eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKlimatyzacja - pytanie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 82

  • 51. Data: 2011-05-19 14:43:15
    Temat: Re: Klimatyzacja - pytanie
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> wrote in message
    news:ir2m0n$2dq7$1@news2.ipartners.pl...
    > W dniu 2011-05-18 16:00, Pszemol pisze:
    >
    >> dyfuzję. Wiele osób nie rozumie że auto z takim ubytkiem nie przeszłoby
    >> testu próżniowego - pompa próżniowa nie dałaby razy ściągnąć ciśnienia
    >> do tych 100-200 mikronów. A więc jeśli technik w warsztacie zignorował
    >> fakt, że system nie osiąga normalnej próżni, a więc jest nieszczelny to
    >> zrobił
    >> robotę na odwal się,
    >
    > Tu się nie zgadzam. Kiedyś nagle zszedł mi czynnik - byłem pewien że mam
    > dziurę.
    > Pojechałem do napełniaczy którzy reklamowali się że kontrolują szczelność
    > przed
    > nabiciem, a w razie czego zwracają pieniądze. Powiedziałem o podejrzeniu
    > dziury.
    > Sciągnęli czynnik z olejem, maszyna pokazała że próżnia jest idealna przez
    > przepisowy czas. Nabili.
    > Wytrzymało dzień.
    > Reklamacja. Próbę powtórzyli - znów próżnia była super :)
    > Dopiero pod ciśnieniem, przy próbie azotowej wyszła im maleńka dziurka w
    > skraplaczu.
    >
    > Niestety próżńia to podciśnienie i to zaledwie 1 at. Natomiast układ
    > działa
    > pod wielokrotnie większym ciśnieniem i to "w drugą stronę" - dlatego nie
    > zawsze
    > próba próżniowa daje pełny obraz.

    Niby się zgadzam, ale nie do końca...
    Wszystko zależy od tego jakiej pompy użyjesz, do jakiego ciśnienia
    ściągniesz próżnię i jak długo potem poczekasz... W zakładach się
    spieszą - jak nie zrobisz próby sam to nie wiesz czy była dobrze zrobiona.


  • 52. Data: 2011-05-19 14:44:24
    Temat: Re: Klimatyzacja - pytanie
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kkk" <m...@g...com> wrote in message
    news:2f07cf17-b58b-473d-80fc-06bfa71968ae@n11g2000yq
    f.googlegroups.com...
    > On 18 Maj, 19:38, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    >
    >> Czekam na listę aut bez filtra!
    >> Ty mi udowodnij ze nie fantazjujesz... :-)
    >
    > Np Subaru Impreza GT, jeśli muszę udowadniać...
    > pp było tylko w opcji.

    Tylko w opcji z klimą? :-))


  • 53. Data: 2011-05-19 15:32:46
    Temat: Re: Klimatyzacja - pytanie
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kkk" <m...@g...com> wrote in message
    news:987768a5-e484-4743-b70e-e88910c60df1@x6g2000yqj
    .googlegroups.com...
    > On 19 Maj, 11:21, "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> wrote:
    >
    >>> J"ak by to kogoś interesowało, to właśnie wczoraj zacząłem mieć filtr
    >> >kabinowy.
    >>> Polegało to na tym, żeby zdemontować schowek, potem wyciąć zaślepkę w
    >> >obudowie całego mechanizmu nawiewu. Jest fabrycznie przygotowana do
    >> >instalacji filtra. Od dołu, pomiędzy wiatrakiem (po prawej) a
    >> >nagrzewnicą (po lewej) jest prostokątne okienko, które należy nożem
    >> wyciąć.
    >>
    >> Generalnie mogę w swoim aucie zdemontować filtr i wtedy ono również
    >> będzie bezfiltrowe ;-)
    >
    > "Generalnie" nie jestem pewien czy umiesz czytać ze zrozumieniem?
    > Pytanie było o fabryczne bez filtra - jak wytniesz dziurę nożem i
    > założysz filtr to nadal auto pozostaje "fabrycznie bez filtra"

    Nie jestem pewny czego tutaj nie rozumiesz...
    Fabryka przygotowała auto do sprzedaży z klimą i bez klimy.
    Dla aut z klimą przewidziała miejsce na filtr, które jest zaślepione
    w autach bez klimy. Czy można to jakoś prościej Ci wytłumaczyć?

