-
161. Data: 2018-06-26 21:08:49
Temat: Re: Kable. Regulator.
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .06.2018 o 20:58 Adam <a...@p...onet.pl> pisze:
> Faktem jest, że w autach najczęściej są dwa akumulatory, często żółte
> Optimy, ale alternator praktycznie cały czas pracuje na 100%.
Eee, niemożliwe. Przecież przy akumulatorze większym niż "fabryka dała"
alternator musi się zepsuć (od przeciążenia) :-)
TG
-
162. Data: 2018-06-26 22:40:26
Temat: Re: Kable. Regulator.
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
nie zepsuje sie bo przeciez akumulator nigdy nie bedzie naladowany.
-
163. Data: 2018-06-27 00:03:21
Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 2018-06-21 o 17:58, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> W dniu .06.2018 o 00:02 LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> pisze:
>
>
>> Ok 20 min.
> Jak kable dobre to nic nie trzeba czekać - wielokrotnie odpalałem
> sąsiada z 1.9 TDI, który miał "letni" akumulator. Jak było -5 to miał
> energii na pół obrotu wału. Jak wiadomo, że "biorca" słabo pali to
> warto poczekać na dwukrotne zagrzanie świec.
Miałem (miliard la temu) taką Polufkę (VW Polo 1.0,
diesel--"LODÓWKA"/białe kombi r 1993) kupiłem za grosze bo główny pojazd
się rozkraczył a była nagła potrzeba. Został dłużej. Jak było -20C to
podkładałem "maszynkę" w postaci 800W kuchenki elektrycznej po miskę na
cegle, na pół godziny. Po pół godzinie nawet blok silnika był ciepły i
kręciła aż miło :) Aku słaby ale wytrzymał jeszcze rok. Sprzedałem latem :D
Przy okazji...paliła 3,5L/100km jak jej nie deptałem. Lepsze od kibla
(skutera) Do dziś nostalgia...że tak fajnych silników już nie robio :/
Ciekawostką było, że licznik miał liczby max do 99999 i nie wiem ile
razy się przekręcił :D
https://thumbs.img-sprzedajemy.pl/1000x901c/09/e7/9f
/volkswagen-polo-licznik-zegary-zestaw-wskaznikow-pr
udnik-353643627.jpg
--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?
-
164. Data: 2018-06-27 03:37:46
Temat: Re: Kable. Regulator.
Od: "Malkoit" <g...@f...pl>
Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
news:361df332-e70f-44c8-b357-93ca4daea7b3@googlegrou
ps.com...
> Charakterystyka alternatora to udowadnia, ja nie musze.
Udowodnij, że potrafisz zrozumieć tą charakterystykę.
-
165. Data: 2018-06-27 03:55:48
Temat: Re: Kable. Regulator.
Od: "Malkoit" <g...@f...pl>
Użytkownik "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:5b313505$0$601$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2018-06-25 o 11:08, Malkoit pisze:
>
>> Udowodnij, że tak jest z uwzglednieniem rozruchu obcego samochodu
>> przy pracującym silniku na wyższych obrotach i słabym akumulatorze dawcy.
>> Udowodnij, że wtedy prąd wzbudzenia nie przekroczy wartości
>> dopuszczonej przez producenta.
>>
> prąd wzbudzenia nie może przekroczyć wartosci dopuszczalnej bo jest
> ograniczony "diodą Zenera"/układem ograniczania, która własnie doprowadza
> do tego, że napięcie i prąd NIE może wzrosnąc powyżej 14,5V dla obwodu
> ładowania.
> --
> LordBluzg(R)
> ?Sukces WOŚP klęską PiS?
Masz tendecje do omijania tematu. Najpierw jakieś zwarcia alternatora,
teraz wzrost napiecia powyzej 14,5 V.
Problemem jest mozliwość uszkodzenia alternatora przy mozliwym
przeciążeniu prądowym w warunkach uruchamiania innego
samochodu.
Udowodnij, że producent przewidział takie uruchamianie
i zabezpieczył alternator.
