-
201. Data: 2017-01-31 17:55:04
Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 31-01-2017 o 10:43, Stankot pisze:
> Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
> news:o6nshq$jnr$1@node2.news.atman.pl...
>> W dniu 30-01-2017 o 18:13, J.F. pisze:
>>>
>>> W Niemczech niby jezdzi sie szybko, ale trzeba te 2h doliczyc na wypadki
>>
>> Ale i tak jak dla mnie to ideał ruchu samochodowego.
>
> Bo w Niemczech policja nie cacka się z piratami,
> a donos obywatelski też często stosują.
> Kary są dotkliwe.
> Podsumowując - piraci boją się lekceważyć prawo.
Przede wszystkim nie muszą, bo na auto stradach mogą grzać ile fabryka
dała, a autostrady mają z praktycznie wszędzie.
Resztę dróg można potraktować jako dojazdówki do autostrady i z racji
niewielkiego udziału w całkowitej trasie, nie ma się gdzie na nich spieszyć.
Do tego dochodzą rozwiązania drogowe z zupełnie innego świata niż nasz.
Po co się spieszyć i jechać 70 czy 80 w mieście, jak jadąc 50 dojedziesz
bez zatrzymania z centrum miasta na jego obrzeża.
A u ns czerwona fala na każdym skrzyżowaniu w tym czasie by była.
-
202. Data: 2017-01-31 18:07:10
Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 31-01-2017 o 08:14, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Tue, 31 Jan 2017 06:20:33 +0100, Cavallino napisał(a):
>
>> W dniu 30-01-2017 o 23:01, Tomasz Pyra pisze:
>>> Dnia Mon, 30 Jan 2017 18:00:50 +0100, Cavallino napisał(a):
>>>
>>>>> Przy 100m widoczności wystarczy 100km/h, przy 50m jakieś 70km/h.
>>>>> Stracić te 30km/h w nieco ponad 2s, to nie jest jeszcze jakieś bardzo
>>>>> gwałtowne hamowanie.
>>>>
>>>> To jest mniej niż czas reakcji tego za Tobą na Twoje hamowanie bez
>>>> wyraźnego powodu.
>>>
>>> W warunkach które podałem, zachowując minimalny niekaralny niemiecki limit
>>> odstępu (1.8s=50m przy 100km/h), kierowca z tyłu ma 5s na wykonanie takiego
>>> samego hamowania (w 2s 100->70km/h, czyli 0.45g, a więc około połowa
>>> hamowania awaryjnego).
>>>
>>> Sprawny psychofizycznie kierowca powinien być to w stanie zrobić zdejmując
>>> tylko nogę z gazu.
>>
>> Wyhamować z siłą połowy hamowania awaryjnego zdejmując nogę z gazu?
>> Jaja sobie robisz?
>
> Myślę że to raczej Ty nie rozumiesz zależności między prędkością, odstępem,
> a czasem reakcji.
>
> Przy 100km/h i 50m odstępu, jeśli kierowca z przodu w ciągu 2s wyhamuje z
> 100->70km/h, to kierowca z tyłu ma 5s na reakcję i wyhamowanie również ze
> 100km/h do 70km/h żeby się nie zderzyć z tym z przodu.
Ale ja nie do tego się odnosiłem.
HINT : odnniesienie jest do tego fragmentu cytatu, pod którym widnieje.
Jakbym chciał dyskutować z możliwością wyhamowania z 100/70 w ogóle to
bym odpowiedział akapit wyżej.
>
> Albo jeśli nie ma refleksu szachisty, a zareaguje po 1s, to wystarczy
> właśnie zdjęcie nogi z gazu żeby uniknąć kolizji.
O ile jedzie załadowaną ciężarówką - wtedy może ma takie hamowanie
silnikiem.
>> Mowa była o 2 s.
>> A czas reakcji w mgle zapewne będzie dłuższy niż std.
>
> Nie nie było nigdy mowy o 2s czasu reakcji. Była mowa o zmniejszeniu
> prędkości ze 100 do 70 w czasie 2s.
No właśnie.
Żeby zahamować w 2 s, trzeba najpierw zacząć hamowanie.
A zanim zauważysz że gość przed Tobą GWAŁTOWNIE, bo z połową hamowania
awaryjnego, zwalnia SILNIKIEM, to już będziesz w jego kufrze, jako że mu
się stopy nie zaświecą. ;-)
> Aha... Raczej słabi kierowcy muszą się modlić o to żeby na coś nie
> najechać.
