  • 41. Data: 2009-01-19 09:57:59
    Temat: Re: Jest źle (Nikon)
    Od: d'plus <d...@t...pl>

    Marcin [3M] pisze:

    > Użytkownik "d'plus" <d...@t...pl> napisał w wiadomości

    > A co mówili na ekonomii o niemal skokowej zmianie kursu obcej waluty o 30%?

    a te ceny spadły gdy dolar był słaby?
    oraz jaki tu sens w tym, że USA ma problemy, a traci właśnie polska
    waluta..?
    to wszystko grubymi nićmi szyte i jak mówi mi moje doświadczenie, może
    to być tylko mega spekulacja.

  • 42. Data: 2009-01-19 09:58:15
    Temat: Re: Jest ?le (Nikon)
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik <b...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Do D700 została zaprojektowana przez Nikona, ale wykonastwo to Sony.

    D700 i D3 ma tę samą matrycę. Nie ujawniono, skąd pochodzi.
    http://www.chipworks.com/blogs.aspx?id=4626&blogid=8
    6

  • 43. Data: 2009-01-19 10:00:08
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

    > Z rozbiciem na segmenty?
    > Już mówiłem że same A200 nie pozwolą im się utrzymać na rynku.

    Aparaty pokroju A200-350 to główny koń roboczy, zarówno A700 czy A900 to
    tylko marketing - z resztą u Nikona i Canona jest to samo tylko moze
    proporcje trochę inne.

  • 44. Data: 2009-01-19 10:06:17
    Od: "L'e-szczur" <l...@a...waw.pl>

    On 19 Sty, 10:37, dominik <n...@d...kei.pl> wrote:

    > Gdzie masz dane, że tracą miliardy? Tym bardziej jak są tu stosunkowo
    > krótko.

    Nie mam takich danych, tylko zastanawiam sie czy warto poswiecic
    wielomiliardowe inwestycje, zeby nie zamienily sie w jeszcze wieksze
    straty.
    Czytaj uwazniej.

    > Coś czegoś i jeszcze coś czegoś tam ktoś. Jak wspominałem np w PL mają
    > drugie miejsce w sprzedaży.

    A ze Polska to najwiekszy rynek na swiecie, to i taki wynik powinien
    wywolac wielkie usmiechy w siedzibie firmy w Tokio ;-)

    > Zresztą wejście w DSLR było dla nich dawno oczekiwanym krokiem. Klepią
    > matryce, mają teraz do czego je wsadzać. Niższa cena nie jest
    > spowodowana dopłatami, ale tym, że wszystko prawie mogą zrobić sami
    > (czyli nie kupują ekranów, matryc, pamięci, sami zupełnie robią
    > procesor, a nawet pamięci)

    Swietnie. Tylko, ze mozna robic samemu i drogo. Koszty produkcji nie
    zaleza wylacznie od dlugosci lancucha posrednikow od producenta do
    konsumenta.

    Pozdro

    L'e-szczur

  • 45. Data: 2009-01-19 10:07:28
    Od: "L'e-szczur" <l...@a...waw.pl>

    On 19 Sty, 10:26, "tompac" <t...@a...pl> wrote:
    > Juz widzę te nagłówki w niusach światowych
    > "Eksperci i analitycy z prfc zatopili dział foto f.Sony"
    > [ROTFL]

    I ceny akcji Sony na gieldzie w Tokio poszyly o 10% w dol w ciagu
    godziny :-)

    > Czy przypadkiem podobnych scenariuszy nie wrózyliście przy wejściu A100 na
    > rynek? Że pierwszy i ostatni itp.

    Ja nie wrozylem, ale moze lepiej byloby, gdyby byl ostatni.

    > Wystrczy zerknąć trochę wstecz by zapoznac się z celami jakie stawialo sobie
    > Sony i czy je osiagnęło?
    > I ilość widzianych A900 na imprezach masowych nie ma tu nic do rzeczy -
    > pomijajac, ze był adresowany do bardziej kameralnych zastosowań.

