    From: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Karty CF SanDisk vs reszta swiata
    Date: Thu, 8 Oct 2009 14:10:16 +0200

    vDon wrote:

    > Z tego co się orientuję Cheetah to obecnie jedyna dostępna w ofercie
    > Pretec'a dla masowego odbiorcy rodzina kart z tym indeksem prędkości.
    > Wygląda dokładnie tak: http://tnij.com/5dyql .

    Ponowie pytanie: Mozesz mi powiedzieć gdzie ty tam wyczytałeś "Cheetah"?
    Oczywiście nie mowie o stronie jakiegoś lewego sklepiku internetowego. Tu
    jest strona producenta:
    http://www.pretec.com/epages/Store.storefront/?Objec
    tPath=/Shops/Store.Pretec/Products/CF233X

    > Odczyt faktycznie ekspresowy. Jak już wspomniałem wcześniej gorzej z
    > zapisem, jest niemal porównywalny z moim starym Transcend'em 2GB 120x
    > na SLC.

    No żatrtujesz chyba, ten Pretec wyciąga ponad 20MB/s w UDMA (troche ponad
    ;-).

    > Tak, także Cheetah vide: http://tnij.com/ZqpJr.

    Daj linka do producenta, albo zdjecie karty z tym napisem.

    > Za trwałość i osiągi
    > trzeba zapłacić ekstra, takie życie.

    W obecnych dSLR nie ma sensu kupować nic szybszego.

    > To niestety jest smutna prawda w przypadku użytkowanych przeze mnie
    > kart Pretec Cheetah 233x pracujących w trybie UDMA-4 (maksymalny
    > jakie te karty w ogóle obsługują). Tutaj najlepsze wyniki jakie udało
    > mi się osiągnąć: http://yfrog.com/2r20090328000129p . Jeśli Twoje
    > egzemplarze tego modelu mają wyraźnie szybszy zapis prosiłbym o
    > podlinkowanie zrzutów z CrystalDiskMark, z chęcią obejrzę.

    Ja używam ATTO Disk Benchmark, ten Twoj jest trochę malo precyzyjny:
    http://img267.imageshack.us/img267/5201/pretec233x16
    gb.png

    > Przynajmniej 10-krotnie mniejsza trwałość zapisu od kart SLC. Amatorów
    > to raczej nie odstraszy, szczególnie biorąc pod uwagę korzystną cenę.
    > Profesjonalista zapewne dopłaci do SLC bo woli mieć sprzęt naj*, w tym
    > najtrwalszy i najbardziej niezawodny.

    Wazny jest kontroler i zastosowany algorytm rozkladania zuzycia na
    poszczegolne bloki flasha.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj