wiedzą lepiej.....

  • 50. Data: 2011-05-19 14:41:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> wrote in message

    > Przejdzie nawet przy ubytku > 50% w kilka dni.
    > Sprawdzone praktycznie. Dwa razy.

    To znaczy że nie umiesz zrobić próby próżniowej.