    Miałeś udowodnić że sprzedawano gdzieś po 2000 roku auta z klimą
    bez filtra. Czy potrafisz to udowodnić czy uznajemy że fantazjowałeś?


  • 54. Data: 2011-05-19 15:40:34
    Temat: Re: Klimatyzacja - pytanie
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kkk" <m...@g...com> wrote in message
    news:d8835842-6010-477f-9d1d-6427215d9087@l18g2000yq
    l.googlegroups.com...
    > On 19 Maj, 10:58, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:
    >> W dniu 2011-05-18 19:38, Pszemol pisze:
    >>
    >> >> Oczywiście, że zwykle przy ubytku ~10-15%/rok auto
    >> >> przejdzie próbę na podciśnieniu.
    >>
    >> > Nie ma takiej możliwości.
    >>
    >> Przejdzie nawet przy ubytku > 50% w kilka dni.
    >> Sprawdzone praktycznie. Dwa razy.
    >
    > Oczywiście, że tak - sprawdzone również praktycznie parę razy
    > - ale co tam, teoretycy i tak wiedzą lepiej.....

    Misiu, nie jestem teoretykiem tylko praktykiem...
    I nie takim praktykiem co to zawozi auto do warsztatu aby
    mu powiedzieli że auto przechodzi próbę próżniową tylko
    takim co sam sobie umie i robi próbę próżniową w aucie
    i widzi różnicę pomiędzy instalacją szczelną a nieszczelną...
    Wbrew pozorom osiągnięcie próżni rzędu 100 mikronów nie
    jest banalne jak się ma zwykłą przenośną pompę próżniową.
    Instalacja musi być super szczelna aby mała pompa poradziła
    sobie z szybszym usuwaniem powietrza niż wchodzą one
    do systemu przez nieszczelności. A tymbardziej utrzymaniem
    tej próżni gdy się pompę odetnie zaworem i obserwuje
    wzrost ciśnienia (osłabienie próżni) w czasie. Dużo tu po prostu
    zależy od tego ile czasu możesz na operację poświęcić - czy
    się spieszysz i zerkniesz na ciśnieniomierz po 5 minutach
    od odcięcia pompy czy po 50 minutach... czy po 2-3 godzinach.
    Jak robisz to u siebie, dla siebie to wiesz jak możesz próbą
    próżniową wykryć nawet najmniejszą nieszczelność instalacji.

    Już nie mówiąc o tym, że ubytek 10-15% gazu wykryjesz bez
    odsysania czynnika i próby próżniowej - wykryjesz taki duży
    wyciek w działającej klimie pod normalnym ciśnieniem
    roboczym z użyciem elektronicznego "sniffera" gazu - ale
    trzeba go po pierwsze mieć a po drugie wiedzieć jak używać... :-))

    Niestety typowy warsztat to chałtura robiona na szybko aby
    jak najwięcej robót zmieścić w dniu roboczym i jak najwięcej
    kasy skasować od klientów. Jeśli ktoś toleruje 15% wyciek jako
    "normę" to niech sobie zawiezie auto do takiego warsztatu :-))


  • 55. Data: 2011-05-22 23:02:41
    Temat: Re: Klimatyzacja - pytanie
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 19 Maj, 15:32, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:

    > Nie jestem pewny czego tutaj nie rozumiesz...
    > Fabryka przygotowała auto do sprzedaży z klimą i bez klimy.
    > Dla aut z klimą przewidziała miejsce na filtr, które jest zaślepione
    > w autach bez klimy. Czy można to jakoś prościej Ci wytłumaczyć?
    >
    > Miałeś udowodnić że sprzedawano gdzieś po 2000 roku auta z klimą
    > bez filtra. Czy potrafisz to udowodnić czy uznajemy że fantazjowałeś?

    Nie wiem jak ja mogę prościej tłumaczyć bo chyba prościej to już nie
    da rady........
    Chciałeś przykład - dostałeś go. Nie wiesz co to znaczy opcja? - opcja
    to np lakier metalik czy skórzana kierownica...
    Naprawdę nie potrafisz zrozumieć, że auto które podałem za przykład
    wychodziło fabrycznie wyposażone w klimatyzacje a w filtr pp już nie?
    No patrz: minuta i potrafisz wymyślić historyjkę jak to Subaru
    sprzedawało auta, piękne - na tej zasadzie "udowodnisz" wszystko.


