    From: "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Klawiatura + mysz (bezprzewodowe?)
    Date: Sat, 19 Feb 2011 10:48:03 +0100

    Witam!

    Przyszedl czas na zmiane wysluzonego Labtec'a (klawiatura) i myszy Razor
    DeatAdder na cos innego. No i poradzcie na co:)
    W/w sprzet byl przewodowy.

    Pchac sie w bezprzewodowosc? W zasadzie kable mi nie przeszkadzaja bardzo, ale
    jesli istnieje na rynku jakis model bezprzewodowy o wysokich parametrach
    jakosciowych (czytaj: zebym za dwa lata nie musial placic za nowy egzemplarz
    znow kilku stowek) to chetnie wyslucham rekomendacji.

    Skad moje uprzedzenia co do bezprzewodowosci? Moj brat kupuje sobie zazwyczaj
    myszki bezprzewodowe, ale dziwnym trafem raz na 1,5 - 2 lata musi je wymieniac,
    bo mu zaczynaja swirowac. A mnie klawiatura i myszka kablowa chodzily przez
    kilka lat.

    Przegladnalem archiwum grupy pod kątem ewentualnych problemow i bylo by dobrze
    gdyby:
    - akumulatory/baterie w urzadzeniach pozwalaly na w miare dluga prace (nie
    tydzien, ale co najmniej 2-3 miesiace)
    - klawiatura nie wprowadzala z opoznieniem znakow ani nie "dlawila sie" w
    momencie wciskania kilku klawiszy na raz (ale posty dotyczace takich problemow
    dla klawiatur bezprzewodowych byly sprzed kilku lat, wiec moze w nowych modelach
    juz nie ma takich problemow wogole)
    - klawiatura nie musi miec ergonomicznego ksztalu (w stylu wave) - mnie sie
    dobrze pisze na normalnej, z wydzielonym blokiem numerycznym

    Potrzebuje myszki precyzyjnej - oprocz grania (ale w FPS bardzo rzadko w sumie)
    troche dlubie w grafice w Photoshopie.

    Razor DeathAdder byl dla mnie rewelacyjny! Tylko w pewnym momencie postanowilem
    sprawdzic co jest w srodku i zrobilem to bardzo niefortunnie;) Myszka niestety
    zmarla;) Ale co do jakosci jej pracy - to wlasnie czegos w tym stylu szukam.

    A klawiatura - no tu nie mam w zasadzie zadnych preferencji, chodzi przede
    wszystkim o trwalosc wykonania i ergonomie pozniejszego uzytkowania. Nie chce za
    rok lub dwa kupowac nowej. Wazne tez zeby klawisze byly wygodne.

    Miejsca na biurku mam sporo, wiec rozmiary dla klawiatury nie maja wiekszego
    znaczenia. Rozmiar DeathAddera byl dla mnie tez ok.

    Znalazlem taki benchmark w necie:
    http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Test_12_bez
    przewodowych_klawiatur_mysz._Przedzial_cenowy_50150_
    zl-1496/strona/4277.html

    Tyle ze z roku 2009. Moze ktos potwierdzic jego aktualnosc?

    Gabriel Zastawnik
    http://www.sigsoft.pl