  • 11. Data: 2009-10-07 07:37:55
    Temat: Re: Karty CF SanDisk vs reszta swiata
    Od: "Wojtek" <w...@o...pl>

    Miałem podobny problem do tej samej puszki...
    Musiałem pilnie nabyć przed wyjazdem dużą kartę...
    Chciałem Preteca, ale nie mogłem czekać na dostawę, więc zdecydowałem się na
    Sandisk'a Extreme III (30Mb/s) .
    W sumie myślałem tak jak Twój znajomy o jednej 16 GB; ale po lekturze opinii
    zdecydowałem się na 2x 8 GB.
    Zawsze pewniej mieć 2 mniejsze, niż 1 wiekszą;)

    pzdr

    --
    woytaski

  • 12. Data: 2009-10-07 07:39:35
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Wyjezdza na 2 tygodnie i nie moze sobie pozwolic na pad takowej...

    To niech sobie kupi 4 karty po 4 GB :-). Nawet jak mu padnie jedna (w co
    wątpię) to straci 25% fotek, a nie wszystkie...

  • 13. Data: 2009-10-07 07:44:02
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 6 Okt., 20:02, "CSM" <t...@m...com> wrote:
> [...]
    >
    > I pisze: "Obiektyw
    > juz mam tamron 17-50 F2.8. Tylko troche zaczalem czytac o kartach CF i
    > juz nie wiem co wybrac do tego aparatu. W jakies UDMA SanDiski typu
    > Extreme IV chyba nie ma sensu sie pakowac, bo w serii 50 fotek robic nie
    > bede. Chce cos ok 16GB i widze, ze Pretec x233jest w dobrej cenie
    > 190PLN, a Sandiski i Lexary o podobnej predkosci sporo drozsze. Czemu
    > wiec sa drozsze? Warto brac Preteca czy sa z nimi problemy?" Glownie chodzi
    > mu o niezawdnosc karty... :) Wyjezdza na 2 tygodnie i nie moze sobie

    raczej niech kupi kilka kart.
    jedna moze zgubic , moze pasc , czasem sie resetuja

    ja uzywam tez b. powolnych SD przez adapter CF i wyrabiaja sie w
    serii do 16 zdjec.
    tylko raz nie wystrczylo - kiedy walilem serie jak glupi bez
    opamietania.
    na szczescie pojemnosc pufera mnie powstrzymala.

  • 14. Data: 2009-10-07 07:48:19
    Od: "Przemysław Kończak" <p...@v...com.pl>

    > wiec sa drozsze? Warto brac Preteca czy sa z nimi problemy?" Glownie
    > chodzi
    > mu o niezawdnosc karty... :) Wyjezdza na 2 tygodnie i nie moze sobie
    > pozwolic na pad takowej...

    Ja mam kilka kart pamięci CF, w tym SanDisk, Kingston i Pretec.
    Moje 2 preteki (4GB) to "totalna porażka". Po włożeniu do body (d300) body
    myśli 2-4 sekundy, zanim dostanie dostęp do karty.
    I tak przy każdej operacji - najpierw 2-4 sekundy namysłu, potem dopiero
    działa szybko (można szybko przejrzeć zdjęcia, już nic się nie muli)
    Do tego, przy szybkich operacjach body zgłasza błąd karty i nie pracuje
    dalej.
    Na początku myślałem, że te typ tak ma, ale znalazłem w internecie
    informacje, że czasem te karty działają dobrze, czasem nie.
    Czym to wyjaśnić? Podróbki?

    Sytuacja powtórzyła się z Kingstonami - mam 4 takie karty - 3 x 4 GB i 1 x
    8GB.
    Wszystkie 3 karty 4GB są identyczne. 2 działają jak opisane preteki -
    strasznie długo się otwierają w body. Ostatnia jest mega szybka, nie zgłasza
    żadnych błędów.
    3 identyczne karty - 2 są do wywalenia, jedna działa. Jakie wnioski?
    Karta 8GB Kingstona podobnie jak preteki.

    Sandiska mam jednego - 8GB - działa jak należy.

    Nie wiem, co o tym myśleć. Przypuszczałem, że może miejsce zakupu ma
    znaczenie, ale:
    - 2 preteki kupione przez sieć w jakimś małym sklepie - złe
    - 2 kingstony 4GB kupione w Komputroniku - złe
    - 1 kingston 4 GB kupiony w małym sklepiku komputerowym - dobry
    - 1 Sandisk 8GB kupiony w AGITO - dobry
    - 1 Kingston 8 GB kupiony w AGITO - zły

    Oprócz preteków body nigdy nie zgłosiło błędu na innych kartach, ale czas
    dostępu jest tak upierdliwy, że nie da się czasem pracować. Cokolwiek jest
    robione na karcie (zapis, przeglądanie, włączenie body) - najpierw strata
    kilku sekund, dopiero potem działa.

    pozdrawiam
    p.

