  • 1. Data: 2013-04-15 20:45:24
    Temat: Jazda z 4/5 śrubami do tarczy
    Od: skodzia <s...@i...pl>

    Witam,

    Byłam dziś wymienić opony. I potem powiedzieli mi mniej więcej tak
    (przepraszam z góry za lamerski tekst, ale nie notowałam na bieżąco;)
    mam nadzieję, że da się zrozumieć):
    ktoś, kto poprzednio to robił, to jedną śrubę w lewym przednim kole
    wepchnął jakoś tak na siłę, że była wygięta, i teraz jak ją wyjęli,
    to już nie da sie włożyc spowrotem, bo z tarczą w tym miejscu
    coś nie tak - że gwint uszkodzony, czy jakoś tak, nie pamiętam jak to
    powiedzieli. Zrozumiałam, że z tą tarczą coś by trzeba wpierw zrobić
    (chyba nie że wymienić, ale nie pamiętam czasownika:P). Ostatecznie
    powiedzieli, że kompletnie mam się tym nie przejmować i bez problemu
    mogę sobie jeździć na tych 4 śrubach z 5, i że kiedyś tam przy okazji
    czegoś innego mogę to sobie zrobić. Czy to prawda, że tak można
    jeździć? Bez jednej śruby? Auto to skoda fabia combi.

    Planuję to załatwić przy okazji przeglądu - ale ten mam dopiero za
    rok.

    Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2013-04-15 21:12:42
    Temat: Re: Jazda z 4/5 śrubami do tarczy
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** skodzia pisze tak:

    > wepchnął jakoś tak na siłę, że była wygięta, i teraz jak ją
    > wyjęli, to już nie da sie włożyc spowrotem, bo z tarczą w tym
    > miejscu coś nie tak - że gwint uszkodzony

    W tarczy hamulcowej są dziury nieco większe od śrub. Śruby przechodzą
    luźno przez tarcze hamulcową i wkręcone są dopiero w piastę.

    Czyli piasta jest częścią, która trzeba wymienić.

    http://www.briskoda.net/forums/topic/205664-changing
    -brake-padscalipers-tech-drawings/

    > Ostatecznie powiedzieli, że kompletnie mam się tym nie przejmować
    > i bez problemu mogę sobie jeździć na tych 4 śrubach z 5, i że
    > kiedyś tam przy okazji czegoś innego mogę to sobie zrobić.

    my tu nie popieramy druciarstwa ;)

    po co odwlekać jak i tak trzeba to zrobić

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 3. Data: 2013-04-15 23:35:52
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 15 Apr 2013 21:12:42 +0200, PiteR napisał(a):

    > my tu nie popieramy druciarstwa ;)
    >
    > po co odwlekać jak i tak trzeba to zrobić

    Przejechałem kiedyś KJS-a mając z tyłu w cieniasie 3 z 4 szpilek i nic się
    nie stało, pomimo jazdy rozmaitymi bokami.

    No ale oczywiście - jaki sens z tym czekać? To nie będzie rujnująca
    finansowo naprawa.

    Tu jest tylko taka rzecz, że wymiana przedniej piasty, tak żeby nie
    zniszczyć łożyska może wymagać trochę wprawy - warto poszukać kogoś kto już
    to robił i wie o co chodzi.
    No chyba że w Skodzie jest jakoś inaczej.

  • 4. Data: 2013-04-15 23:37:09
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-04-15, skodzia <s...@i...pl> wrote:

> [...]
    > czegoś innego mogę to sobie zrobić. Czy to prawda, że tak można
    > jeździć? Bez jednej śruby? Auto to skoda fabia combi.

    Prawda, ale i tak trzeba bedzie to zrobic.

    > Planuję to załatwić przy okazji przeglądu - ale ten mam dopiero za
    > rok.

    Jakiego przegladu? W serwisie czy mowisz o badaniu technicznym?
    Jezeli to drugie to zle miejsce bo tam sie takich rzeczy sie nie robi,
    no chyba, ze stacja ma swoj warsztat i tam Ci to zrobia. Jezeli
    pojedziesz tak na badanie techniczne i diagnosta zauwazy brak sruby
    to jest szansa ze bedzie wynik negatywny.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2013-04-16 00:17:00
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Planuję to załatwić przy okazji przeglądu - ale ten mam dopiero za
    > rok.
    >
    > Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.

    nic nie rob i nie pakuj sie w koszty bo musisz wymienic piaste a znajac
    zycie przy okazji cos jeszcze, np lozysko ktore zmasakruja podczas
    demontazu piasty. nic sie nie stanie, zwlaszcza ze masz 4 sruby z
    pieciu, a nie jak kiedys citroen mial 3 i ludzie jezdzili z dwoma i nic
    sie nie dzialo.

  • 6. Data: 2013-04-16 00:43:18
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 15 kwietnia 2013 20:45:24 UTC+2 użytkownik skodzia napisał:
> [...]
    >
    > rok.
    >

    > Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.

    Zrób to od razu. Piasta majątku nie kosztuje. A co do tego co mówili oponiarze.
    Najgłupszy inżynier pracujący jako konstruktor w fabryce samochodów jest pierdylion
    razy mądrzejszy od najmądrzejszego oponiarza. Po coś dał 5 śrub a nie cztery. Pewno
    mu z obliczeń wytrzymałościowych wyszło że cztery za mało.

  • 7. Data: 2013-04-16 06:29:05
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

> [...]
    razy mądrzejszy od najmądrzejszego oponiarza. Po coś dał 5 śrub a nie cztery. Pewno
    mu z obliczeń wytrzymałościowych wyszło że cztery za mało.

    tak tak. skoda fabia i projektowanie piasty od podstaw specjalnie do
    tego modelu. mow mi jeszcze.

  • 8. Data: 2013-04-16 07:06:37
    Od: "Ryszard G." <r...@i...eu>

    Użytkownik "skodzia" napisał w wiadomości grup

    Witam,

    [...]
    ktoś, kto poprzednio to robił, to jedną śrubę w lewym przednim kole
    wepchnął jakoś tak na siłę, że była wygięta, i teraz jak ją wyjęli,
    to już nie da sie włożyc spowrotem, bo
    [...]

    Bo łatwiej wbić śrubę niż wkręcić gwoździa ;)

    pzdr., R.G.

  • 9. Data: 2013-04-16 08:20:04
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-04-16 07:06, Ryszard G. pisze:
    > Bo łatwiej wbić śrubę niż wkręcić gwoździa ;)
    A prawda pewnie taka, że komuś się nie chciało wstępnie śrub wkręcić w
    piastę, tylko od razu "z pistoleta" pełnym momentem ładował w dziurkie,
    siem mu śrubka omskła i zjechał gwint. Wcale bym się nie zdziwił, gdyby
    to zrobili właśnie ci ostatni "wymieniacze", sądząc po ich
    niefrasobliwości "pani se dalej jeździ, jeszcze dużo śrubek w
    samochodzie zostało" :->

    Maciek

  • 10. Data: 2013-04-16 08:23:28
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    > już
    > to robił i wie o co chodzi.
    > No chyba że w Skodzie jest jakoś inaczej.

    ja to bym udal sie jeszcze do kogos kto stwierdzi co tam sie stalo tak
    naprawde, po tym opisie to trudno diagnozowac i ustalic forme naprawy.
    moze nie trzeba wymieniac piasty tylko gwint uszkodzony na srubie, moze nowa
    sruba wystarczy? ewentualnie gwintownikiem poprawic gwint w piascie i dac
    nowa srube

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl