  • 31. Data: 2009-01-19 08:56:56
    Temat: Re: Jest ?le (Nikon)
    Od: "L'e-szczur" <l...@a...waw.pl>

    On 19 Sty, 09:32, "b...@n...pl" <b...@n...pl> wrote:

    > Jeśli by mieli zakończyć przygodę to by było bardzo źle.
    > Na rynku zostałyby w zasadzie 4 firmy. Z tym, że Pentax ma dość ograniczony wybór
    > modeli, trochę jak Ford, możesz wybrać dowolny model, o ile będzie to 20D
    (zakończyli
    > produkcję 200D). Olympus coś tam działa, ale raczej nie powalczy za dużo.
    > Zostają Canon i Nikon. Oznacza to wyższe ceny i mniejszą innowacyjność.

    Szerze mowiac nie jestem przekonany czy wypadniecie Sony z rynku nie
    byloby dla niego czyms pozytywnym. Paradoksalne, ale kto wie czy nie
    prawdziwe.
    Nie wiem na ile wejscie agresywnego kompetytora na rynek mialo zwiazek
    ze zwiekszeniem tempa produkcji nowych modeli u konkurencji, ale
    jestem w stanie sobie wyobrazic sytuacje w ktorej firmy znane z
    solidnosci zaczynaja wypuszczac modele nie do konca dopracowane tylko
    dlatego, ze Sony pojechalo po bandzie i dalo amatorom do zabawy
    urzadzenie z dwukrotnie wieksza matryca niz ktokolwiek inny (a i tak
    wiekszosc z nich reformatuje fotki do rozmiaru nie wiekszego niz
    1600x1200).
    Ja wolalbym poczekac dluzej na nowy model Canona/Nikona, ale miec
    pewnosc, ze to cos wiecej niz kosmetyczne zmiany wielkosci matrycy i
    dodanie wodotryskow typu nagrywanie filmow HD.
    Mysle, ze na takim wyscigu zbrojen konsument paradoksalnie moze byc
    najbardziej poszkodowanym. Bo do trzymania sie w szachu cenowym
    wystarcza dwie duze firmy. A gwarancja ich jakosci ma byc utrzymanie
    wysokiego udzialu w rynku.

    > Wyjście z rynku Sony oznacza jeszcze jedno, że Zeiss też dostaje po tyłku, bo
    głównie robi
    > obiektywy dla Sony.

    Jak to sie mowi shit happens. To beda musieli zaczac robic dla kogo
    innego. Albo pojsc w slady Tamrona i Sigmy i zaczac trzaskac dla
    wszystkich.

    Pozdro

    L'e-szczur

  • 32. Data: 2009-01-19 09:26:19
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

    Juz widzę te nagłówki w niusach światowych
    "Eksperci i analitycy z prfc zatopili dział foto f.Sony"
    [ROTFL]

    Czy przypadkiem podobnych scenariuszy nie wrózyliście przy wejściu A100 na
    rynek?
    Że pierwszy i ostatni itp.

    Wystrczy zerknąć trochę wstecz by zapoznac się z celami jakie stawialo sobie
    Sony i czy je osiagnęło?
    I ilość widzianych A900 na imprezach masowych nie ma tu nic do rzeczy -
    pomijajac, ze był adresowany do bardziej kameralnych zastosowań.

  • 33. Data: 2009-01-19 09:28:45
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik <b...@n...pl> napisał w wiadomości

    > To będzie też konieć Nikona D700

    Matryce do D3 i D700 nie są produkowane przez Sony.

    >i wielu innych aparatów. Sony robi matryce do wielu aparatów. Akurat w tej
    >dziedzinie mają spore doświadczenie. Sony, Panasonic, Canon, te firmy od
    >długiego czasu

    OIMW Sony mniej montuje matryc w swoich aparatach niż sprzedaje samemu tylko
    Nikonowi.

    > robią kamery więc przy przetwornikach grzebią się od wielu, wielu lat.

    Jakoś Nikon by Sony to insza bajka niż Sony by Sony.
    A że się grzebią, to fakt.

  • 34. Data: 2009-01-19 09:30:55
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    L'e-szczur pisze:
    Canon, te
    > Nawet jesli Sony zredukuje dzial dSLR, to i tak produkcja
    > przetwornikow powinna isc swoim torem. Popyt na matryce dalej bedzie.
    > Tu chodzi o brak popytu na ich lustrzanki.

    Masz jakieś dane czy tak sobie pierniczysz od rzeczy? Tylko nie te
    japońskie bo to specyficzny rynek. W Polsce są na drugiej pozycji w
    sprzedaży. Mówienie że jest źle to zupełne brednie.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 35. Data: 2009-01-19 09:37:04
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    L'e-szczur pisze:
    > No wiesz - moze lepiej jest stracic kilka wlozonych milardow, zeby na
    > reanimacji trupa nie stracic kilkunastu milardow?

