  • 1. Data: 2010-12-12 17:14:52
    Temat: Kilka uwag odnosnie iPhone 4
    Od: atm <...@v...pl>

    WItam,

    Dosc czesto pojawiaja sie krytyczne uwagi dotyczace IPhone'a.
    Sam jestem daleki od zakupu tego urzadzenia, chcialbym jednak podzielic
    sie spostrzezeniami odnosnie tego sprzetu oraz ludzi z niego korzystajacych.

    Znam kilka osob, ktore sa bardzo zadowolone z tego co oferuje Stefan w
    kwestii iPhone. Skupie sie na najblizszym znajomym:

    1. Jest designerem i ta minimalistyczna maniera bardzo mu sie podoba,
    zresza drugi grafik, ktorego znam miedzy innymi z tego powodu przesiadl
    sie na MacOS z Windowsa (korzysta glownie z pakietu Adobe)

    2. iP4 oferuje wyzsza rozdzielczosc niz konkurencja i znajomy mowi, ze
    faktycznie nie widac pikseli. Obraz jest ostry i czytelny

    3. Integracja wszystkich mediow w iTunes; dla wielu to przeklenstwo, dla
    niego wprost przeciwnie. Kupuje tam muzyke, programy, sciaga podcasty
    video i audio. Pelnia szczescia - nie musi szukac po wielu roznych stronach.

    4. Poczta, sms, mms - wszystko rozwiazane czysto i z klasa, bez zbednych
    bajerow.

    5. Wysokiej jakosci aparat foto (przypuszczam, ze kwestia WB zostala juz
    rozwiazana)

    6. AntennaGate wydaje sie byc historia, sciaskal iP4 na rozne sposoby
    zwierajac anteny reka i kreski nie spadaly Oczywiscie mozna to zrzucic
    na oszukany FW, faktem jest jednak ze prowadzi rozmowy bez problemu,
    podobnie jak to bylo z wczesniejsza Nokia.

    7. Naprawde dopracowany interfejs. Zanim kupilem Nokie 5800 posiadalem
    ipoda touch 2gen. Wszelkie przesuwania, przewijania itd dzialaly tak jak
    mozna by sobie to wyobrazic - szybko, bez lagow, szarpania. 5800 przez
    wiele osob w sieci okreslana iPhone killerem wypada tutaj jak
    zaawansowana alfa, no moze wczesna beta. Pierwsze wraznie "tragedia"
    Chwile pobawilem sie Nokia N8 - byc moze to taki styl ale przewijanie
    ekranow to nadal nieporozumienie, najpierw machniesz palcem a pozniej
    przeskoczy ekran. Oczekiwalbym przynajmniej dobrego skopiowania
    rozwiazania ktore jest na rynku od kilku lat, jesli nie czegos wiecej.

    8. Kompaktowe rozmiary w stosunku do wielkosci ekranu:
    http://www.youtube.com/watch?v=8l5o9r2eKGc

    9. Swietnie rozwiazana instalacja programow, mozliwosc ich ladowania
    zarowno z poziomu komputera jak i iP. Majac porownanie z Ovi store to
    jak dzien i noc.
    Druga rzecz tutaj, to wyszukiwanie programow w iTunes. Nie wiem co
    Google tutaj wymodzilo nie dajac opcji search w Android Market.
    Pewnie to bedzie przelomowy ficzer niebawem, ucza sie marketingu od
    Stefana ;]

    10. Od dawna Stefan nie oferuje tylko konkretnego urzadzenia, klient
    dostaje cale srodowisko, proste i szybkie w obsludze oferujace szeroki
    wachlarz atrakcji. Chcialbym aby inne firmy "choc" tyle mogly zaoferowac
    i nie mam na mysli tutaj tylko aplikacji iOS

    11. W pakiecie darmowe samodowartosciowanie i nobilitacja. Zadna inna
    firma chyba nie dodaje tego do swoich wyrobow. Tutaj nabywajac cokolwiek
    ze znakiem jablka automatycznie dostepujesz czegos niezwyklego. Mowie to
    polzartem oczywiscie, ale fakt faktem, ze to rowniez wplywa na
    postrzeganie klientow.

