    From: __Maciek <i...@c...org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kasety VHS - elektrośmieci ?
    Date: Fri, 11 Jun 2010 21:11:59 +0200

    Tue, 8 Jun 2010 11:35:03 +0200 "PC" <l...@w...pl> napisał:

    >Zostaw jako backup tych płyt DVD. Za kilka lat płyt nie odczytasz a kaset
    >pewnie nie będzie na czym mimo, że nośnik przetrwa.

    Eee jeszcze pewnie będzie można za bezcen kupić na jakimś Alledrogo.
    Skoro ZK120 są w stałej sprzedaży :-) to o magnetowidy bym się nie
    martwił.

    A co do nagrywarek DVD to na ile obraz z nich się do czegokowiek
    nadaje? Przede wszystkim chodzi mi o to czy nie występuje taki bardzo
    denerwujący efekt, który coraz częściej ostatnio widać, nawet w
    telewizji - gdy na obrazie pojawia się dużo, szybko zmieniających się
    informacji, np. ogień, zboże na wietrze, bujne, szybko poruszające się
    włosy - robią się prostokąty - pasmo urządzenia zostaje przekroczone i
    obraz jest ohydnie zaśmiecany. Ja wiem że sytuacje o których mówię
    stanowią może 0,01% czasu programów, ale nie powinno się do nich
    dopuszczać. Podejście producentów sprzętu typu "a olać to, co tam że
    przez chwilę będą śmieci na ekranie, przez 99,98% czasu będzie ok".
    Jak dla mnie to nie jest wymówka - skoro taka sytuacja może się
    zdarzyć (i zdarza się) to znaczy że urządzenia powinny być tak
    zbudowane aby i wtedy prawidłowo odtwarzały obraz, zwłaszcza jeżeli
    chodzi o profesjonalne urządzenia telewizyjne (chociaż wypuszczanie
    sprzętu z takimi brakami dla użytku domowego też uważam za
    nieuczciwe).
    A jak ktoś ma zamiar nagrywać tylko bujające się na wietrze zboże,
    albo modelki trzęsące czuprynami to co? ;-> Cały czas ma mieć na
    ekranie prostokąty bo jakiś księgowy uznał że można zaoszczędzić?

    A tak przy okazji to ktoś wie na jakim etapie oni tak psują obraz?
    DV ani DigiBety bym o to nie podejrzewał, może mają coś innego?

    Może lepiej się rozglądać za magnetowidem DV na pełnowymiarowe kasety
    albo za jakimś przechodzonym Betacamem?