    From: "Przemysław Kończak" <p...@v...com.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Karty CF SanDisk vs reszta swiata
    Date: Wed, 7 Oct 2009 09:48:19 +0200

    > wiec sa drozsze? Warto brac Preteca czy sa z nimi problemy?" Glownie
    > chodzi
    > mu o niezawdnosc karty... :) Wyjezdza na 2 tygodnie i nie moze sobie
    > pozwolic na pad takowej...

    Ja mam kilka kart pamięci CF, w tym SanDisk, Kingston i Pretec.
    Moje 2 preteki (4GB) to "totalna porażka". Po włożeniu do body (d300) body
    myśli 2-4 sekundy, zanim dostanie dostęp do karty.
    I tak przy każdej operacji - najpierw 2-4 sekundy namysłu, potem dopiero
    działa szybko (można szybko przejrzeć zdjęcia, już nic się nie muli)
    Do tego, przy szybkich operacjach body zgłasza błąd karty i nie pracuje
    dalej.
    Na początku myślałem, że te typ tak ma, ale znalazłem w internecie
    informacje, że czasem te karty działają dobrze, czasem nie.
    Czym to wyjaśnić? Podróbki?

    Sytuacja powtórzyła się z Kingstonami - mam 4 takie karty - 3 x 4 GB i 1 x
    8GB.
    Wszystkie 3 karty 4GB są identyczne. 2 działają jak opisane preteki -
    strasznie długo się otwierają w body. Ostatnia jest mega szybka, nie zgłasza
    żadnych błędów.
    3 identyczne karty - 2 są do wywalenia, jedna działa. Jakie wnioski?
    Karta 8GB Kingstona podobnie jak preteki.

    Sandiska mam jednego - 8GB - działa jak należy.

    Nie wiem, co o tym myśleć. Przypuszczałem, że może miejsce zakupu ma
    znaczenie, ale:
    - 2 preteki kupione przez sieć w jakimś małym sklepie - złe
    - 2 kingstony 4GB kupione w Komputroniku - złe
    - 1 kingston 4 GB kupiony w małym sklepiku komputerowym - dobry
    - 1 Sandisk 8GB kupiony w AGITO - dobry
    - 1 Kingston 8 GB kupiony w AGITO - zły

    Oprócz preteków body nigdy nie zgłosiło błędu na innych kartach, ale czas
    dostępu jest tak upierdliwy, że nie da się czasem pracować. Cokolwiek jest
    robione na karcie (zapis, przeglądanie, włączenie body) - najpierw strata
    kilku sekund, dopiero potem działa.

    pozdrawiam
    p.