  • 21. Data: 2015-10-19 18:37:59
    Temat: Re: Jakie sprzęgło?
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-10-19 16:28, Yogi(n) wrote:
    > Ale ja nie twierdzę, że jesteś ich "specem" od marketingu. Po prostu
    > oferta jest tak uboga, że nie ma z czego wybierać.

    Po szukajce na www oceniłeś ich ofertę?
    Mojego sprzęgła też nie mieli na swojej www a jednak dostałem komplet o
    jakieś 50zł taniej niż w najtańszym sklepiej, który miał je w ofercie
    na swojej www... a jakże!

    Wbiłem się w watek w miejscu, w którym pojawił się konkretny problem
    związany z podróbkami.
    Ktoś mógłby pomyśleć, że warto wiedzieć gdzie są miejsca sprawdzone.
    Od tego jest grupa.
    Chyba.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 22. Data: 2015-10-19 21:34:33
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    > Po szukajce na www oceniłeś ich ofertę?

    A po czym miałem oceniać, mieszkając 800 km od nich?
    Miałem dzwonić i pytać, czy przypadkiem nie mają sprzęgła do auta żony?
    Do ogrodniczego tez mam zadzwonić, kiedy w okolicy mam kilkanaście
    sklepów, w których albo jest w magazynie, albo może być na drugi dzień.
    Ceny lepsze niż w ipart czy intercars, w innych "molochach" nie
    sprawdzałem.

    > Mojego sprzęgła też nie mieli na swojej www a jednak dostałem komplet
    > o jakieś 50zł taniej niż w najtańszym sklepiej, który miał je w
    > ofercie na swojej www... a jakże!

    Całkiem możliwe, że w Mińsku Mazowieckim i Katowicach też są takie
    sklepy. Ale one przynajmniej umieszczają na stronie info, że mają ;-)

> [...]
    > związany z podróbkami.
    > Ktoś mógłby pomyśleć, że warto wiedzieć gdzie są miejsca sprawdzone.

    Jestem przekonany, że wielu ze Szczecina i okolic skorzysta. Ale ja,
    chcą uniknąć podróbki, prędzej zamówię na ebayu.

    --
    Yogi(n)

  • 23. Data: 2015-10-19 21:47:23
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 18 Oct 2015 12:13:59 +0200, Yogi(n) napisał(a):

> [...]
    > dokładnie to samo, czy też warto wybrać konkretną - i jeśli tak, to
    > którą.
    > Albo której definitywnie nie wybierać.
    > Nie chodzi o druciarskie oszczędności, ale po prostu o to, żeby nie
    > przepłacać, jeśli to to samo. Po odrzuceniu najtańszych i najdroższych
    > zostają takie z przedziału 600-1200 PLN (w takim wypadku najdroższy jest
    > oryginał). Auto to mini cooper R50, w wersji fabrycznej, bez żadnych
    > tuningów, zatem nie potrzebuje pseudosportowych wynalazków. Priorytet -
    > jak najdłuższy "spokój" z kolejnymi wymianami, ergo - trwałość.

    Ciężko powiedzieć.
    Mi najdłużej chyba wytrzymało sprzęgło które za 80zł zostało zregerenowane
    w zakładzie rzemieślniczym. Fajnie też brało :)
    Z seryjnych sprzęgieł to raczej loteria i chodzi właśnie nie tyle o samą
    okładzinę, co wytrzymałość tej całej mechaniki sprzęgła.
    Bo nawet w klasycznym sprzęgle bez dwumasy są ruchome prowadnice i
    sprężynki które po jakimś czasie lubią zacząć wydawać dźwięki.
    Podobnie z łożyskiem - też lubi zacząć hałasować, co może wiele mu z
    funkcjonalności nie ujmuje, ale wkurza.

    Z firm to za solidne uchodzą Sachs, Luk, Exedy, Valeo.

  • 24. Data: 2015-10-19 21:54:17
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

> [...]
    > funkcjonalności nie ujmuje, ale wkurza.
    >
    > Z firm to za solidne uchodzą Sachs, Luk, Exedy, Valeo.

    W aucie żony rozsypało się łożysko, okładziny jeszcze są, ale chcę
    wymienić bo wytrzymają może kolejne 20 tys. Zrobię tak - kupię valeo
    albo sachsa (bo są na półce)a łożysko skf, kosztuje trochę ponad 40 PLN.
    Może w ten sposób wyeliminuję najsłabsze ogniwo.

    --
    Yogi(n)

  • 25. Data: 2015-10-19 23:31:37
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 19 Oct 2015 21:54:17 +0200, Yogi(n) napisał(a):

> [...]
    > albo sachsa (bo są na półce)a łożysko skf, kosztuje trochę ponad 40 PLN.
    > Może w ten sposób wyeliminuję najsłabsze ogniwo.

    Na mieście mówią że dzisiejszy SKF to już nie to co kiedyś ;)
    Ale ile w tym prawdy, to ja nie wiem.

    Swoją drogą dziwi mnie tak wielka awaryjność łożysk sprzęgła, które w
    zasadzie prawie nic nie robią, a obciążenia mają niewielkie.
    Co prawda pył tam straszny, ale żeby się nie dało tego porządnie
    uszczelnić?

  • 26. Data: 2015-10-20 10:47:08
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-10-19 21:34, Yogi(n) wrote:
    > Ale ja,
    > chcą uniknąć podróbki, prędzej zamówię na ebayu.

    Powodzenia

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 27. Data: 2015-10-20 11:38:10
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-10-19 o 21:34, Yogi(n) pisze:
    > chcą uniknąć podróbki, prędzej zamówię na ebayu.

    To akurat nie jest wyznacznik jakości bo równie dobrze możesz trafić na
    org jak i podróbkę.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 28. Data: 2015-10-20 19:51:19
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Chris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > To akurat nie jest wyznacznik jakości bo równie dobrze możesz trafić
    > na org jak i podróbkę.

    Oczywiście, że tak. Ale w pierwszym rzędzie pójdę do sklepu prowadzonego
    przez kumpla, w drugim rzędzie do sprawdzonego już wczesniej sprzedawcy
    online (któremu zawsze mogę odesłać), a nie do Szczecina, do sklepu,
    który nie wystawia nawet tego, czego szukam.

    --
    Yogi(n)

  • 29. Data: 2015-10-21 12:10:18
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-10-20 19:51, Yogi(n) wrote:
> [...]
    > online (któremu zawsze mogę odesłać), a nie do Szczecina, do sklepu,
    > który nie wystawia nawet tego, czego szukam.

    Ci ze Szczecina też mogą wysłać, a jakże!
    Normalnie jak w Monako ;-)))

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info