  • 101. Data: 2009-10-26 08:41:35
    Temat: Re: Klient to był kiedyś pan.... ( felieton )
    Od: tomekjot <t...@g...com>

    > A jeśli jej nie ma a sprzedawca zasłania się tą normą?
    >
    > --
    > Pete- Ukryj cytowany tekst -
    >
    > - Pokaż cytowany tekst -

    Chyba żartujesz, każda instrukcja na jakikolwiek sprzęt techniczny
    zawiera takową specyfikację

  • 102. Data: 2009-10-26 08:56:27
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 26.10.09 09:41, tomekjot pisze:

> [...]
    ^^^^^^

    > Chyba żartujesz, każda instrukcja na jakikolwiek sprzęt techniczny
    > zawiera takową specyfikację

    Z normą ISO na kategorię ekranu LCD?

    --
    Pete

  • 103. Data: 2009-10-26 08:58:01
    Temat: Re: Klient to by? kiedy? pan.... ( felieton )
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 26.10.09 09:38, BaX pisze:

    > Zazwyczaj nie ma bo w gwarancji jest osobny zapis dotycz?cy gwarancji na
    > lampe podobnie jak z bateriami laptopów.

    5 raz: nie mowimy o gwarancji!!!
    Rozmawiamy o niezgodnosci z umowa.

    --
    Pete

  • 104. Data: 2009-10-26 08:58:50
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 26.10.09 09:35, tomekjot pisze:

    > jeżeli masz gwarancje działania na 2 lata to tak

    4 raz: mowa jest o niezgodności z umową a nie gwarancji!!!

    --
    Pete

  • 105. Data: 2009-10-26 09:45:16
    Od: tomekjot <t...@g...com>

    On 26 Paź, 09:58, Pete <n...@n...com> wrote:

    > 4 raz: mowa jest o niezgodności z umową a nie gwarancji!!!
    >
    > --
    > Pete

    To od ciebie zależy czy korzytasz z niezgodniości z umową czy z
    gwarancji.

    jeżeli z załaczonej do sprzętu specyfikacji wynika że ma działać 50
    godzin to nie, ale jeśli pow. 100 godzin pracy w normalnych warunkach
    to tak. W przypadku sporu to biegły ustala czy awaria nastpiła w
    wynku zużycia lampy, czy też była felerna w momencie zakupu. Ale jest
    to cholernbie trudne,

  • 106. Data: 2009-10-26 09:46:10
    Od: tomekjot <t...@g...com>

    On 26 Paź, 09:56, Pete <n...@n...com> wrote:

    >                                                     ^^^^^^

    > Z normą ISO na kategorię ekranu LCD?
    >
    > --
    > Pete

    jaką normą ISO??? a może TUV

  • 107. Data: 2009-10-26 10:25:44
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 26 Oct 2009 09:41:15 +0100, BaX wrote:

    >HP ma wszystkie gwarancje na drukarki 'domowe' na taki okres. Nikt tego nie
    >naprawi po tym okresie za darmo.

    a probowal ktos niezgodnosci po 12 miesiacach ? Co oni na to ?
    Bo tu jest pies pogrzebany - przepisy sa bardzo nieprecyzyjne.
    No chyba ze sa, i za zadne awarie sprzedawca nie odpowiada :-)

    J.

  • 108. Data: 2009-10-26 10:27:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 26 Oct 2009 09:38:43 +0100, BaX wrote:

    >Zazwyczaj nie ma bo w gwarancji jest osobny zapis dotyczący gwarancji na
    >lampe podobnie jak z bateriami laptopów.

    Gwarancja to jedno, ale w tym przypadku umowa byla na towar o
    trwalosci lampy tyle ile w napisali - 2000h powiedzmy.

    J.

  • 109. Data: 2009-10-26 10:44:35
    Od: Borafu <b...@g...pl>

    J.F. pisze:

    > a probowal ktos niezgodnosci po 12 miesiacach ? Co oni na to ?
    > Bo tu jest pies pogrzebany - przepisy sa bardzo nieprecyzyjne.
    > No chyba ze sa, i za zadne awarie sprzedawca nie odpowiada :-)

    Łojeju...
    Co ma piernik do wiatraka?
    Awaria może się przydarzyć przy całkowitej zgodności sprzętu z umową.
    To są dwie zupełnie różne sprawy!

    Kupujesz wiertarkę, ma napisane "wbudowany udar".
    Po 18 miesiącach chcesz użyć tego udaru i okazuje się, że nic z tego -
    Twój egzemplarz nie ma udaru. Nieważne że gwarancja się skończyła, bo
    kupiony przez Ciebie produkt był inny (funkcjonalnie) niż Cię
    zapewniano. To jest niezgodność z umową i to działa przez 2 lata.

    Inny przypadek: kupujesz wiertarkę z 12 miesięczną gwarancją, używasz i
    po 18 miesiącach wiertarka się psuje. Coś się zużyło czy wytarło.
    Gdzie tu niezgodność z umową? Chyba nikt Ci nie obiecywał, że wiertarka
    będzie działała aż do końca świata bez awarii, prawda?
    Teraz gwarancja minęła - możesz ją sobie naprawić odpłatnie.

    Czy to tak trudno zrozumieć różnicę?

    Pozdro
    --
    Borafu

  • 110. Data: 2009-10-26 10:45:09
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > a probowal ktos niezgodnosci po 12 miesiacach ? Co oni na to ?
    > Bo tu jest pies pogrzebany - przepisy sa bardzo nieprecyzyjne.
    > No chyba ze sa, i za zadne awarie sprzedawca nie odpowiada :-)

    Odsylajac towar do serwisu odsylasz z podpisana wlasnorecznie gwarancja w
    której jest napisane ze 12 miesiecy, a ty sie z tym zaznajomiles
    poswiadczajac podpisem.