  • 31. Data: 2011-05-18 11:26:25
    Temat: Re: Klimatyzacja - pytanie
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 14 Maj, 21:42, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
    wrote:

    > http://www.cbc.com.pl/cbc/klimatyzacja.html

    Po co im to przedstawiasz? Tutaj każdy jest specjalistą w każdej
    dziedzinie - co tam, nikt nawet producenci "się nie znają" na tym co
    robią - niech tam sobie chłopcy "twierdzą" co chcą...

  • 32. Data: 2011-05-18 11:40:56
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 16 Maj, 14:13, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:

    > W tym rzecz właśnie, że zęby paprasz kilka razy dziennie...
    > A w klimie, jak filtry sumiennie zmieniasz, to kanały
    > wentylacyjne powinny być czyste, bez kurzu i grzyb nie
    > miałby na czym rosnąć...

    "Powinny" to za mała gwarancja. I czasami śmierdzi mimo, że auto ma np
    3 lata i filtr ppyłkowy (do Twojej informacji - niektóre nie mają
    takiego filtra wcale). Jak poczekasz z odgrzybianiem aż będzie
    śmierdzieć: to będzie przede wszystkim niezdrowo, pomijając resztę...
    Być może w Twoim konkretnym aucie flora bakteryjna faktycznie się nie
    rozwinie ale sama zmiana filtra (jeśli jest) nie daje takiej gwarancji.

  • 33. Data: 2011-05-18 12:01:42
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-05-18 11:26, kkk pisze:

    > Po co im to przedstawiasz? Tutaj każdy jest specjalistą w każdej
    > dziedzinie - co tam, nikt nawet producenci "się nie znają" na tym co
    > robią - niech tam sobie chłopcy "twierdzą" co chcą...

    Ja tam traktuję bardzo poważnie to co pisze serwisant klimy o konieczności
    serwisowania klimy co roku, agent ubezpieczeniowy o konieczności ubezpieczenia
    wszystkiego co się rusza i nie rusza, producent Calgonu o konieczności stosowania
    tego środka do każdego prania itd.

  • 34. Data: 2011-05-18 13:19:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kkk" <m...@g...com> wrote in message
    m.googlegroups.com...

> [...]
    > Być może w Twoim konkretnym aucie flora bakteryjna faktycznie się nie
    > rozwinie ale sama zmiana filtra (jeśli jest) nie daje takiej gwarancji.

    Gwarancję to masz w życiu tylko na to, że kiedyś umrzesz :-)
    Reszta to tylko prawdopodobieństwo większe lub mniejsze...

    Grzyb musi mieć dwie rzeczy do wzrostu: substancję organiczną
    jako pożywkę (kurz) oraz niezbędną wilgoć. Najczęściej grzyb
    się rozwija wtedy, gdy masz przytkany otwór spustowy wody
    która się naturalnie skrapla w systemie i musi wyciekać pod auto.
    Jak zwracasz uwagę na to czy masz kałużę pod autem gdy stoi
    auto po użyciu klimy na asfalcie i wymieniasz filtry regularnie
    to śmierdzenie Ci nie grozi, zwłaszcza w trzyletnim aucie...

    A co do aut bez filtra pyłkowego - to wszystkie nowe go mają.
    Nie miały go pierwsze auta z klimą z lat 90-tych i właśnie były
    problemy. Potem producenci nauczyli się "głodzić" grzyba filtrem
    i nazwali go ładnie "filtr kabinowy", "filtr antyalergiczny", itp....

  • 35. Data: 2011-05-18 13:20:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kkk" <m...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > Po co im to przedstawiasz? Tutaj każdy jest specjalistą w każdej
    > dziedzinie - co tam, nikt nawet producenci "się nie znają" na tym co
    > robią - niech tam sobie chłopcy "twierdzą" co chcą...

    Gdyby podał informację od producenta samochodów to miałbym
    inny stosunek do tekstu. Ale nie podał. Podał tekst do witryny
    NAPRAWIACZA klimatyzacji. Do tekstu którzy sami sobie napisali.
    Nielogicznie zresztą... Jak Ci "ulatnia" się 15% czynnika rocznie
    to Ci tylko współczuć można - wybacz.

  • 36. Data: 2011-05-18 13:21:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> wrote in message

> [...]
    > ubezpieczenia
    > wszystkiego co się rusza i nie rusza, producent Calgonu o konieczności

    :-)))) Brawo Jakub!

