  • 1. Data: 2011-05-13 01:26:46
    Temat: Holowanie na autostradzie "zabronione".
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Jedziemy za autem. Nie ważne jakim - auto na klapie z tyłu ma
    zamocowany trójkąt. Zgodnie z przepisami - zakładamy, że jest
    holowane. Holować (przynajmniej u niemcowni) zasadniczo się nie
    wolno na autostradzie.

    I to jest chyba jasne. Ale ja o czymś innym.

    Czy PRZYCZEPA oznakowana trójkątem ostrzegawczym z tyłu - jest
    ciągnięta, czy holowana ? Bo spotkałem kolesia z przyczepą z
    niesprawnymi światłami stop (po chwilowej obserwacji wyszło) ...
    Koleś "zdroworozsądkowo" przyczepił z tyłu trójkąt.

    On ją ciągnął czy holował ?

    RZÓK na miarę naszych możliwości: http://rzok.wroclaw.pl/
    Wspomóż RZÓKA ! Podaruj futerko, narożnik, wersalkę lub ...

  • 2. Data: 2011-05-13 07:04:41
    Temat: Re: Holowanie na autostradzie "zabronione".
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > On ją ciągnął czy holował ?
    A przyczepa sama potrafi się poruszać (ma silnik) czy musi być ciągnięta ?
    :)
    Pozdrawiam !
    WOJO

  • 3. Data: 2011-05-13 07:45:54
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> napisał w wiadomości
    > A przyczepa sama potrafi się poruszać (ma silnik) czy musi być ciągnięta ?
    > :)

    No ale nie o to pytał przedpiśca, i nawet to nie jest śmieszne.

  • 4. Data: 2011-05-13 08:00:44
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > No ale nie o to pytał przedpiśca, i nawet to nie jest śmieszne.

    Też nie rozumiesz ?
    To przeczytaj sobie definicję holowania z PORD ze szczególnym zwróceniem
    uwagi na Art 31.1.
    Pozdrawiam !
    WOJO

  • 5. Data: 2011-05-13 08:20:04
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    > On ją ciągnął czy holował ?

    Myślę, że jeśli w przyczepie nie było kierowcy, to była ona ciągnięta ;)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 6. Data: 2011-05-13 11:55:23
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-05-13 08:20, LEPEK pisze:

    > Myślę, że jeśli w przyczepie nie było kierowcy, to była ona
    > ciągnięta ;)

    To co wg przepisów zatem oznaczał trójkąt na przyczepie ?

  • 7. Data: 2011-05-13 11:57:31
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    > Też nie rozumiesz ?
    > To przeczytaj sobie definicję holowania z PORD ze szczególnym zwróceniem
    > uwagi na Art 31.1.

    Nie wgłębiam się. Nie chce mi się:(.
    Zaintrygowało mnie pytanie, w podobnym sensie
    jak różnica w słowie "lub" i "albo" w języku prawniczym.
    Może "drogowcy" rozróżniają "ciągnięcie" od "holowania"
    :)

    Artur(m)

  • 8. Data: 2011-05-13 12:08:57
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    > To co wg przepisów zatem oznaczał trójkąt na przyczepie ?

    Nie wiem :)
    W sumie kierowca zachował się zdroworozsądkowo.
    A myślisz, że trójkąt zawieszony na przyczepie zmienia jej stan prawny?

    Pozdr,

  • 9. Data: 2011-05-13 13:13:23
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-05-13 11:57, Artur(m) pisze:

> [...]
    > jak różnica w słowie "lub" i "albo" w języku prawniczym.
    > Może "drogowcy" rozróżniają "ciągnięcie" od "holowania"

    to niech ci sie zachce

    Pozdrawiam
    Michał

  • 10. Data: 2011-05-13 13:25:43
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-05-13 12:08, LEPEK pisze:

    > Nie wiem :)
    > W sumie kierowca zachował się zdroworozsądkowo.
    > A myślisz, że trójkąt zawieszony na przyczepie zmienia jej stan
    > prawny?

    Na aucie zmienia :)