    Gdzie masz dane, że tracą miliardy? Tym bardziej jak są tu stosunkowo
    krótko.

    > A jedz na pierwsza lepsza impreze (byle byla duza) i popatrz ilu
    > zawodowcow cyka Canonami, Nikonami a ilu nabylo juz Alfe 900 :-) Sony
    > ma pewnie z 10-15% udzialow w rynku, czyli dupska nie urywa.

    Coś czegoś i jeszcze coś czegoś tam ktoś. Jak wspominałem np w PL mają
    drugie miejsce w sprzedaży.
    Idąc na te imprezy licz może nowe modele i takie jakie mają
    odpowiedniki. Sony jest dopiero od dwóch i pół roku jakkolwiek na
    rynku,. a i tak przegonili pentaksa, samsunga, olympusa czy różne
    wynalazki jak np sigma czy kodak. Gdzie te ich straty i zła prognostyka.

    Zresztą wejście w DSLR było dla nich dawno oczekiwanym krokiem. Klepią
    matryce, mają teraz do czego je wsadzać. Niższa cena nie jest
    spowodowana dopłatami, ale tym, że wszystko prawie mogą zrobić sami
    (czyli nie kupują ekranów, matryc, pamięci, sami zupełnie robią
    procesor, a nawet pamięci)

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 36. Data: 2009-01-19 09:38:25
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    L'e-szczur napisał(a):

    > Ja wolalbym poczekac dluzej na nowy model Canona/Nikona, ale miec
    > pewnosc, ze to cos wiecej niz kosmetyczne zmiany wielkosci matrycy i
    > dodanie wodotryskow typu nagrywanie filmow HD.

    Canon, Nikon od dłuższego czasu męczą się marketingowo, szczególnie w
    segmencie półprofesjonalnym. Trzeba dodać coś, żeby było lepiej niż w
    poprzednim modelu, a spieprzyć coś, żeby było gorzej niż w
    profesjonalnym. Poza tym marketing Nikona jest rozwalający. Jak do tej
    pory tego nie rozumiem, kupiłem teraz Nikona D60 z obiektywem kitowym.
    Nie miałem wyjścia, naprawdę. Kit kosztował 1355 zł, a samo body 1469
    zł. Takie cenniki dostał sklep od Nikona. Jakoś tego nie rozumiem. W
    każdym razie kupowanie samego body jest nieekonomiczne. Canon też ma
    swoje pomysły, np nowa bateria w 5D Mark II.
    Większy wpływ na dziwne pomysły ma rynek kompaktów. 24 mln pikseli w
    kompaktach to pomyłka, wg testów ciężko jest wyciągnąć 21 mln pikseli z
    5D Mk II.

    wer

  • 37. Data: 2009-01-19 09:40:15
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Marcin [3M] napisał(a):

    > Użytkownik <b...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Matryce do D3 i D700 nie są produkowane przez Sony.

    Do D700 została zaprojektowana przez Nikona, ale wykonastwo to Sony.

    wer

  • 38. Data: 2009-01-19 09:44:15
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    dominik wrote:

    > Masz jakieś dane czy tak sobie pierniczysz od rzeczy? Tylko nie te
    > japońskie bo to specyficzny rynek. W Polsce są na drugiej pozycji w
    > sprzedaży. Mówienie że jest źle to zupełne brednie.

    Z rozbiciem na segmenty?
    Już mówiłem że same A200 nie pozwolą im się utrzymać na rynku.

  • 39. Data: 2009-01-19 09:46:49
    Temat: Re: Jest źle (Nikon)
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    > hm jak im sprzęt przestanie iść to będą obniżac ceny aż miło...
    Ostatni kurs Euro kształtował się w okolicach 4,1-4,2zł.
    Przez kilka miesięcy sprzęt kalkulowany był w/g euro z 2007 (ca 3,5zł), w
    lecie nastąpiła korekta do kursu ok 3zł (stąd np spadek cen szkieł z
    6200(grudzień'07) 5500(lipiec'08) do 4600(grudzień'09).
    Teraz nastąpi ustalenie cen powyżej tych z 2007, chyba, że europejscy
    dystrybutorzy zrobią nam prezent, w co chyba raczej nikt nie wierzy.

  • 40. Data: 2009-01-19 09:48:21
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "d'plus" <d...@t...pl> napisał w wiadomości

    > hehe, podczas kryzysu podnoszą ceny produktów "nie pierwszej potrzeby".
    > za dużo lat miałem ekonomię, żeby wierzyć w takie bajury.
    A co mówili na ekonomii o niemal skokowej zmianie kursu obcej waluty o 30%?