  • 11. Data: 2013-04-16 09:36:31
    Temat: Re: Jazda z 4/5 śrubami do tarczy
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    U mnie kiedyś oponiarze nie dokręcili jednej śruby od koła. Po 2 dniach i
    przejechaniu około 50km mało mnie przednie lewe koło nie wyprzedziło. Więc
    odradzam jeżdżenie bez jednej śruby dalej niż do najbliższego warsztatu.

  • 12. Data: 2013-04-16 09:40:22
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-04-16, Vlad The Ripper <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> wrote:
> [...]
    > odradzam jeżdżenie bez jednej śruby dalej niż do najbliższego warsztatu.

    Tak, tak... A skad wiesz ze nie dokrecili jednej?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 13. Data: 2013-04-16 10:35:30
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 16 Apr 2013 09:36:31 +0200, Vlad The Ripper napisał(a):

    > U mnie kiedyś oponiarze nie dokręcili jednej śruby od koła. Po 2 dniach i
    > przejechaniu około 50km mało mnie przednie lewe koło nie wyprzedziło.

    Obawiam się że niedokręcona musiała być więcej niż jedna.

  • 14. Data: 2013-04-16 10:52:28
    Od: grzech <z...@g...com>

> [...]
    > odradzam jeżdżenie bez jednej śruby dalej niż do najbliższego warsztatu.

    To chyba musiałeś mieć tylko tą jedną:)
    skodzia - luz - od roku tak jeżdżę i nic się złego nie dzieje. Co
    innego gdybyś miał firmowo 4 i brak jednej.
    Na wyważenie koła to chyba nie wpływa bo trakcję mam ok.

    ____
    grzech
    626

  • 15. Data: 2013-04-16 10:56:45
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-04-16, grzech <z...@g...com> wrote:

    > To chyba musiałeś mieć tylko tą jedną:)
    > skodzia - luz - od roku tak jeżdżę i nic się złego nie dzieje. Co
    > innego gdybyś miał firmowo 4 i brak jednej.
    > Na wyważenie koła to chyba nie wpływa bo trakcję mam ok.

    Za blisko osi zeby mialo wplyw. Mam oryginalnie 4, raz urwalem jedna i
    jezdzilem na trzech chyba z rok czasu albo lepiej :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 16. Data: 2013-04-16 12:52:11
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 kwietnia 2013 23:35:52 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
    > Tu jest tylko taka rzecz, że wymiana przedniej piasty, tak żeby nie
    > zniszczyć łożyska może wymagać trochę wprawy - warto poszukać kogoś kto już
    > to robił i wie o co chodzi.
    > No chyba że w Skodzie jest jakoś inaczej.

    przewaznie chyba i tak piasta jest od razu z lozyskiem i kosztuje pewnie z 300-400zl

  • 17. Data: 2013-04-16 14:33:12
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > To chyba musiałeś mieć tylko tą jedną:)
    > skodzia - luz - od roku tak jeżdżę i nic się złego nie dzieje. Co
    > innego gdybyś miał firmowo 4 i brak jednej.
    > Na wyważenie koła to chyba nie wpływa bo trakcję mam ok.

    Ponad rok jezdze na 3 z 4 i jest git.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 18. Data: 2013-04-16 18:42:18
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-04-16 00:43, k...@g...com pisze:
    > Zrób to od razu. Piasta majątku nie kosztuje. A co do tego co mówili
    > oponiarze. Najgłupszy inżynier pracujący jako konstruktor w fabryce
    > samochodów jest pierdylion razy mądrzejszy od najmądrzejszego
    > oponiarza. Po coś dał 5 śrub a nie cztery. Pewno mu z obliczeń
    > wytrzymałościowych wyszło że cztery za mało.

    Nie rozśmieszaj mnie.
    Lans na 5 śrub i nic więcej.
    Na trzech śrubach pojeździ, nawet bokiem i mniemam że nawet po uderzeniu
    w krawężnik prędzej felgę szlak trafi niż wyrwie śrubę.

    Więc na czterech bez strachu można jeździć.

    Z drugiej strony jak by jeżdżenie na czterech było niebezpieczne, a z
    piątą to już ok, to szukał bym auta z sześcioma śrubami na kole :)
    --
    Krzysiek
    www.zmieleni.pl

  • 19. Data: 2013-04-16 18:47:13
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-04-16 08:20, Maciek pisze:
    > A prawda pewnie taka, że komuś się nie chciało wstępnie śrub wkręcić w
    > piastę, tylko od razu "z pistoleta" pełnym momentem ładował w dziurkie,
    > siem mu śrubka omskła i zjechał gwint.

    Bo taki jest standard zwłaszcza że teraz gumiarze maja sraczkę każda
    sekunda pracy na wagę złota :)
    Dla tego sam wymieniam koła :) W efekcie 0 start, zaoszczędzona kasa i
    trochę przy okazji fitnessu :)

    --
    Krzysiek
    www.zmieleni.pl

  • 20. Data: 2013-04-17 01:42:45
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 4/15/2013 8:45 PM, skodzia wrote:
> [...]
    > powiedzieli. Zrozumiałam, że z tą tarczą coś by trzeba wpierw zrobić
    > (chyba nie że wymienić, ale nie pamiętam czasownika:P). Ostatecznie
    > powiedzieli, że kompletnie mam się tym nie przejmować i bez problemu
    > mogę sobie jeździć na tych 4 śrubach z 5, i że kiedyś tam przy okazji
    > czegoś innego mogę to sobie zrobić. Czy to prawda, że tak można
    > jeździć? Bez jednej śruby? Auto to skoda fabia combi.
    >
    > Planuję to załatwić przy okazji przeglądu - ale ten mam dopiero za
    > rok.
    >
    > Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.

    Jeździłem bez śruby 1 z 5 przez ponad rok, koło nie odpadło
    v max ~220 i tej prędkości nie przekraczałem (chyba to auto),
    koło dalej nie odpadło.

    ale znajomej koło odpadło, tylko auto było nowsze, też renault