  • 37. Data: 2011-05-18 14:38:09
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 18 Maj, 13:20, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:

> [...]
    > NAPRAWIACZA klimatyzacji. Do tekstu którzy sami sobie napisali.
    > Nielogicznie zresztą... Jak Ci "ulatnia" się 15% czynnika rocznie

    Tak naprawdę informacje na witrynie którą podał są raczej ogólnie
    znane, nie jest to wymysł naprawiacza tylko powszechna i właściwa
    informacja. Zwróć uwagę na "magiczne DO 10% ", czy DO 15% - we
    wszelkich tego typu informacjach - sztywne 15% rocznie to oczywiste
    nadużycie.
    Za przykład podam Ci producenta samochodu który dopuszcza np spalanie
    do 0.5l/oleju na 1000km i to mieści się w normie. Większość aut tegoż
    producenta spali np <0.1l/1000km ale zawsze coś spali. A to że znajdą
    się tacy co napiszą że ich silnik nie bierze NIC oleju - to również
    oczywiste nadużycie - to jest właśnie tak jak z tym że R134a nie ubywa
    - NIC :)

    Mnie się ulatnia tak jak u większości czyli średnio <5% rok i chyba
    nie wymaga to współczucia. Wiem co piszę - sprawdzam ważąc czynnik.
    Dodatkowo Ci napiszę że -15,20% czynnika po 3 latach pracy w układzie
    który zawiera ok 1kg a takiż sam ubytek w układzie <400g znacząco się
    przedkłada na wydajność układu....

  • 38. Data: 2011-05-18 14:52:11
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 18 Maj, 13:19, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:

> [...]
    > problemy. Potem producenci nauczyli się "głodzić" grzyba filtrem
    > i nazwali go ładnie "filtr kabinowy", "filtr antyalergiczny", itp....

    Fajnie tak pisać teoretycznie, niestety drogi kolego teoria z praktyką
    czasami nie wiele ma wspólnego - w wielu dziedzinach. Zarówno są auta
    >2000 roku bez filtra pp. - odsyłam do gogli jak jesteś ciekawy jakie.
    Podpowiem, że bywają praktycznie te same modele z tym samym silnikiem
    i ze zbliżonego lub równego rocznika i jedno ma filtr a w drugim
    zamontować takiegoż filtra się nie da (uprzedzając odpowiedz, że
    pewnie ktoś nie założył). Dodatkowo filtr i filtr - z jakością bywa
    różnie, dodatkowo samo mocowanie filtra nie w każdym aucie jest super
    szczelne, wiesz, jakby to ująć: kanały powietrzne w samochodzie nie
    zawsze są składane na szczelność jak w promie kosmicznym.... a wilgoć
    to tam masz w praktyce bardzo często - chyba tego nie muszę dodatkowo
    tłumaczyć?
    Wyobraź sobie również że istnieją auta które nawet 3 lat nie mają,
    mają drożne skropliny i filtr pp niekoniecznie na czas zmieniany i
    śmierdzi "grzybem"......, po odgrzybianiu przestaje - więc można
    śmiało założyć, że nie było to choćby coś rozkładającego się na
    podszybiu chociaż IMHO to by były całkiem inne zapachy...

  • 39. Data: 2011-05-18 15:50:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kkk" <m...@g...com> wrote in message
    i.googlegroups.com...
    > Fajnie tak pisać teoretycznie, niestety drogi kolego teoria
    > z praktyką czasami nie wiele ma wspólnego - w wielu dziedzinach.

    Zwykle oznacza to, że zeznania ludzi nie są zgodne z rzeczywistością.
    Ktoś Ci mówi że nie miał zatkanego spustu i woda się mu nie
    gromadziła w systemie, podczas gdy faktycznie miał zatkany spust...

    > Zarówno są auta >2000 roku bez filtra pp. - odsyłam
    > do gogli jak jesteś ciekawy jakie.

    Nie odsyłaj mnie do googli tylko podaj marki i modele skoro taki
    jesteś pewny że są takie...
    Jedyne auto jakie mogę sobie wyobrazić bez filtra to auto które nie
    ma klimy fabrycznej a ma ją dorobioną jako dodatek u sprzedawcy.

> [...]
    > i ze zbliżonego lub równego rocznika i jedno ma filtr a w drugim
    > zamontować takiegoż filtra się nie da (uprzedzając odpowiedz, że

    Podaj marki, roczniki i modele.

> [...]
    > zawsze są składane na szczelność jak w promie kosmicznym.... a wilgoć
    > to tam masz w praktyce bardzo często - chyba tego nie muszę

    Nie muszą być szczelne, ważne że wychwytują duże kurze, nasiona
    "kotki" topoli i sierść zwierząt wiszącą w powietrzu... Jak sam sobie
    wymieniasz taki filtr co roku to wiesz dokładnie co na nim siedzi...

    Co do wilgoci to być może jest tam ona często, ale często nie starcza
    dla grzyba - bo grzyb musi mieć wilgoć zawsze, inaczej okres suchy
    go wysuszy w "zarodku" i grzyb się nie rozwinie.

> [...]
    > śmiało założyć, że nie było to choćby coś rozkładającego się na
    > podszybiu chociaż IMHO to by były całkiem inne zapachy...

    Nie umiem sobie tego wyobrazić, więc założę roboczo że fantazjujesz :-)

  • 40. Data: 2011-05-18 16:00:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kkk" <m...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
    > Tak naprawdę informacje na witrynie którą podał są raczej
    > ogólnie znane,

    Tak, pierdoły ogólnie znane i bezmyślnie powtarzane.

    > nie jest to wymysł naprawiacza tylko powszechna i właściwa
    > informacja.

    Nie jest to właściwa informacja bo obniża poprzeczkę na dobrze
    naprawioną klimę. Klient NIE MOŻE MIEĆ 15% ubytku czynnika
    przez dyfuzję. Dyfuzja nie odgrywa tu takiej roli! Jak Ci ulatnia
    się 15% wagi czynnika to masz nieszczelność którą warto załatać.
    A że tego się nie robi ze względów ekonomicznych bo taniej jest
    dodać czynnik co roku to już inna sprawa, ale nie chrzań że dyfuzja
    może dać efekt 15% ubytku bo nie jest to prawdą.

    > Zwróć uwagę na "magiczne DO 10% ", czy DO 15% - we
    > wszelkich tego typu informacjach - sztywne 15% rocznie
    > to oczywiste nadużycie.

    To niech napiszą, że dyfuzja jest odpowiedzialna za ubytek
    do 1/2% a resztę 14 i 1/2% to jest mała nieszczelność której
    często się po prostu NIE OPŁACA szukać i naprawiać...
    Ale jest to nieszczelność na o-ringach a nie dyfuzja. Po co
    takie bzdury ludziom wciskać do głowy?

    > Za przykład podam Ci producenta samochodu który dopuszcza
    > np spalanie do 0.5l/oleju na 1000km i to mieści się w normie.

    W normie to się mieści nie dlatego że sprawny z fabryki taki
    wyjeżdża tylko że przy takim zużyciu się jeszcze nie opłaca
    remontu cylindrów i tłoków robić.

> [...]
    > się tacy co napiszą że ich silnik nie bierze NIC oleju - to również
    > oczywiste nadużycie - to jest właśnie tak jak z tym że R134a nie ubywa

    W porównaniu do tezy że ubywa 15% to drogą dyfuzji nie ubywa NIC.
    Ułamek procenta, niezauważalne przez 10 lat eksploatacji.

> [...]
    > Dodatkowo Ci napiszę że -15,20% czynnika po 3 latach pracy w układzie
    > który zawiera ok 1kg a takiż sam ubytek w układzie <400g znacząco się

    Zgadza się - więc jak ktoś lekką ręką toleruje ubytek 15% i się tym
    nie przejmuje myśląc że tak ma być "bo dyfuzja" to się okłamuje...
    Ma nieszczelność na złączach lub małe pęknięcie rurki aluminiowej
    i dlatego mu aż tyle gazu uchodzi. Zwłaszcza jak ktoś ma auta powypadkowe
    to takie duże ubytki oznaczają naruszenie szczelności zestawu a nie żadną
    dyfuzję. Wiele osób nie rozumie że auto z takim ubytkiem nie przeszłoby
    testu próżniowego - pompa próżniowa nie dałaby razy ściągnąć ciśnienia
    do tych 100-200 mikronów. A więc jeśli technik w warsztacie zignorował
    fakt, że system nie osiąga normalnej próżni, a więc jest nieszczelny to
    zrobił
    robotę na odwal się, i potem klient za to zapłaci bo co roku będzie musiał
    jeździć i "serwisować" klimę która nie była od początku dobrze naprawiona.