    From: atm <...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Kilka uwag odnosnie iPhone 4
    Date: Sun, 12 Dec 2010 18:14:52 +0100

    WItam,

    Dosc czesto pojawiaja sie krytyczne uwagi dotyczace IPhone'a.
    Sam jestem daleki od zakupu tego urzadzenia, chcialbym jednak podzielic
    sie spostrzezeniami odnosnie tego sprzetu oraz ludzi z niego korzystajacych.

    Znam kilka osob, ktore sa bardzo zadowolone z tego co oferuje Stefan w
    kwestii iPhone. Skupie sie na najblizszym znajomym:

    1. Jest designerem i ta minimalistyczna maniera bardzo mu sie podoba,
    zresza drugi grafik, ktorego znam miedzy innymi z tego powodu przesiadl
    sie na MacOS z Windowsa (korzysta glownie z pakietu Adobe)

    2. iP4 oferuje wyzsza rozdzielczosc niz konkurencja i znajomy mowi, ze
    faktycznie nie widac pikseli. Obraz jest ostry i czytelny

    3. Integracja wszystkich mediow w iTunes; dla wielu to przeklenstwo, dla
    niego wprost przeciwnie. Kupuje tam muzyke, programy, sciaga podcasty
    video i audio. Pelnia szczescia - nie musi szukac po wielu roznych stronach.

    4. Poczta, sms, mms - wszystko rozwiazane czysto i z klasa, bez zbednych
    bajerow.

    5. Wysokiej jakosci aparat foto (przypuszczam, ze kwestia WB zostala juz
    rozwiazana)

    6. AntennaGate wydaje sie byc historia, sciaskal iP4 na rozne sposoby
    zwierajac anteny reka i kreski nie spadaly Oczywiscie mozna to zrzucic
    na oszukany FW, faktem jest jednak ze prowadzi rozmowy bez problemu,
    podobnie jak to bylo z wczesniejsza Nokia.

    7. Naprawde dopracowany interfejs. Zanim kupilem Nokie 5800 posiadalem
    ipoda touch 2gen. Wszelkie przesuwania, przewijania itd dzialaly tak jak
    mozna by sobie to wyobrazic - szybko, bez lagow, szarpania. 5800 przez
    wiele osob w sieci okreslana iPhone killerem wypada tutaj jak
    zaawansowana alfa, no moze wczesna beta. Pierwsze wraznie "tragedia"
    Chwile pobawilem sie Nokia N8 - byc moze to taki styl ale przewijanie
    ekranow to nadal nieporozumienie, najpierw machniesz palcem a pozniej
    przeskoczy ekran. Oczekiwalbym przynajmniej dobrego skopiowania
    rozwiazania ktore jest na rynku od kilku lat, jesli nie czegos wiecej.

    8. Kompaktowe rozmiary w stosunku do wielkosci ekranu:
    http://www.youtube.com/watch?v=8l5o9r2eKGc

    9. Swietnie rozwiazana instalacja programow, mozliwosc ich ladowania
    zarowno z poziomu komputera jak i iP. Majac porownanie z Ovi store to
    jak dzien i noc.
    Druga rzecz tutaj, to wyszukiwanie programow w iTunes. Nie wiem co
    Google tutaj wymodzilo nie dajac opcji search w Android Market.
    Pewnie to bedzie przelomowy ficzer niebawem, ucza sie marketingu od
    Stefana ;]

    10. Od dawna Stefan nie oferuje tylko konkretnego urzadzenia, klient
    dostaje cale srodowisko, proste i szybkie w obsludze oferujace szeroki
    wachlarz atrakcji. Chcialbym aby inne firmy "choc" tyle mogly zaoferowac
    i nie mam na mysli tutaj tylko aplikacji iOS

    11. W pakiecie darmowe samodowartosciowanie i nobilitacja. Zadna inna
    firma chyba nie dodaje tego do swoich wyrobow. Tutaj nabywajac cokolwiek
    ze znakiem jablka automatycznie dostepujesz czegos niezwyklego. Mowie to
    polzartem oczywiscie, ale fakt faktem, ze to rowniez wplywa na
    postrzeganie klientow.

    To tak na szybko zebrane zalety iP4. Wad celowo nie podaje, mam wrazenie
    ze w wielu miejscach ludzie przescigaja sie w ich wyliczaniu.
    Co do mnie, mialem w/w ipoda touch, rozstalem sie z nim, polityka Apple
    nie przekonala mnie, sztuczne ograniczenia sprzetowe rowniez mnie nie
    oczarowaly, ale ja jestem dosc specyficzny w tej kwestii, mam tez
    specyficzne oczekiwania.
    MacOSa rowniez nie uzywam, ostatnim razem gdy mialem kontkakt z tym
    systemem to na dwoch MacPro postawilem Winde, zamienilem w maszyny
    renderujace i wstawilem za smietnik.
    Nie lubie jednak tego geekowego stereotypu, ze iP jest dla idiotow,
    koniec kropka.

    Pozdrawiam.....Rafal

    PS
    Koncze zimowym akcentem: