  • 31. Data: 2009-10-08 08:40:01
    Temat: Re: Karty CF SanDisk vs reszta swiata
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-07 17:18:49 +0200, "Mikolaj Tutak"
    <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> said:

    > Np. Sandisk, Toshiba i paru innych.

    Masz na to jakieś twarde dowody? I czy aby dotyczy to całej oferty
    karcianej tych firm?

    de Fresz

  • 32. Data: 2009-10-08 08:48:06
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    vDon wrote:

    > Jeśli chodzi o serię Pretec Cheetah z indeksem 233x to są to

    Mozesz mi powiedzieć gdzie ty tam wyczytałeś "Cheetah"?

    > najzwyklejsze w świecie budżetowe konstrukcje oparte na tanich
    > pamięciach MLC (w przeciwieństwie do reprezentujących nieco inną półkę

    No MLC, ale i tak są szybkie, zwłaszcza iż za tą cenę to możesz kupić 133x
    Kingstona.

    > cenową Cheetah 333x, AFAIK na SLC). Mają świetny odczyt (~ 45 MB/s) i

    Też "Cheetah", no no ;-) Dodajmy iż cena x4.

    > kiepskawy zapis (~ 12 MB/s) porównywalny z dobrymi pamięciami SLC z

    To niestety nie jest prawda Pretec 233x w UDMA wyciąga więcej.

    > przynajmniej o połowę mniejszym indeksem. Trwałość mierzona w cyklach
    > zapisu też nie będzie więc zapewne zbyt rewelacyjna, ale do
    > amatorskiej fotografii powinny spokojnie wystarczyć.

    ?!?!

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 33. Data: 2009-10-08 08:49:34
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    de Fresz wrote:

    > Masz na to jakieś twarde dowody? I czy aby dotyczy to całej oferty
    > karcianej tych firm?

    Nigdy nie widziałem karty Toshiby czy Sandiska nie wyprodukowanej przez tych
    producentów, a są one zaznaczane w charakterystyczny sposób.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 34. Data: 2009-10-08 09:11:30
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-08 10:49:34 +0200, "Mikolaj Tutak"

    > Nigdy nie widziałem karty Toshiby czy Sandiska nie wyprodukowanej przez
    > tych producentów, a są one zaznaczane w charakterystyczny sposób.

    Ja nigdzie na karcie ani opakowaniu Kingstona nie widziałem, żeby
    pisali jak się nazywa firma, w fabryce ktorej ją wyprodukowali. Jakież
    to charakterystyczne zaznaczeniu stosują Toshiba czy Sandisk?

    de Fresz

  • 35. Data: 2009-10-08 11:40:20
    Od: vDon <v...@o...eu>

    Mikolaj Tutak wrote:

    > Mozesz mi powiedzieć gdzie ty tam wyczytałeś "Cheetah"?

    Z tego co się orientuję Cheetah to obecnie jedyna dostępna w ofercie
    Pretec'a dla masowego odbiorcy rodzina kart z tym indeksem prędkości.
    Wygląda dokładnie tak: http://tnij.com/5dyql .

    > No MLC, ale i tak są szybkie, zwłaszcza iż za tą cenę to możesz kupić
    > 133x Kingstona.

    Odczyt faktycznie ekspresowy. Jak już wspomniałem wcześniej gorzej z
    zapisem, jest niemal porównywalny z moim starym Transcend'em 2GB 120x
    na SLC.

    > Też "Cheetah", no no ;-) Dodajmy iż cena x4.

    Tak, także Cheetah vide: http://tnij.com/ZqpJr. Za trwałość i osiągi
    trzeba zapłacić ekstra, takie życie.

    > To niestety nie jest prawda Pretec 233x w UDMA wyciąga więcej.