    To tak na szybko zebrane zalety iP4. Wad celowo nie podaje, mam wrazenie
    ze w wielu miejscach ludzie przescigaja sie w ich wyliczaniu.
    Co do mnie, mialem w/w ipoda touch, rozstalem sie z nim, polityka Apple
    nie przekonala mnie, sztuczne ograniczenia sprzetowe rowniez mnie nie
    oczarowaly, ale ja jestem dosc specyficzny w tej kwestii, mam tez
    specyficzne oczekiwania.
    MacOSa rowniez nie uzywam, ostatnim razem gdy mialem kontkakt z tym
    systemem to na dwoch MacPro postawilem Winde, zamienilem w maszyny
    renderujace i wstawilem za smietnik.
    Nie lubie jednak tego geekowego stereotypu, ze iP jest dla idiotow,
    koniec kropka.

    Pozdrawiam.....Rafal

    PS
    Koncze zimowym akcentem:
    http://applefobia.blox.pl/2010/11/iPod-Shuffle.html

  • 2. Data: 2010-12-12 17:33:30
    Temat: Re: Kilka uwag odnosnie iPhone 4
    Od: Kotlet <K...@n...eu>

    a jak tam wideorozmowy przez 3G ?

  • 3. Data: 2010-12-12 17:36:54
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2010-12-12 18:33, Kotlet wrote:
    > a jak tam wideorozmowy przez 3G ?

    Nie mam pojecia, podobnie nie wiem jak to wyglada w Nokii 5800, ktora
    posiadam.

  • 4. Data: 2010-12-12 18:11:51
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 12 Dec 2010 18:14:52 +0100, atm napisał(a):

    > 1. Jest designerem i ta minimalistyczna maniera bardzo mu sie podoba,
    > zresza drugi grafik, ktorego znam miedzy innymi z tego powodu przesiadl
    > sie na MacOS z Windowsa (korzysta glownie z pakietu Adobe)

    Mam nadzieję,że żaden z nich nie będzie projektował niczego w mojej
    okolicy, wolę fachowców który wybierają po jakości narzędzia a nie po
    kolorze obudowy.

    > 2. iP4 oferuje wyzsza rozdzielczosc niz konkurencja i znajomy mowi, ze
    > faktycznie nie widac pikseli. Obraz jest ostry i czytelny

    to jest trzeci rodzaj prawdy, są telefony które mają wyższą. Oprócz tego
    rozdzielczość iP4 jest wyjątkowo skutecznie marnowana.

> [...]
    > video i audio. Pelnia szczescia - nie musi szukac po wielu roznych stronach.

    Tak, wiem, że są tacy co są szczęśliwi co przepłacają.
    http://itunes.apple.com/au/album/the-beatles-box-set
    /id402060584
    http://www.amazon.com/Beatles-Stereo-Box-Set/dp/B002
    BSHWUU/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1292176160&sr=8-1

    > 4. Poczta, sms, mms - wszystko rozwiazane czysto i z klasa, bez zbednych
    > bajerow.

    zwłaszcza brak możliwości kasowania pojedyńczych sms...

    > 5. Wysokiej jakosci aparat foto (przypuszczam, ze kwestia WB zostala juz
    > rozwiazana)

    z tą wysoką jakością nie przesadzałbym.

    > 6. AntennaGate wydaje sie byc historia, sciaskal iP4 na rozne sposoby
    > zwierajac anteny reka i kreski nie spadaly Oczywiscie mozna to zrzucic
    > na oszukany FW, faktem jest jednak ze prowadzi rozmowy bez problemu,

    tak, przez gumowy kondonik ciężko zewrzeć.

    > podobnie jak to bylo z wczesniejsza Nokia.

    spadek sygnału po wzięciu w rękę ma większość telefonów, ale w żadnym nie
    da się zewrzeć palcem telefonu z elementem który jest de facto masą
    urządzenia.

    > 7. Naprawde dopracowany interfejs. Zanim kupilem Nokie 5800 posiadalem

    masz na myśli, że żeby móc zobaczyć najbardziej elementarną informację
    musisz odpalać aplikacje? no proszę cię...