Tak tak.
A całe stada megamocnych nie muszą, zawsze wszystko widzą, wszystko
wiedzą, non stop są skupieni na horyzoncie i w ogóle reagują lepiej niż
komputery.
Tyle że potem czas się obudzić i przejść ro rzeczywistości niewirtualnej.
I pewnie stąd tak dużo wypadków mimo stad megamocnych nieomylnych.
A jako że ja wolę jednak gadać o realnym świecie, to kończę z czytaniem
opisów Twojego idealnego wirtualnego.
EOD - śnij dalej sam i pitol sam do siebie.
-
203. Data: 2017-01-31 18:15:52
Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:9f86c4ba-db2e-4a49-bd5d-9c3b8075f954@go
oglegroups.com...
>--Moje swiatla tak daleko nie siegaja. Ale chyba podkrece.
>zaloz zenony to bedzie moc :-)
No wlasnie to sa prawdziwe ksenony i stad problem
>-- Troche watpie czy zobaczysz, niezbyt duzy, lezacy na jezdni,
nieoswietlony, o tym samym kolorze.
>jesli patrzylby sie w zadany punkt to byc moze ale wystarczy ze
>akurat bedzie cos wyprzedzal, TIR z naprzeciwka mignie swiatlami i
>juz wita sie czule z kraweznikiem
IMO to nawet bez takich szykan.
Jakby jeszcze to byla nowa rowna autostrada, ale jak szybko jechac,
jesli nawierznia jest pstrokata ?
>--Niemcy ponoc maja przepis, ze jechac mozna tylko tak szybko, jak
>swiatla pozwalaja.
>znaczy sie predkosc swiatla czy jak ?
Znajdz moze ten przepis, to bedziemy znali konkret.
>>--W czasie mgly jak widac warto sie jednak dostosowac :-)
>W czasie mgly trzeba uwazac zeby pozniej nie jeczec o bialej scianie
>ktora pojawila sie nie wiadomo skad :-)
I nie wyjsc na durnia :-)
J.
-
204. Data: 2017-01-31 19:21:48
Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
Od: p...@g...com
Zaraz tam durnia ... ale trzeba przyznać że taki Maryjan belkoczacy o białej ścianie
która wyrosła przed nim nagle na autostradzie miałby na YouTube powodzenie ;-)
Ps ciężko znaleźć przepis który nie istnieje
-
205. Data: 2017-01-31 19:24:44
Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2017-01-31 09:26, s...@g...com wrote:
> To nie tak.
> Kierowca te sciane widzi z kilometra. Ale mysli ze to białe to mgła, taka sobie.
> Bo nie jest w stanie stwierdzić ze ona jest taka gęsta na pierwszych 20m a nie taka
biała bo sie na 100m nakłada.
>
> No i jedzie zakładając że to taka rzadka i że nawet jak wjedzie w jej poczatek to
będzie widział na 50-100-200m.
> A tu klops :)
Klops w sensie że w ułamku sekundy widoczność == 0?
Strach poruszac się po drodze jesli takie klopsy z równoległych
wszechswiatów trafiają na szybkich ale bezpiecznych.
-
206. Data: 2017-01-31 19:58:17
Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
Od: LEPEK <g...@w...pl>
W dniu 29.01.2017 o 23:52, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Odpowiem pytaniem: z jaką prędkością pojedziesz we mgle z widocznością
> pojedynczych metrów? Jeśli pojedziesz 30 km/h to zaraz w bagażniku
> masz TIRa, który ze swojej wysokości ma wrażenie, że widzi na 20
> metrów. Gorzej, jeśli ten TIR wprasuje Cię w TIRa, który wyrośnie Ci
> przed nosem :(
Jasne.
Logika rodem z kawału o gościu, co zawsze na czerwonym przelatuje i
jeszcze się nigdy nie zabił, natomiast jego szwagier na zielonym zawsze
się zatrzymuje, "bo może szwagier jechać".
Jak widać słabo, to trzeba odpowiednio zwolnić - tak, żeby móc
zareagować na sytuacje znajdujące się w zasięgu wzroku. A nie zap*** z
nadzieją, że nikt inny nie zwolnił i obawiając się, że ci za nami nie
zwolnili.
