  • 11. Data: 2012-07-13 12:45:46
    Temat: Re: Kary umowne T-mobile
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gregor" napisał w wiadomości grup
    >Prawo telekomunikacyjne dot. wypowiedzenia umowy z winy abonenta
    >W takim przypadku
    >abonent jest obowiązany do uiszczenia opłaty dotychczasowemu dostawcy
    >usług w
    >wysokości nieprzekraczającej opłaty abonamentowej za okres
    >wypowiedzenia, nie
    >wyższej jednak niż opłata abonamentowa za jeden okres rozliczeniowy,
    >powiększonej
    >o roszczenie związane z ulgą przyznaną abonentowi obliczoną
    >proporcjonalnie
    >do czasu pozostającego do zakończenia trwania umow
> [...]

    To czemu pisales cos o 6 abonamentach ?
    Odgrzebujemy umowe, odnajdujemy pozycje "udzielona ulga", przeliczamy
    proporcjonalnie do ilosci miesiecy ( np 5/24), dodajemy ten jeden
    abonament i juz mamy podstawe do klocenia sie z operatorem o wysokosc
    :-)

    J.

  • 12. Data: 2012-07-13 12:58:18
    Od: gregor <g...@s...pl>

    W dniu 2012-07-13 12:45, J.F pisze:
> [...]
    > proporcjonalnie do ilosci miesiecy ( np 5/24), dodajemy ten jeden
    > abonament i juz mamy podstawe do klocenia sie z operatorem o wysokosc :-)

    no tak ale z reguły jest to wielokrotność "normalnego" abonamentu fakt
    faktem, że chodzi tu o udzieloną ulgę ...

    gregor

  • 13. Data: 2012-07-13 13:06:35
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@o...pl>

    Dnia 13-07-2012 o 11:41:10 gregor <g...@s...pl> napisał(a):
    > i tyle w temacie nie siejcie zamentu

    Zamętu. Tylko że w prawie telekomunikacyjnym nie ma ani słowa o promocjach
    i telefonach, które kupujesz za złotówkę, a które normalnie kosztują
    kilkaset albo kilka tysięcy PLN. W takiej sytuacji kara, którą płacisz
    jest regulowana zapisami umowy, na której postanowienia wyraziłeś zgodę po
    jej podpisaniu.

    Ale skoro sięgnąłeś do prawa telekomunikacyjnego...

    Art. 57.
    6. W przypadku zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, w
    tym o zapewnienie
    przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej, związanego z ulgą
    przyznaną abonentowi,
    wysokość roszczenia z tytułu jednostronnego rozwiązania umowy przez
    abonenta lub przez dostawcę
    usług z winy abonenta przed upływem terminu, na jaki umowa została zawarta
    nie może przekroczyć
    wartości ulgi przyznanej abonentowi pomniejszonej o proporcjonalną jej
    wartość za okres od dnia
    zawarcia umowy do dnia jej rozwiązania.

    Dlatego *mimo wszystko* polecam popatrzeć do umowy, ponieważ zwykle tam
    jest to jasno określone.

    > gregor

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 14. Data: 2012-07-13 13:29:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    >no tak ale z reguły jest to wielokrotność "normalnego" abonamentu
    >fakt faktem, że chodzi tu o udzieloną ulgę ...

    No nie - ulga np wynosi tyle ile umowny upust na telefonie, albo
    umowny upust na abonamencie/uslugach.

    Jak ci sprzedali za 119zl telefon warty w/g umowy 1099zl i dorzucili
    "dwa razy wiecej minut miesiecznie" to to wszystko jest ladnie w
    umowie podsumowane :-)

    J.

  • 15. Data: 2012-07-13 14:16:57
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Einstein nabazgrał(a):

    > W takim razie miesiąc przed końcem umowy będę się zastanawiał co i jak,
    > już za długo jestem związany z erą (teraz t-mobile) i pora chyba na
    > rozstanie.

    Ja musiałem zmienić na ERE bo tylko ta sieć miała zasięg w nowej siedzibie
    firmy .. inne sieci mały zasięg tylko na zew. budynku a że mieliśmy tel. w
    ERA to mamy teraz pełny zasięg w dowolnym miejscu budynku.

  • 16. Data: 2012-07-16 02:25:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Chris" <s...@s...net> wrote in message
> [...]
    [...]
    > Ja musiałem zmienić na ERE bo tylko ta sieć miała zasięg w nowej siedzibie
    > firmy .. inne sieci mały zasięg tylko na zew. budynku a że mieliśmy tel. w
    > ERA to mamy teraz pełny zasięg w dowolnym miejscu budynku.

    Jak bym miał płacić tyle kasy kary to chyba wypróbowałbym
    jakiś wzmacniacz sygnału GSM lub antenę zewn. z repeaterem.