> [...]
    > przeskoczy ekran. Oczekiwalbym przynajmniej dobrego skopiowania
    > rozwiazania ktore jest na rynku od kilku lat, jesli nie czegos wiecej.

    aha... a to właśnie małpowanie iPhone daje tą tragedię

    > 8. Kompaktowe rozmiary w stosunku do wielkosci ekranu:
    > http://www.youtube.com/watch?v=8l5o9r2eKGc

    HD2/HD7/Desire HD ma 23% większy LCD będąc tylko 19% większym
    Desire Z ma praktycznie identyczne rozmiary i sporo większy LCD
    Galaxy S ma identyczne rozmiary i LCD większy o ponad 15 %
    itp, itd..

    > 9. Swietnie rozwiazana instalacja programow, mozliwosc ich ladowania
    > zarowno z poziomu komputera jak i iP. Majac porownanie z Ovi store to
    > jak dzien i noc.

    Zademonstruj ładowanie programów z poziomu komputera, najlepiej legalnych i
    bez utraty gwarancji.

> [...]
    > Google tutaj wymodzilo nie dajac opcji search w Android Market.
    > Pewnie to bedzie przelomowy ficzer niebawem, ucza sie marketingu od

    Widziałeś ty kiedyś Android Market na oczy?

> [...]
    > wachlarz atrakcji. Chcialbym aby inne firmy "choc" tyle mogly zaoferowac
    > i nie mam na mysli tutaj tylko aplikacji iOS

    no tak.. zastanawianie się czy bateria wytrzyma do wieczora, czy ich
    telefon przekraczający wartoscią wiele samochodów w Polsce będzie
    porysowany po roku jak pełnoletni polonez i inne rzeczy, to rzeczywiście
    atrakcje. Choć nie jestem pewien, czy jestem do końca zainteresowany.

> [...]
    > ze znakiem jablka automatycznie dostepujesz czegos niezwyklego. Mowie to
    > polzartem oczywiscie, ale fakt faktem, ze to rowniez wplywa na

    tak, wiemy
    http://asset.soup.io/asset/1182/1043_07ac.gif

    > MacOSa rowniez nie uzywam, ostatnim razem gdy mialem kontkakt z tym
    > systemem to na dwoch MacPro postawilem Winde, zamienilem w maszyny
    > renderujace i wstawilem za smietnik.

    może warto by coś się dowiedzieć o sprzętach o których się pisze? Bo na
    razie to plasujesz się w okolicach poziomu Kamińskiego aka
    Strybyszewskiego, czyli trudno niżej.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "geohot to troche narcyz i mitoman" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 5. Data: 2010-12-12 18:12:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 12 Dec 2010 18:14:52 +0100, atm wrote:
    >1. Jest designerem i ta minimalistyczna maniera bardzo mu sie podoba,

    No ale jest chyba cala masa minimalistycznych telefonow :-)

    >zresza drugi grafik, ktorego znam miedzy innymi z tego powodu przesiadl
    >sie na MacOS z Windowsa (korzysta glownie z pakietu Adobe)

    No coz, dawniej Mac dla grafika to byl dobry wybor.
    A teraz juz chyba bez znaczenia.

    >2. iP4 oferuje wyzsza rozdzielczosc niz konkurencja i znajomy mowi, ze
    >faktycznie nie widac pikseli. Obraz jest ostry i czytelny

    Kwestia raczej dopasowania rozdzielczosci do wielkosci.
    Pikseloza z reguly nie przeszkadza, chyba ze ktor grubo przesadzil.
    Zbyt duza rozdzielczosc to wada - w jednych programach widac tak samo,
    a kosztuje drozej, inne trzeba poprawiac :-)

> [...]
    >video i audio. Pelnia szczescia - nie musi szukac po wielu roznych stronach.

    Kwestia zarobkow i cen - inni by mogli narzekac ze nie moga sobie
    wlasnej kolekcji plyt wgrac.

    >9. Swietnie rozwiazana instalacja programow, mozliwosc ich ladowania
    >zarowno z poziomu komputera jak i iP.