  • 56. Data: 2011-05-22 23:10:54
    Temat: Re: Klimatyzacja - pytanie
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 19 Maj, 15:40, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:

    > Misiu, nie jestem teoretykiem tylko praktykiem...

    No patrz, jaja, ja też i dlatego wiem, że bredzisz...

    > Wbrew pozorom osiągnięcie próżni rzędu 100 mikronów nie
    > jest banalne jak się ma zwykłą przenośną pompę próżniową.

    Ale jak się ma troszkę lepszy sprzęt to jest banalne.


    > wzrost ciśnienia (osłabienie próżni) w czasie. Dużo tu po prostu
    > zależy od tego ile czasu możesz na operację poświęcić - czy
    > się spieszysz i zerkniesz na ciśnieniomierz po 5 minutach
    > od odcięcia pompy czy po 50 minutach... czy po 2-3 godzinach.
    > Jak robisz to u siebie, dla siebie to wiesz jak możesz próbą
    > próżniową wykryć nawet najmniejszą nieszczelność instalacji.

    Chyba, że np instalacja "łapie" nieszczelność na podciśnieniu właśnie,
    a na ciśnieniu jest szczelna.



    > Już nie mówiąc o tym, że ubytek 10-15% gazu wykryjesz bez
    > odsysania czynnika i próby próżniowej - wykryjesz taki duży
    > wyciek w działającej klimie pod normalnym ciśnieniem
    > roboczym z użyciem elektronicznego "sniffera" gazu - ale
    > trzeba go po pierwsze mieć a po drugie wiedzieć jak używać... :-))

    Otwórz zakład, będziesz miał sporo roboty - będziesz naprawiał 90
    kilka procent samochodów które przyjadą do Ciebie na próbę szczelności
    - oczywiście jak się właściciele zgodzą - w co wątpię :), bo większość
    woli zrobić po prostu serwis co dwa - trzy lata i ewentualne ubytki
    uzupełnić.


    > Niestety typowy warsztat to chałtura robiona na szybko aby
    > jak najwięcej robót zmieścić w dniu roboczym i jak najwięcej

    Dlatego jak wyżej - sami "złodzieje" wokół - Ty będziesz tym uczciwym.

    > kasy skasować od klientów. Jeśli ktoś toleruje 15% wyciek jako
    > "normę" to niech sobie zawiezie auto do takiego warsztatu :-))

    Jasssne :)


  • 57. Data: 2011-05-23 13:50:26
    Temat: Re: Klimatyzacja - pytanie
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kkk" <m...@g...com> wrote in message
    news:982488e8-a592-4821-8ebb-a1998c32dd81@j2g2000yqb
    .googlegroups.com...
    > On 19 Maj, 15:32, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    >
    >> Nie jestem pewny czego tutaj nie rozumiesz...
    >> Fabryka przygotowała auto do sprzedaży z klimą i bez klimy.
    >> Dla aut z klimą przewidziała miejsce na filtr, które jest zaślepione
    >> w autach bez klimy. Czy można to jakoś prościej Ci wytłumaczyć?
    >>
    >> Miałeś udowodnić że sprzedawano gdzieś po 2000 roku auta z klimą
    >> bez filtra. Czy potrafisz to udowodnić czy uznajemy że fantazjowałeś?
    >
    > Nie wiem jak ja mogę prościej tłumaczyć bo chyba prościej to już nie
    > da rady........
    > Chciałeś przykład - dostałeś go. Nie wiesz co to znaczy opcja? - opcja
    > to np lakier metalik czy skórzana kierownica...

    Nie dostałem przykładu na auto fabrycznie wyposażone w klimę bez
    filtra. To, że filtr sam w sobie jest opcją jest tylko Twoim wymysłem.
    On był instalowany gdy klient wybrał opcję klimy.

    > Naprawdę nie potrafisz zrozumieć, że auto które podałem za przykład
    > wychodziło fabrycznie wyposażone w klimatyzacje a w filtr pp już nie?

    Nie, nie potrafię zrozumieć. Na razie wiemy tylko tyle, że filtr w aucie
    bez klimy i bez filtra mógł być zainstalowany bo było na niego miejsce.
    Nic więcej nie udowodniłeś...