    To niestety jest smutna prawda w przypadku użytkowanych przeze mnie kart
    Pretec Cheetah 233x pracujących w trybie UDMA-4 (maksymalny jakie te
    karty w ogóle obsługują). Tutaj najlepsze wyniki jakie udało mi się
    osiągnąć: http://yfrog.com/2r20090328000129p . Jeśli Twoje egzemplarze
    tego modelu mają wyraźnie szybszy zapis prosiłbym o podlinkowanie
    zrzutów z CrystalDiskMark, z chęcią obejrzę.

    > ?!?!

    Przynajmniej 10-krotnie mniejsza trwałość zapisu od kart SLC. Amatorów
    to raczej nie odstraszy, szczególnie biorąc pod uwagę korzystną cenę.
    Profesjonalista zapewne dopłaci do SLC bo woli mieć sprzęt naj*, w tym
    najtrwalszy i najbardziej niezawodny.

  • 36. Data: 2009-10-08 11:42:41
    Od: vDon <v...@o...eu>

  • 37. Data: 2009-10-08 11:51:00
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    de Fresz wrote:

    > Ja nigdzie na karcie ani opakowaniu Kingstona nie widziałem, żeby

    No to masz pecha, ale Samsunga i Toshibe rozpoznac jest łatwo.

    > pisali jak się nazywa firma, w fabryce ktorej ją wyprodukowali. Jakież
    > to charakterystyczne zaznaczeniu stosują Toshiba czy Sandisk?

    O jjaaaaa. Po kilku szczegółach - od numeru seryjnego, przez kształt
    elementów po identyfikator katrty CF w trybie IDE.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 38. Data: 2009-10-08 12:10:16
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    vDon wrote:

    > Z tego co się orientuję Cheetah to obecnie jedyna dostępna w ofercie
    > Pretec'a dla masowego odbiorcy rodzina kart z tym indeksem prędkości.
    > Wygląda dokładnie tak: http://tnij.com/5dyql .

    Ponowie pytanie: Mozesz mi powiedzieć gdzie ty tam wyczytałeś "Cheetah"?
    Oczywiście nie mowie o stronie jakiegoś lewego sklepiku internetowego. Tu
    jest strona producenta:
    http://www.pretec.com/epages/Store.storefront/?Objec
    tPath=/Shops/Store.Pretec/Products/CF233X

    > Odczyt faktycznie ekspresowy. Jak już wspomniałem wcześniej gorzej z
    > zapisem, jest niemal porównywalny z moim starym Transcend'em 2GB 120x
    > na SLC.

    No żatrtujesz chyba, ten Pretec wyciąga ponad 20MB/s w UDMA (troche ponad
    ;-).

    > Tak, także Cheetah vide: http://tnij.com/ZqpJr.

    Daj linka do producenta, albo zdjecie karty z tym napisem.

    > Za trwałość i osiągi
    > trzeba zapłacić ekstra, takie życie.

    W obecnych dSLR nie ma sensu kupować nic szybszego.

> [...]
    > egzemplarze tego modelu mają wyraźnie szybszy zapis prosiłbym o
    > podlinkowanie zrzutów z CrystalDiskMark, z chęcią obejrzę.

    Ja używam ATTO Disk Benchmark, ten Twoj jest trochę malo precyzyjny:
    http://img267.imageshack.us/img267/5201/pretec233x16
    gb.png

> [...]
    > to raczej nie odstraszy, szczególnie biorąc pod uwagę korzystną cenę.
    > Profesjonalista zapewne dopłaci do SLC bo woli mieć sprzęt naj*, w tym

    Wazny jest kontroler i zastosowany algorytm rozkladania zuzycia na
    poszczegolne bloki flasha.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 39. Data: 2009-10-11 12:32:17
    Temat: Re: [ot]
    Od: "CSM" <t...@m...com>

    > Pewnie spadło z tira ;-)

    Od usera, który kupił 50D zapomniał, że go ma, ale teraz jest 7D wiec
    sprzedal za 2900... Krótka piłka.