    Jakos nie bardzo dowierzam - przy pomysle na iTunes i filozofii
    ogolnej Apple ?? Da sie sciagnac program na telefon, skopiowac sobie
    plik na peceta, wyczyscic telefon, wgrac z komputera ?

> [...]
    >ze znakiem jablka automatycznie dostepujesz czegos niezwyklego. Mowie to
    >polzartem oczywiscie, ale fakt faktem, ze to rowniez wplywa na

    Niektorych owszem. Inni klna pewne aspekty filozofii :-)

    >To tak na szybko zebrane zalety iP4. Wad celowo nie podaje, mam wrazenie
    >ze w wielu miejscach ludzie przescigaja sie w ich wyliczaniu.

    Wady sa wazniejsze niz zalety :-)
    Wspolczesne urzadzenia zasadniczo spelniaja swoja role, wazne sa wady
    :-)

> [...]
    >nie przekonala mnie, sztuczne ograniczenia sprzetowe rowniez mnie nie
    >oczarowaly, ale ja jestem dosc specyficzny w tej kwestii, mam tez

    No widzisz, tez cie nie przekonalo dostapienie czegos niezwyklego :-)

    >MacOSa rowniez nie uzywam, ostatnim razem gdy mialem kontkakt z tym
    >systemem to na dwoch MacPro postawilem Winde, zamienilem w maszyny
    >renderujace i wstawilem za smietnik.

    No, znalem czlowieka ktory robil odwrotnie, ale to bylo 15 lat temu i
    bylo nawet uzasadnione.

    J.

  • 6. Data: 2010-12-12 18:28:08
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-12-12 19:11, Waldek Godel pisze:
    > Mam nadzieję,że żaden z nich nie będzie projektował niczego w mojej
    > okolicy, wolę fachowców który wybierają po jakości narzędzia a nie po
    > kolorze obudowy.

    Twierdzisz, ze jakos jest kiepska? Na jakiej podstawie? Chcialbym
    zobaczyc jak wyglada zwykly telefon po 2 latach uzywania. Moj stary ip3g
    nie mial nawet porysowanego wyswietlacza, a nie oszczedzalem go.

    > zwłaszcza brak możliwości kasowania pojedyńczych sms...

    A to skad wyjales? Miales ten telefon w ogole w rece? Mam ci nagrac film
    i pokazac jak to sie robi?

    > tak, przez gumowy kondonik ciężko zewrzeć.

    To ciekawe co mowisz. Mam jakis czas ip4 bez zadnego kondona i zasiegu
    nie traci mimo sciskania.

    > masz na myśli, że żeby móc zobaczyć najbardziej elementarną informację
    > musisz odpalać aplikacje? no proszę cię...

    ???

> [...]
    > porysowany po roku jak pełnoletni polonez i inne rzeczy, to rzeczywiście
    > atrakcje. Choć nie jestem pewien, czy jestem do końca zainteresowany.

    ROTFL! Ja za moj telefon dalem mniej niz 100zl. Nie wiedzialem, ze w
    Polsce takie tanie auta sa!

    > może warto by coś się dowiedzieć o sprzętach o których się pisze?

    Jestes hipokryta.

  • 7. Data: 2010-12-12 18:28:32
    Od: "ALex /M.I.D. Dept/ (Jarosław Ignatowski)" <a...@g...torun.pl>

    W dniu 2010-12-12 18:14, atm pisze:
> [...]
    > Google tutaj wymodzilo nie dajac opcji search w Android Market.
    > Pewnie to bedzie przelomowy ficzer niebawem, ucza sie marketingu od

    Z poziomu telefonu jest search.
    Z poziomu kompa - polecam appbrain:
    <http://www.appbrain.com/>

    ALex

  • 8. Data: 2010-12-12 18:40:40
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2010-12-12 19:11, Waldek Godel wrote:

    > Mam nadzieję,że żaden z nich nie będzie projektował niczego w mojej
    > okolicy, wolę fachowców który wybierają po jakości narzędzia a nie po
    > kolorze obudowy.

    Wiem, najlepiej sprawdzi sie tutaj poniemiecki bunkier - solidny,
    wytrzymaly a design wielu osobom tez przypadnie do gustu.

> [...]
    /id402060584
    > http://www.amazon.com/Beatles-Stereo-Box-Set/dp/B002
    BSHWUU/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1292176160&sr=8-

    Nie wspominalem o cenie a o dostepnosci w jednym miejscu. Gdyby chodzilo
    mi o cene zasugerowalbym zbieranie makulatury z Lidla, Biedronki itp

    > zwłaszcza brak możliwości kasowania pojedyńczych sms...

    > z tą wysoką jakością nie przesadzałbym.

    Nie wspomnialem, ze najwyzszej a wysokiej, podaj prosze przyklad
    porownywalnej jakosci poza N8, ktora tutaj wyraznie wyskakuje poza
    konkurencje.

    > tak, przez gumowy kondonik ciężko zewrzeć.

    Nie kupil jeszcze gumki, pisalem o sciaskaniu golego iP4

> [...]
    >
    > masz na myśli, że żeby móc zobaczyć najbardziej elementarną informację
    > musisz odpalać aplikacje? no proszę cię...

    Jakiego typu informacje masz na mysli?

    > aha... a to właśnie małpowanie iPhone daje tą tragedię

    Swiadczy tez o tym, ze to co Stefan chcial dobrze zrobic - zrobil.
    User expirience jest nieporownywalnie wyzsze niz chcoby w Nokiach.

> [...]
    > itp, itd..

    > Zademonstruj ładowanie programów z poziomu komputera, najlepiej legalnych i

    Mam na mysli ladowanie aplikacji z iTunesa

    > Widziałeś ty kiedyś Android Market na oczy?

    No wlasnie chyba nie, bo ten tutaj nie ma "Search"
    http://www.android.com/

> [...]
    > porysowany po roku jak pełnoletni polonez i inne rzeczy, to rzeczywiście
    > atrakcje. Choć nie jestem pewien, czy jestem do końca zainteresowany.

    Sam wspominales w innym watku, ze cena iP4 nie rozni sie znaczaco od
    innych urzadzen o podobnych parametrach:

    Sama w sobie cena nie jest aż taka straszna - mam na myśli ceny w
    cywilizowanych krajach a nie w Banana Republic of Poland. Taki np. Nexus S
    jest droższy.

    Kosmiczne jaja zaczynają się dopiero jak przychodzi do zakupu tegoż gejfona
    z abonamentem. W dodatku tu już nie ma rozdziału na kraje cywilizowane i
    azjatyckie - wszędzie jest to równie pop******
    Dochodzi do tego, że kupując iPhone 4 16 GB (który jest tańszy od Nexusa S)
    i tegoż Nexusa w takim samym abonamencie, rzeczonego Nexusa dostanie się za
    darmo, a za gejfona trzeba zapłacić kilkaset złotych.

    > tak, wiemy
    > http://asset.soup.io/asset/1182/1043_07ac.gif

    Mow co chcesz, na ludzi to dziala. Podobnie gdy ktos sobie kupi Porsche
    zamiast czagos bardziej praktycznego w podobnej cenie.

    > może warto by coś się dowiedzieć o sprzętach o których się pisze? Bo na
    > razie to plasujesz się w okolicach poziomu Kamińskiego aka
    > Strybyszewskiego, czyli trudno niżej.

    Niewiele sie pomylilem zakladajac, ze Twoje odpowiedzi sa rzetelne.
    Przyjales tez swoj punkt widzenia jako jedyny sluszny zas w wielu
    dziedzinach nie da sie tego zastosowac. Wiele osob woli miec iP bez
    mozliwosci skasowania pojedynczego smsa niz inny super wypasiony
    telefon, ktory nie dostarczy im tyle frajdy z uzytkowania. Znajomi,
    ktorzy uzywaja ten sprzet sa zadowoleni pomimo tego, ze wczesniej
    korzystali z innych telefonow. Oczywiscie mozesz stwierdzic, ze oni
    rowniez sa na poziomie Strybyszewskiego jak ja.