    > No patrz: minuta i potrafisz wymyślić historyjkę jak to Subaru
    > sprzedawało auta, piękne - na tej zasadzie "udowodnisz" wszystko.

    Na razie to Ty wymyślasz historyjki jak to Subaru sprzedaje
    auta z klimą bez filtra... Niestety ta historyjka jest tylko bajeczką.


  • 58. Data: 2011-05-23 13:53:31
    Temat: Re: Klimatyzacja - pytanie
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kkk" <m...@g...com> wrote in message
    news:150f21b3-6d6f-4df1-9ec5-eaadd1f726b6@s9g2000yqm
    .googlegroups.com...
    > On 19 Maj, 15:40, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    >
    >> Misiu, nie jestem teoretykiem tylko praktykiem...
    >
    > No patrz, jaja, ja też i dlatego wiem, że bredzisz...
    >
    >> Wbrew pozorom osiągnięcie próżni rzędu 100 mikronów nie
    >> jest banalne jak się ma zwykłą przenośną pompę próżniową.
    >
    > Ale jak się ma troszkę lepszy sprzęt to jest banalne.

    Tylko w szczelnym systemie jest banalne...
    Nie w takim w którym w jeden sezon ucieka 15% czynnika.

    >> Już nie mówiąc o tym, że ubytek 10-15% gazu wykryjesz bez
    >> odsysania czynnika i próby próżniowej - wykryjesz taki duży
    >> wyciek w działającej klimie pod normalnym ciśnieniem
    >> roboczym z użyciem elektronicznego "sniffera" gazu - ale
    >> trzeba go po pierwsze mieć a po drugie wiedzieć jak używać... :-))
    >
    > Otwórz zakład, będziesz miał sporo roboty - będziesz naprawiał 90
    > kilka procent samochodów które przyjadą do Ciebie na próbę szczelności
    > - oczywiście jak się właściciele zgodzą - w co wątpię :), bo większość
    > woli zrobić po prostu serwis co dwa - trzy lata i ewentualne ubytki
    > uzupełnić.

    Zgadza się - jak ktoś ma małą nieszczelność to często się naprawiać
    jej nie opłaca bo wystarczy dodać odrobinę czynnika co jakiś czas.
    Ale nie wciskajmy ludziom kitu że 15% czynnika ucieka im w jeden
    sezon z powodu dyfuzji przez gumowe przewody, bo to jest bajka.
    Ucieka bo instalacja jest nieszczelna (została rozszczelniona po kraksie)
    i może być uszczelniona jeśli tego ktoś chce i zapłaci.

    >> Niestety typowy warsztat to chałtura robiona na szybko aby
    >> jak najwięcej robót zmieścić w dniu roboczym i jak najwięcej
    >
    > Dlatego jak wyżej - sami "złodzieje" wokół - Ty będziesz tym uczciwym.
    >
    >> kasy skasować od klientów. Jeśli ktoś toleruje 15% wyciek jako
    >> "normę" to niech sobie zawiezie auto do takiego warsztatu :-))
    >
    > Jasssne :)

    Jasne.


  • 59. Data: 2011-05-23 13:55:07
    Temat: Re: Klimatyzacja - pytanie
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-05-16 15:25, Pszemol pisze:
    > "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> wrote in message
    > news:iqr77p$1ot3$1@news2.ipartners.pl...
    >> Albo: to tak jakby kolega się pytał, czy ma zatankować paliwo przed
    >> czy po umyciu karoserii... ;)
    >
    > Zły przykład, bo ja zawsze tankuję przed umyciem :-)
    > I to z dwu powodów: raz że mógłbym sobie czystą karoserię
    > pochlapać kapiącym pistoletem benzyną

    ludzie jak Wy tankujecie, jak ochlapujecie sobie karoserię pistoletem
    flejtuchy :P


  • 60. Data: 2011-05-23 14:02:09
    Temat: Re: Klimatyzacja - pytanie
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 23 May 2011 13:55:07 +0200, Olo napisał(a):

    > ludzie jak Wy tankujecie, jak ochlapujecie sobie karoserię pistoletem
    > flejtuchy :P

    Rozumiem, ty przed tankowaniem zawsze sprawdzasz językiem czy pistolet jest
    szczelny?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: