  • 11. Data: 2009-02-26 15:33:41
    Temat: Re: Jeszcze jedno porownanie af
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
    > otoz sa doswaidczenia inne .
    > ze af w tych tanich c funkcjonuje jednak pewniej na bocznych
    > sensorach a dlatego, ze ich kierunek jest znany.

    No, to posprzątane - boczne sensory lepsze od środkowego :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 12. Data: 2009-02-26 15:41:12
    Od: j...@a...at

    On 26 Feb., 16:33, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > No, to posprzątane - boczne sensory lepsze od środkowego :)

    a kto powiedzial ze lepsze .
    tyle tylko ze znajac kierunek sensora mozesz tak kadrowac ze bedzie
    prostopadle do charakterystycznego elementu a w zwiazku z czym stwarza
    mu sie lepsze warunki pracy niz np srodkowym sensorom ale ustawionym
    skosnie.
    mowilem juz czytaj , czataj nawet tutja i sie ucz przyda sie na
    kursach na ktore mnie zapraszales.

  • 13. Data: 2009-02-26 15:49:03
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:

    > a kto powiedzial ze lepsze .

    Niejaki Jansal, cztery wiersze wyżej.
    Nikt poza tym chyba nie zgodzi się, że boczne sensory pracują pewniej w
    jakimkolwiek systemie.

> [...]
    > prostopadle do charakterystycznego elementu a w zwiazku z czym stwarza
    > mu sie lepsze warunki pracy niz np srodkowym sensorom ale ustawionym

    Ja robię zdjęcia, jestem praktykiem, a nie czytelnikiem bez zrozumienia
    niemieckojęzycznych stron dla onanistów sprzętowych.

    > mowilem juz czytaj , czataj nawet tutja i sie ucz przyda sie na
    > kursach na ktore mnie zapraszales.

    A nie, nie - nie zapraszałem.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /lepiej mieć dwa złote niż złotówkę, a jeszcze lepiej mieć dwa pięćdziesiąt/

  • 14. Data: 2009-02-26 19:27:11
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <go6dli$4n$1@news.wp.pl>,
    Janko Muzykant nabazgrał:
    > Nikt poza tym chyba nie zgodzi się, że boczne sensory pracują pewniej w
    > jakimkolwiek systemie.

    A czy są jakieś przesłanki, by miały pracować gorzej? Praktycznie
    nigdy nie korzystam ze środkowego, to nie mam porównania...

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 15. Data: 2009-02-26 19:30:30
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    l...@l...localdomain pisze:

    > A czy są jakieś przesłanki, by miały pracować gorzej?

    W części sprzętu, zwłaszcza tańszego są mniej czułe bądź uproszczone
    konstrukcyjnie. Poza tym centrum kadru to najlepsza optyka (choć w
    większości szkieł nie ma dużej różnicy dla powierzchni bliskiej środka).

    > Praktycznie
    > nigdy nie korzystam ze środkowego, to nie mam porównania...

    Dziwny jest ten świat...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /drogie omo, wyprałem i jest czyste, i białe, i wzruszyłem się to piszę/

  • 16. Data: 2009-02-26 21:00:52
    Od: Bogdan Blaszczak <b...@U...wprost.pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Niejaki Jansal, cztery wiersze wyżej.

    A to nie jest przypadkiem ten jegomość, który co jakiś czas zmienia
    ksywy? Na końcu mówi coś w tym rodzaju, że towarzystwo nie na jego
    poziomie, i że żegna, i że pisze ostatni raz, i że nigdy w życiu już nie
    będzie czytał tej grupy, i że coś tam, coś tam... A po jakimś czasie
    pojawia się w nowej postaci i wydaje mu się, że nikt go nie rozpozna?
    Tak sie tylko pytam, bo coś mi się tak kojarzy, a że mało ostatnio
    czytam, to niezorientowany jestem..

    --
    BlaTek
    mail(atob(rot13('LzkuqTIeDTWfLHejnl5wol51nj=='.repla

  • 17. Data: 2009-02-26 21:27:28
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Bogdan Blaszczak pisze:

> [...]
    > pojawia się w nowej postaci i wydaje mu się, że nikt go nie rozpozna?
    > Tak sie tylko pytam, bo coś mi się tak kojarzy, a że mało ostatnio

    W rzeczy samej on to. A trudno go nie rozpoznać choćby
    charakterystycznym, niechlujnym pisaniu i ignorancji wszelkich zasad
    używania usenetu czy chamskich kpinach w chwili, gdy brak argumentów.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /pisząc słowo ''bomba'' dajesz pracę tajnym służbom - oni też chcą jeść!/

  • 18. Data: 2009-02-26 21:39:14
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    l...@l...localdomain pisze:
    > W poście <go6dli$4n$1@news.wp.pl>,
    > Janko Muzykant nabazgrał:
    >
    > A czy są jakieś przesłanki, by miały pracować gorzej? Praktycznie
    > nigdy nie korzystam ze środkowego, to nie mam porównania...

    Ale poza środkowym masz jeszcze 8 identycznych krzyżowych. Pobaw się
    tymi dwoma skrajnymi, to czasami możesz zauważyć różnicę, że
    przekrzywienie o kilkanaście stopni kadru znacznie ułatwia wyostrzenie.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 19. Data: 2009-02-26 22:48:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Feb 2009, Janko Muzykant wrote:

    > W rzeczy samej on to. A trudno go nie rozpoznać choćby charakterystycznym,
    > niechlujnym pisaniu i ignorancji wszelkich zasad używania usenetu

    Stanowczo protestuję jakoby.
    Znaczy protestuję przeciw słowu "wszelkim" - wystarczy sprawdzić posty
    "666" i innych, aby nabrać pewności że istnieją zasady ktorych
    nijak nie łamie (daje wrotki, znaki cytowania oraz pisze *pod*
    cytatem).
    To tak dla porządku oczywiscie :|

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2009-02-27 06:23:14
    Od: j...@a...at

    On 26 Feb., 16:49, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Niejaki Jansal, cztery wiersze wyżej.
    > Nikt poza tym chyba nie zgodzi się, że boczne sensory pracują pewniej w
    > jakimkolwiek systemie.

    z tym sie zgadzac nie trzeba wystarczy wiedziec.

    wiec wytlumacze - bedziesz teraz mogl podniesc poziom nauczania.
    sensory boczne sa identyczne jak te zastosowane w centrum , z tym ze w
    centrum znajduja sie dwa prostopadle.
    to dziala w ten sposob
    np na linie pozioma boczny sensor pionowy da taki sam sygnal jak
    srodkowy sensor pionowy , sensor poziomy sygnalu nie da.
    na linie pionowa sygnal od poziomego sensora gornego bedzie taki sam
    jak sensor od poziomego sensora centralego.
    na linie skosna sygnal od sensora powiedzmy bocznego bedzie slabszy ,
    w sensorze centralnym bedziesz mial tez slabszy sygnal za to od dwoch
    sensorow - to ulatwi ostrzenie - w sumie w tych warunkach sensor
    centralny bedzie skuteczniejszy. Mozna teraz obrocic sensor boczyny
    ( aparat) tak by przebiegal prostopadle do skosniej lini - sygnal
    bedzie pewniejszy od sygnalu z dwoch sensorow centralnych skosnych.
    MOzna oczywiscie obrocic aparatem w ten sposob , ze jeden z sensorow
    centralnych bylby prostopadly tylko ze ten drugi sensor tez bedzie
    mierzyl ale to moze byc cos innego co jest prostopadle ( tak w
    praktyce jest czesto . ot chocby zdjecia krzakow ktorych naduzywasz).
    Dlatego z punktu widzenia jakosci sygnalu lepszy wynik daje pomiar
    jednym sensorem za to prostopadlym.
    Nie jest to oczywiscie praktyczne , ale tak jest.

    w c450d w krytycznych sytucjach pewniejszy wynik uzyskalem wlasnie
    sensorem bocznym.

    Jesli ktos ma problemy z AF canona to sugerowalbym dwie rzeczy -
    sprawdzic justacje na AF obiektywu ( nie wiem czy dla zooma to jest
    mozliwe w pelnym zakresie ogniskowych z pomiaru jednego obiektywu
    wynika mi ze nie , ale mam dalsze zoomy wiec moze uda mi sie
    odpowiedziec na to pytanie , u mnie kazda stalka wymaga justacji) i
    probowac jesli to mozliwe ktoregos z sensorow bocznych.

    XXX