  • 9. Data: 2010-12-12 18:41:51
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 12 Dec 2010 19:28:08 +0100, neoniusz napisał(a):

    > Twierdzisz, ze jakos jest kiepska? Na jakiej podstawie? Chcialbym
    > zobaczyc jak wyglada zwykly telefon po 2 latach uzywania. Moj stary ip3g
    > nie mial nawet porysowanego wyswietlacza, a nie oszczedzalem go.

    Nieee.. wyświetlacze są niezłe. Za to plastikowy tył rysuje się koncertowo.
    Tak samo jak szklane tyły w IP4
    http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=949832
    http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=985869
    http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=25
    09426
    http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1010762
    itp...
    zauważ, że to są fora fanów apple... nawet nie musiałem szukać u
    przeciwników.

    > A to skad wyjales? Miales ten telefon w ogole w rece? Mam ci nagrac film
    > i pokazac jak to sie robi?

    mam go w ręce prawie codziennie. I bardzo długo można było skasować
    wyłącznie wszystkie wiadomości na raz. Bo tak.

    > To ciekawe co mowisz. Mam jakis czas ip4 bez zadnego kondona i zasiegu
    > nie traci mimo sciskania.

    dotknij go po lewej stronie tam gdzie jest łączenie metalowych elementów
    boku. Dokładnie w miejscu gdzie zazwyczaj jest dłoń podczas rozmowy.
    Aha - trzeba było to napisać do Apple wcześniej, zaoszczędziliby setki
    tysiące dolarów na dawaniu ludziom darmowych kondonów.

    > ???

    Jakie użyteczne informacje masz na ekranie iPhone bez odpalania aplikacji
    nie licząc godziny?
    Masz może listę najbliższych spotkań? Albo listę zadań do wykonania na
    dziś? Moze pokazuje ci aktualną pogodę? Jakby Ci to powiedzieć - to jest
    jakby standard użytecznego UI. I intuicyjnego.
    Dopiero jak ktoś potrzebuje więcej informacji niż te najwazniejsze, sięga
    do menu i odpala dodatkową aplikację. U Apple to jest postawione na głowie,
    stąd też w Cydii jest tyle aplikacji modyfikujących główny ekran iPhone,
    łącznie z małpowaniem Sense.

    > ROTFL! Ja za moj telefon dalem mniej niz 100zl. Nie wiedzialem, ze w
    > Polsce takie tanie auta sa!

    O.... gdzie są takie tanie? Sam bym chętnie kupił z pięć od ręki. Nie był
    lekko pokrwawiony? Bo gdzie bym nie patrzał, to czwórki się od 3000 zł w
    górę zaczynają, łącznie z tym, że dostarczałem kilku osobom zza granicy, z
    pocałowaniem ręki. Tyle zachodu się zmarnowało, no gdzie są?

    > Jestes hipokryta.

    o... rzeczowy argument.. brawo.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Sama nazwa poweruser mowi ze sa wypaczeni :)"- Paweł "robbo" Kamiński aka

  • 10. Data: 2010-12-12 18:47:49
    Od: atm <...@v...pl>

    > Z poziomu telefonu jest search.
    > Z poziomu kompa - polecam appbrain:
    > <http://www.appbrain.com/>
    >
    > ALex

    Tak wiem o tym, mialem na mysli wlasnie PC. Appbrain jest wlasnie taka
    proteza maskujaca niedorobke Googla.
    Wiesz dziwne jest to dla mnie podejscie. Mam na biurku dwa ekrany 24"
    szybki internet, wygodna klawiature, myche, slowem wszystko co jest
    potrzebne do wygodnej obslugi; ale nie to byloby zbyt prosto.
    Nokia i Google chce zebym koniecznie instalowal aplikacje z poziomu
    komorki, bo tak bedzie szybciej? przyjemniej?
    Dlatego podoba mi sie rozwiazanie iTunesowe - szukam, czytam opis
    ogladam screeny wygodnie, na duzym komputerze i instaluje appsy
    z poziomu PC. Ten dodatkowy ficzer z ukladaniem ikonek tez jest wygodnym
    patentem, z ktorego oczywiscie nie trzeba korzystac ale fajne, ze jest.