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08
Majesty YP125R SE068 sqter'08
MX-5 II NB FL B6-ZE rdstr'03
-
207. Data: 2017-01-31 20:38:11
Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Sczygiel,
Tuesday, January 31, 2017, 1:04:29 PM, you wrote:
>> > --Jakoś trudno to mi sobie wyobrazić - zapierdzielam V dopuszczalne, nie
>> > zastanawiając się czy widzę coś przed sobą...eee - niemożliwe.
>> > https://www.adac.de/infotestrat/adac-im-einsatz/moto
rwelt/fahren_bei_nebel.aspx
>> > najwazniejsza regula:
>> > widocznosc = predkosc
>> > czyli widzimy na 50m = jedziemy 50 km/h itd
>> Autostradą w nocy 50 km/h?
> Bez przesady, ja widze pasy na autostradzie na jakieś 150m wprzód.
Widoczność pasów to nie widoczność przeszkód.
> Przy swieceniu swiatlami mijania...
> Nawet zakładając że leży tam betonowy krawężnik to spokojnie zobacze go ze 100m.
To masz źle ustawione światła. 100 metrów przy 140 km/h i
niespodziewanej przeszkodzie to akurat czas na wrzaśnięcie ,,kurwa
mać!" i ROZPOCZĘCIE hamowania. W przeszkodę walisz mając jeszcze 100
km/h i jesteś trup.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
208. Data: 2017-01-31 20:49:27
Temat: Re: Kierowcy to Rydzyk.
Od: "Stankot" <u...@m...pl>
Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
news:o6qfh7$cno$1@node1.news.atman.pl...
>W dniu 31-01-2017 o 10:43, Stankot pisze:
>> Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
>> news:o6nshq$jnr$1@node2.news.atman.pl...
>>> W dniu 30-01-2017 o 18:13, J.F. pisze:
>>>>
>>>> W Niemczech niby jezdzi sie szybko, ale trzeba te 2h doliczyc na
>>>> wypadki
>>>
>>> Ale i tak jak dla mnie to ideał ruchu samochodowego.
>>
>> Bo w Niemczech policja nie cacka się z piratami,
>> a donos obywatelski też często stosują.
>> Kary są dotkliwe.
>> Podsumowując - piraci boją się lekceważyć prawo.
>
> Przede wszystkim nie muszą, bo na auto stradach mogą grzać ile fabryka
> dała, a autostrady mają z praktycznie wszędzie.
> Resztę dróg można potraktować jako dojazdówki do autostrady i z racji
> niewielkiego udziału w całkowitej trasie, nie ma się gdzie na nich
> spieszyć.
>
> Do tego dochodzą rozwiązania drogowe z zupełnie innego świata niż nasz.
> Po co się spieszyć i jechać 70 czy 80 w mieście, jak jadąc 50 dojedziesz
> bez zatrzymania z centrum miasta na jego obrzeża.
> A u ns czerwona fala na każdym skrzyżowaniu w tym czasie by była.
Wygląda, że Rydzyk ci takich głupot naopowiadał,
albo jeździłeś w miasteczku 10 tys. mieszkańców.
-
209. Data: 2017-01-31 21:49:09
Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Tue, 31 Jan 2017 18:07:10 +0100, Cavallino napisał(a):
> W dniu 31-01-2017 o 08:14, Tomasz Pyra pisze:
>> Dnia Tue, 31 Jan 2017 06:20:33 +0100, Cavallino napisał(a):
>>
>>> W dniu 30-01-2017 o 23:01, Tomasz Pyra pisze:
>>>> Dnia Mon, 30 Jan 2017 18:00:50 +0100, Cavallino napisał(a):
>>>>
>>>>>> Przy 100m widoczności wystarczy 100km/h, przy 50m jakieś 70km/h.
>>>>>> Stracić te 30km/h w nieco ponad 2s, to nie jest jeszcze jakieś bardzo
>>>>>> gwałtowne hamowanie.
>>>>>
>>>>> To jest mniej niż czas reakcji tego za Tobą na Twoje hamowanie bez
>>>>> wyraźnego powodu.
>>>>
>>>> W warunkach które podałem, zachowując minimalny niekaralny niemiecki limit
>>>> odstępu (1.8s=50m przy 100km/h), kierowca z tyłu ma 5s na wykonanie takiego
>>>> samego hamowania (w 2s 100->70km/h, czyli 0.45g, a więc około połowa
>>>> hamowania awaryjnego).
