  • 21. Data: 2009-02-27 06:32:26
    Temat: Re: Jeszcze jedno porownanie af
    Od: j...@a...at

    On 27 Feb., 07:23, j...@a...at wrote:

> [...]
    > jednym sensorem za to prostopadlym.
    > Nie jest to oczywiscie praktyczne , ale tak jest.
    >
    > w c450d w krytycznych sytucjach pewniejszy wynik uzyskalem wlasnie
    > sensorem bocznym.
    >
    > Jesli ktos ma problemy z AF canona to sugerowalbym dwie rzeczy -
    > sprawdzic justacje na AF obiektywu ( nie wiem czy dla zooma to jest
    > mozliwe w pelnym zakresie ogniskowych z pomiaru jednego obiektywu
    > wynika mi ze nie , ale mam dalsze zoomy wiec moze uda mi sie
    > odpowiedziec na to pytanie , u mnie kazda stalka wymaga justacji)  i
    > probowac jesli to mozliwe  ktoregos z sensorow bocznych.

    drobna korekta gdzies w srodku wypowiedzi

    na linie pionowa sygnal od poziomego sensora gornego bedzie taki
    sam
    jak SYGNAL od poziomego sensora centralego.

  • 22. Data: 2009-02-27 07:01:10
    Od: j...@a...at

    ach jeszcze jedno , przejrzalem niektore posty powyzej
    uwagi dotycza c 450 d o ktorego AF mowimy
    sensor centralny krzyzowy i boczne pojedyncze - tak maja tez i
    niektore inne canony np 5d .
    jesli sensory boczne sa tez krzyzowe to oczywiscie ostrzenie senorem
    bocznym niczego nowego nie wnosi , w tym przypadku mozna sprobowac
    jesli wystapia problemy obrocic aparat tak by jeden z sensorow
    centralnych byl prostopadly, Ale przyznam sie ze takiej koniecznosci
    nie zauwazylem , choc byc moze kiedys bedzi taka potrzeba.

    XXX

  • 23. Data: 2009-02-27 07:11:23
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:

> [...]
    > wiec wytlumacze - bedziesz teraz mogl podniesc poziom nauczania.
    > sensory boczne sa identyczne jak te zastosowane w centrum , z tym ze w

    Choćby ze specyfikacji:
    9-point CMOS sensor
    Cross-type F2.8 at center
    AF working range: -0.5 to 18 EV (at 23°C, ISO 100)
    wynika jasno, że sensor środkowy jest inny (to jest sprzężony ze sobą
    zespół czujników, a nie żadne dwa osobne twory).
    Praktyka wskazuje jednoznacznie, że sensor środkowy jest
    najdokładniejszy i najszybszy. A dalej mi się nie odpowiadać, bo szkoda
    czasu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 24. Data: 2009-02-27 07:27:11
    Od: j...@a...at

    On 27 Feb., 08:11, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    > Praktyka wskazuje jednoznacznie, że sensor środkowy jest
    > najdokładniejszy i najszybszy. A dalej mi się nie odpowiadać, bo szkoda

    dlatego czulszy , ze jest ich wiecej.

    na jedno chce tylko zwrocic uwage , trudno jest opisac wszystko w
    jednym poscie - jesli ktos chce obracac aparat to niech sie upewni jak
    sa zlokalizowane sensory centralne.
    one moga byc w formie krzyza pod katem 45 st. tez . trza zajzec do
    opisu.

  • 25. Data: 2009-02-27 14:11:14
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > najdokładniejszy i najszybszy. A dalej mi się nie odpowiadać, bo szkoda
    > czasu.

    Janko, ty masochista jakis jestes, czy tak ci sie nudzi, ze zaczynasz
    dyskusje z robakami, ktore mi wyciagasz z KFa.

  • 26. Data: 2009-02-27 15:12:27
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    T.M.F. pisze:
    > Janko, ty masochista jakis jestes, czy tak ci sie nudzi, ze zaczynasz
    > dyskusje z robakami, ktore mi wyciagasz z KFa.

    Sorry... mam robotę przy komputerze i mi się nudzi, ale obiecuję poprawę.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /niestety, humaniści bywają równie głupi jak umysły ścisłe/

  • 27. Data: 2009-02-27 16:32:23
    Od: "maniooo (z domu)" <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > Znaczy protestuję przeciw słowu "wszelkim"

    Nie znoszę formalizmu, Twój bardzo lubię :-DDD .

    --
    pozdrawiam, Marian

    http://www.maniooo.pl

  • 28. Data: 2009-02-27 17:09:46