    Czyli mamy entry-level, semi-pro, pro do zastosowan kameralnych i pro
    dla zastosowan masowych? No to Sony wymyslilo nowy segment rynku :-)

    Pozdro

    L'e-szczur

  • 46. Data: 2009-01-19 10:08:17
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Z rozbiciem na segmenty?
    > Już mówiłem że same A200 nie pozwolą im się utrzymać na rynku.

    Wierz mi, że naprawdę martwiłbym się bardziej o resztę.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 47. Data: 2009-01-19 10:10:11
    Od: hrabia Vader <w...@s...nie>

    Mikolaj Machowski wrote:
    > ??? Sony to gigantyczna korporacja planująca na wiele lat do przodu.
    > Prędzej wykorzystają kryzys by wykończyć cenami konkurencję.

    Jakoś nie potrafią sobie poradzić z konkurencją w dziedzinie konsol, w
    którejto do niedawna bezapelacyjnie królowali... słabo więc wierzę w
    wykończenie konkurencji w dziedzinie fotografii. Acz upadku raczej nie
    przewiduję. Prędzej Pentax albo Sigma pójdą na dno jesli chodzi o APS-C. :-)

    --
    hrabia Vader *** Jak znikał Hotel Rzeszów - http://hotel.rzeszow.net/
    *Ocalmy Pomnik* http://pomnik.rzeszow.net/petycja.php

  • 48. Data: 2009-01-19 10:11:55
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    L'e-szczur pisze:
    > Nie mam takich danych, tylko zastanawiam sie czy warto poswiecic
    > wielomiliardowe inwestycje, zeby nie zamienily sie w jeszcze wieksze
    > straty.
    > Czytaj uwazniej.

    A wiesz co wychodzi z błędnych założeń? dowolne głupoty.

    > A ze Polska to najwiekszy rynek na swiecie, to i taki wynik powinien
    > wywolac wielkie usmiechy w siedzibie firmy w Tokio ;-)

    A stwierdziłem, że to kluczowy rynek? Napisałem Ci tylko że są miejsca
    gdzie sony naprawdę dobrze się sprzedaje.

    > Swietnie. Tylko, ze mozna robic samemu i drogo. Koszty produkcji nie
    > zaleza wylacznie od dlugosci lancucha posrednikow od producenta do
    > konsumenta.

    Taniej niż sobie innym sprzedawać nie będą.
    Póki co jakoś nie bankrutują od wielu lat, a się rozbudowują w tym
    zakresie.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 49. Data: 2009-01-19 10:13:16
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    tompac wrote:

    > Aparaty pokroju A200-350 to główny koń roboczy, zarówno A700 czy A900 to
    > tylko marketing - z resztą u Nikona i Canona jest to samo tylko moze
    > proporcje trochę inne.

    Tylko że A200 jest podejrzanie tanie, jakby nie było przeznaczone do zarabiania,
    a tylko do wyszarpania jak największego udziału w rynku.

  • 50. Data: 2009-01-19 10:20:32
    Od: "L'e-szczur" <l...@o...eu>

    On 19 Sty, 10:30, dominik <n...@d...kei.pl> wrote:

    > Masz jakieś dane czy tak sobie pierniczysz od rzeczy?

    Nadepnalem na odcisk dumnemu posiadaczowi Alfy? ;-) A to bardzo przepraszam :-P

    > Tylko nie te japońskie bo to specyficzny rynek. W Polsce są na drugiej
    pozycji w
    > sprzedaży. Mówienie że jest źle to zupełne brednie.

    Ale mowienie, ze jest dobrze na podstawie wynikow w Polsce do dopiero wielki
    optymizm :-)
    Poza tym moze ustalmy czy mowimy o ilosci sprzedanych sztuk, czy o rentownosci
    calego biznesu, bo to moga byc krancowo rozne rzeczy.

    Pozdro

    L'e-szczur