>>>>
>>>> Sprawny psychofizycznie kierowca powinien być to w stanie zrobić zdejmując
>>>> tylko nogę z gazu.
>>>
>>> Wyhamować z siłą połowy hamowania awaryjnego zdejmując nogę z gazu?
>>> Jaja sobie robisz?
>>
>> Myślę że to raczej Ty nie rozumiesz zależności między prędkością, odstępem,
>> a czasem reakcji.
>>
>> Przy 100km/h i 50m odstępu, jeśli kierowca z przodu w ciągu 2s wyhamuje z
>> 100->70km/h, to kierowca z tyłu ma 5s na reakcję i wyhamowanie również ze
>> 100km/h do 70km/h żeby się nie zderzyć z tym z przodu.
>
> Ale ja nie do tego się odnosiłem.
> HINT : odnniesienie jest do tego fragmentu cytatu, pod którym widnieje.
> Jakbym chciał dyskutować z możliwością wyhamowania z 100/70 w ogóle to
> bym odpowiedział akapit wyżej.
Kierowca z tyłu, jeśli przy 100km/h zachowa 50m dystansu, ma wystarczająco
dużo czasu na wyhamowanie silnikiem jak poprzednik w 2s zwolnił ze 100 do
70km/h.
A nawet jeśli ma refleks szachisty i będzie się 5s namyślał, to mimo to
powinien zdążyć.
Dlatego zwolnienie ze 100 do 70km/h w 2s nie jest manewrem nagłym który
kogokolwiek mógłby zaskoczyć.
>> Aha... Raczej słabi kierowcy muszą się modlić o to żeby na coś nie
>> najechać.
>
> Tak tak.
> A całe stada megamocnych nie muszą, zawsze wszystko widzą, wszystko
> wiedzą, non stop są skupieni na horyzoncie i w ogóle reagują lepiej niż
> komputery.
To się nazywa jazda świadoma.
W odróżnieniu od jazdy na czuja której towarzyszy modlitwa.
-
210. Data: 2017-01-31 22:00:32
Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Tue, 31 Jan 2017 10:20:17 +0100, r...@k...pl napisał(a):
> Mon, 30 Jan 2017 23:27:08 +0100, w <znjrfkymuttw.u847bioylrb4$.dlg@40tude.net>,
> Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(-a):
>
>> Po pierwsze ocena widoczności - mgła, zwłaszcza w dzień wygląda dość
>> podobnie niezależnie czy widoczność jest jeszcze w miarę, czy bardzo
>> niewielka.
>> A jej nagły spadek nie "rzuca się w oczy".
>> Trzeba świadomie zwrócić uwagę żeby cały czas szukać sobie punktów
>> odniesienia pozwalających ją ocenić.
>>
>> Po drugie własna prędkość - po długiej jeździe z dużą prędkością, niewielka
>> redukcja prędkości wystarczy żeby wydawało się że się jedzie bardzo wolno.
>>
>> Po trzecie droga hamowania - która zwłaszcza w zimowych temperaturach, wraz
>> z mgłą potrafi się nagle niepostrzeżenie wydłużyć bez wyraźnych znaków na
>> asfalcie.
>
> Po czwarte -- hamować czy tylko nieco zwolnić? Najadę na kogoś czy ktoś wywali
> z Vmax we mnie?
Cały czas jechać z taką prędkością żeby móc wyhamować jeśli okaże się że we
mgle coś stoi.
Jeśli nie zwolnisz wystarczająco, to ryzykujesz najechanie na tył korka.
A jak najedziesz na kogoś, to dla jadących za Tobą zatrzymasz się w
miejscu, co z kolei zaskoczy ich i nie da im szansy na wyhamowanie.
> Przede mną jedzie ktoś taki:
> https://www.youtube.com/watch?v=OynRyNZD8s4
> czy taki debil za mną?
> https://www.youtube.com/watch?v=kKx9Hj4ssWo
Na takiego nic nie poradzisz.
Jeśli na tej drodze zostaniesz w ten czy w inny sposób zmuszony do
zatrzymania się (obojętnie czy sam wyhamujesz czy z kimś się zderzysz), to
on Ci najedzie na tył, bo jedzie tak czybko że nie jest się w stanie
zatrzymać.
A raczej z drogi na bok nie będziesz uciekał za każdym razem jak stajesz w
korku we mgle.
Chociaż można rozważyć pojechanie do przodu ile się da np. pasem awaryjnym.