-
166. Data: 2018-06-27 04:11:45
Temat: Re: Kable. Regulator.
Od: "Malkoit" <g...@f...pl>
Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
news:5b315730$0$605$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2018-06-25 o 11:08, Malkoit pisze:
>> Udowodnij, że tak jest z uwzglednieniem rozruchu obcego samochodu
>> przy pracującym silniku na wyższych obrotach i słabym akumulatorze dawcy.
>> Udowodnij, że wtedy prąd wzbudzenia nie przekroczy wartości
>> dopuszczonej przez producenta.
>
> Alternator działa tak, że im bardziej go obciążysz, tym masz mniejszy prąd
> wzbudzenia.
Nieprawda, w normalnych warunkach alternator tak nie działa.
Tak mogłoby być gdyby było i działało zabezpieczenie przed przeciążeniem
prądowym, ale jak dotąd nikt nie udowodnił, że producent
umieścił takie zabezpieczenie.
-
167. Data: 2018-06-27 06:04:04
Temat: Re: Kable. Regulator.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 27 Jun 2018 04:11:45 +0200, Malkoit napisał(a):
> Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
>>W dniu 2018-06-25 o 11:08, Malkoit pisze:
>>> Udowodnij, że tak jest z uwzglednieniem rozruchu obcego samochodu
>>> przy pracującym silniku na wyższych obrotach i słabym akumulatorze dawcy.
>>> Udowodnij, że wtedy prąd wzbudzenia nie przekroczy wartości
>>> dopuszczonej przez producenta.
>>
>> Alternator działa tak, że im bardziej go obciążysz, tym masz mniejszy prąd
>> wzbudzenia.
>
> Nieprawda, w normalnych warunkach alternator tak nie działa.
> Tak mogłoby być gdyby było i działało zabezpieczenie przed przeciążeniem
> prądowym, ale jak dotąd nikt nie udowodnił, że producent
> umieścił takie zabezpieczenie.
Ale tu nie ma co umieszczac, bo to samo jest.
Dobrze piszesz - normalnie tak nie dziala, tzn normalnie im wiekszy
prad pobierany tym wiekszy prad wzbudzenia potrzebny (bez zmiany
obrotow).
W pewnym momencie dojdziesz do maksimum, dalszy wzrost poboru pradu
nie bedzie mogl byc skompensowany wzbudzeniem, wiec spadnie napiecie
wyjsciowe, wiec spadnie tez napiecie na cewce wzbudzenia i prad, wiec
spadnie dalej prad i napiecie wyjsciowe.
J.
-
168. Data: 2018-06-27 09:18:04
Temat: Re: Kable. Regulator.
Od: "P.B." <p...@w...pl>
Dnia Wed, 27 Jun 2018 06:04:04 +0200, J.F. napisał(a):
> W pewnym momencie dojdziesz do maksimum, dalszy wzrost poboru pradu
> nie bedzie mogl byc skompensowany wzbudzeniem, wiec spadnie napiecie
> wyjsciowe, wiec spadnie tez napiecie na cewce wzbudzenia i prad, wiec
> spadnie dalej prad i napiecie wyjsciowe.
Normalnie magia :)
--
Pozdrawiam,
Przemek
-
169. Data: 2018-06-27 12:04:20
Temat: Re: Kable. Regulator.
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 2018-06-27 o 03:55, Malkoit pisze:
> Użytkownik "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> news:5b313505$0$601$65785112@news.neostrada.pl...
>> W dniu 2018-06-25 o 11:08, Malkoit pisze:
>>
>>> Udowodnij, że tak jest z uwzglednieniem rozruchu obcego samochodu
>>> przy pracującym silniku na wyższych obrotach i słabym akumulatorze
>>> dawcy.
>>> Udowodnij, że wtedy prąd wzbudzenia nie przekroczy wartości
>>> dopuszczonej przez producenta.
>>>
>> prąd wzbudzenia nie może przekroczyć wartosci dopuszczalnej bo jest
>> ograniczony "diodą Zenera"/układem ograniczania, która własnie
>> doprowadza do tego, że napięcie i prąd NIE może wzrosnąc powyżej 14,5V
>> dla obwodu ładowania.
> Masz tendecje do omijania tematu. Najpierw jakieś zwarcia alternatora,
> teraz wzrost napiecia powyzej 14,5 V.
Bredzisz. Nie ma wzrostu napięcia powyżej 14,5V a co za tym idzie nie ma
zwiększonego SEM alternatora. Alternator pracuje DO dopuszczalnej mocy,
ustalonej przez producenta. Wynika to z przekroju drutu na uzwojeniach
stojana, prostowników oraz obwodu wzbudzenia, które są obliczone
conajmniej na 2x tyle ile wyłazi z alternatora. Przekrój drutu
znajdziesz w necie, ilośc uzwojeń też, diody mają parametr 100V (a nie
14V) i prąd 25A a nie 10A. Alternator może oddać znacznie więcej prądu
niż oddaje, później ulegnie uszkodzeniu. Przed tym właśnie zabezpiecza
to układ regulatora, który DEBILU, jest UKŁADEM ZABEZPIECZENIA a twój
pojebany łeb, nie potrafiący czytać schematu, wydumał sobie, że nagle
dochodzi do przeciążenia obwodu regulatora bo kurwa ty tak chcesz i
chuj. NIE, nie dochodzi BO TAM KURWA NIE MA WINCYJ PRUNDU niż to co
pokazuje schemat i nie ma go CO PRZECIĄŻYĆ. Równie dobrze możesz dumać,
że kurwa ze szklanki 0,25l nalejesz wodę do wiadra 10l i będzie pełne.
ROZUMIESZ SWÓJ DEBILIZM? Jak ci kurwa to inaczej wytłumaczyć?
Weź kurwa jednak tom szklanke i spróbuj za jednym razem, przeciążając
tom szklanke napełnić na większym przeciążeniu, niż producet szklanki
zrobił, napełnić to wiadro 10 litrowe. No musisz spróbowac bo kurwa nie
wierzysz w słowo pisane, fizykę i elektronikę, tym badrdziej, że prundu
nie widać ale tom wode zobaczysz. Potem długo dumaj jak to przecionżyć
żeby tom szklankom to wiadro napełnić za jednym razem :)
Masz zakurwgadkę :)
>
> Problemem jest mozliwość uszkodzenia alternatora przy mozliwym
> przeciążeniu prądowym w warunkach uruchamiania innego
> samochodu.
> Udowodnij, że producent przewidział takie uruchamianie
> i zabezpieczył alternator.
Udowodnij że z alternatora popłynie wiekszy prąd niż wartość nominalna
(maksymalna). Już taką bzdurę raz napisałeś. Żebyś zrozumiał...udowodnij
że 1 metr ma 110cm albo wincyj.
Możesz wypierdalać :]
--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?
-
170. Data: 2018-06-27 12:37:26
Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2018-06-27 o 00:03, LordBluzg(R) pisze:
> (...)
> Miałem (miliard la temu) taką Polufkę (VW Polo 1.0,
> diesel--"LODÓWKA"/białe kombi r 1993) kupiłem za grosze bo główny pojazd
> się rozkraczył a była nagła potrzeba. Został dłużej. Jak było -20C to
> podkładałem "maszynkę" w postaci 800W kuchenki elektrycznej po miskę na
> cegle, na pół godziny. Po pół godzinie nawet blok silnika był ciepły i
> kręciła aż miło :) Aku słaby ale wytrzymał jeszcze rok. Sprzedałem latem :D
> Przy okazji...paliła 3,5L/100km jak jej nie deptałem. Lepsze od kibla
> (skutera) Do dziś nostalgia...że tak fajnych silników już nie robio :/
> (...)
Było jeszcze kilka takich dobrych małych autek, np Cytrynka Saxo.
--
Pozdrawiam.
Adam