  • 15. Data: 2009-10-07 08:48:35
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    de Fresz wrote:

    > Co też nie znaczy, że wyprodukowano je choćby w tej samej fabryce (nie
    > wspominając o tej samej firmie _produkującej_).

    No właśnie. Zero gwarancji na cokolwiek zgodnego ;)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 16. Data: 2009-10-07 11:21:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Oct 2009, Przemysław Kończak wrote:

    > Ja mam kilka kart pamięci CF, w tym SanDisk, Kingston i Pretec.
    > Moje 2 preteki (4GB) to "totalna porażka". Po włożeniu do body (d300) body
    > myśli 2-4 sekundy, zanim dostanie dostęp do karty.

    Właśnie mnie intrygowało, bo znajomy ma podobny problem.
    Z Preteciem właśnie.
    A tu czytałem że wszyscy chwalą.
    BTW: jak możecie, to podajcie również transfer ciągły *zapisu*
    swoich kart. PQI, Pretec, Sandisk Extreme II czy jak mu tam,
    wszędzie mam ~10MB/s (niżej są tylko Kingi :P, niecałe 8 MB/s)

    > Sytuacja powtórzyła się z Kingstonami - mam 4 takie karty - 3 x 4 GB i 1 x
    > 8GB.
    > Wszystkie 3 karty 4GB są identyczne.

    Albo i nie.

    > 2 działają jak opisane preteki -
    > strasznie długo się otwierają w body. Ostatnia jest mega szybka, nie zgłasza
    > żadnych błędów.
    > 3 identyczne karty - 2 są do wywalenia, jedna działa. Jakie wnioski?

    Kingston nie produkuje kart.
    Ktoś mu zapakował do takich samych obudów, albo okleił tymi samymi
    foliami, "kości" różnych producentów :D

    > Nie wiem, co o tym myśleć.

    IMO j.w.
    "Problem Kingstonów" był w przeszłości na grupie wiele razy, bo
    zdarzyły się serie które "nie lubiały" się z wybranymi aparatami.
    Np. widziałem takiego SD ktory nie współpracował z Minoltami
    z serii Z: nie bo nie, error, format... W czym innym działał
    bez zarzutu (w Minolcie Xg na przykład :>)
    CF to też dotyczyło.

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2009-10-07 12:08:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Kończak" <p...@v...com.pl> napisał w
    wiadomości news:hahfqm$kro$1@news.interia.pl...
> [...]
    > I tak przy każdej operacji - najpierw 2-4 sekundy namysłu, potem
    > dopiero działa szybko (można szybko przejrzeć zdjęcia, już nic

    A tak samo sformatowane ? Moze np dlugosc FAT istotna ?

    J.

  • 18. Data: 2009-10-07 12:17:23
    Od: NomaD_FH <n...@g...com>

    On 7 Paź, 09:39, "Robert_J" <r...@w...pl> wrote:

    > To niech sobie kupi 4 karty po 4 GB :-). Nawet jak mu padnie jedna (w co
    > wątpię) to straci 25% fotek, a nie wszystkie...

    Cóż - mi jeden Sandisk CF 4GB Extreme IV padł. Całe szczęście - że to
    akurat byly zdjęcia "maszynowe" do gazetki i można bylo je powtórzyć.
    Pad był o tyle ciekawy - że karta działa do tej pory, ale tylko pod
    warunkiem, że zdjęcia zrzucam z niej z aparatu po usb (czego nie
    lubię).
    Natomiast - wrzucenie jej do jakiegokolwiek czytnika - powoduje:
    - po zgraniu 1-2 zdjęć karty już komputer nie widzi
    - wrzucenie tej karty do aparatu - komunikat "CF Card error".
    Pomaga dopiero jej sformatowanie w aparacie - wrzucenie ponowne do
    czytnika = analogiczna sytuacja jak powyżej.

    Karta kupiona w Media Markt.

    Grzesiek "Nomad_FH"

  • 19. Data: 2009-10-07 12:20:41
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-07 13:21:33 +0200, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    > Kingston nie produkuje kart.
    > Ktoś mu zapakował do takich samych obudów, albo okleił tymi samymi
    > foliami, "kości" różnych producentów :D

    A który tzw. "producent" _sam_ produkuje, we własnej fabryce itp?

    de Fresz

  • 20. Data: 2009-10-07 12:28:45
    Od: Kell a <k...@n...com>

    NomaD_FH <n...@g...com> napisał(a):

> [...]
    >Pomaga dopiero jej sformatowanie w aparacie - wrzucenie ponowne do
    >czytnika = analogiczna sytuacja jak powyżej.

    Zmien czytnik