  • 1. Data: 2015-10-18 08:30:47
    Temat: Ubywa płynu hamulcowego - co to może być ?
    Od: masoJ <m...@n...pl>

    Witam
    Co może być przyczyną ubywania płynu hamulcowego ? Wczoraj rano
    patrzyłem był pełen zbiorniczek pod sam korek, przejechałem z 15 km,
    dzisiaj patrze i jest mniej, nie wiem ile bo nie mogę zobaczyć przez tą
    siateczkę.

  • 2. Data: 2015-10-18 09:20:24
    Temat: Re: Ubywa płynu hamulcowego - co to może być ?
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 18.10.2015 o 08:30, masoJ pisze:
> [...]
    > patrzyłem był pełen zbiorniczek pod sam korek, przejechałem z 15 km,
    > dzisiaj patrze i jest mniej, nie wiem ile bo nie mogę zobaczyć przez tą
    To wyjmij siateczkę.

    A dlaczego ubywa? Pewnie jakiś mały wyciek, który obecnie nie wpływa z
    zauważalny sposób na przebieg hamowania. Do czasu.
    Przejrzyj całą instalację hamulcową.

    --
    Czarek

  • 3. Data: 2015-10-18 10:15:57
    Od: masoJ <m...@n...pl>

    W dniu 2015-10-18 o 09:20, Czarek pisze:

    > To wyjmij siateczkę.
    >
    > A dlaczego ubywa? Pewnie jakiś mały wyciek, który obecnie nie wpływa z
    > zauważalny sposób na przebieg hamowania. Do czasu.
    > Przejrzyj całą instalację hamulcową.

    Mechanik jakiś mi mówił że mogą to być kończące się klocki hamulcowe i
    ten płyn leci do klocków, coś takiego.
    Zobaczyłem też że na osłonie silnika(pod spodem) jest troszke oleju, czy
    to może być ten olej ?

    Nie mam obecnie jak tego sprawdzić bo nie mam kanału.

  • 4. Data: 2015-10-18 10:27:08
    Od: masoJ <m...@n...pl>

    Teraz poszedłem do garazu wyjąć tą siateczke, patrze a tu olej jest ....
    wcześniej żona wyjechała nim do sklepu i samochód jeszcze był rozgrzany.
    Nic nie było dolewane.

  • 5. Data: 2015-10-18 12:21:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 18 Oct 2015 10:27:08 +0200, masoJ napisał(a):

    > Teraz poszedłem do garazu wyjąć tą siateczke, patrze a tu olej jest ....
    > wcześniej żona wyjechała nim do sklepu i samochód jeszcze był rozgrzany.
    > Nic nie było dolewane.

    Po pierwsze ustal ile dolewasz.
    Jak dolałem 100ml pierwsz raz od 10 lat, to nie jest to żaden problem.

    Bo owszem - wraz ze zużywaniem się okładzin hamulcowych poziom płynu w
    zbiorniczku spada i nie jest zły objaw - po wymianie okłdzin wróciłby do
    poprzedniego poziomu.

    Natomiast jeżeli spada Ci szybciej niż poziom płynu to masz wyciek, który
    trzeba usunąć.
    Zazwyczaj jest to jakaś nieszczelność na siłownikach hamulców, ale trzeba
    ją szybko znaleźć, bo równie dobrze może to być coś poważniejszego, co
    kiedyś pozbawi Cię hamulców.

  • 6. Data: 2015-10-18 15:16:01
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 18.10.2015 o 10:15, masoJ pisze:

    > Mechanik jakiś mi mówił że mogą to być kończące się klocki hamulcowe i
    > ten płyn leci do klocków, coś takiego.

    Tak, tłoczki zostają wysunięte i poziom płynu się obniża. Jest to
    normalne zachowanie eksploatacyjne ale nie po przejechaniu 15 km.

    > Zobaczyłem też że na osłonie silnika(pod spodem) jest troszke oleju, czy
    > to może być ten olej ?

    Nie oleju szukaj tylko płynu hamulcowego.
    Wyciek nie musi być w komorze silnika ale przy każdym z kół lub na całej
    długości przewodów hamulcowych.

  • 7. Data: 2015-10-18 15:17:47
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 18.10.2015 o 10:27, masoJ pisze:
    > Teraz poszedłem do garazu wyjąć tą siateczke, patrze a tu olej jest ....

    To nie jest olej.

    > wcześniej żona wyjechała nim do sklepu i samochód jeszcze był rozgrzany.
    > Nic nie było dolewane.

    Rozgrzanie silnika nie ma większego wpływu na poziom płynu hamulcowego.

    --
    Czarek

  • 8. Data: 2015-10-18 15:19:29
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 18.10.2015 o 12:21, Tomasz Pyra pisze:

    > Po pierwsze ustal ile dolewasz.
    > Jak dolałem 100ml pierwsz raz od 10 lat, to nie jest to żaden problem.

    Teoretycznie powinien być wymieniany co 2 lata a Ty już 10 lat na tym
    samym śmigasz ;-)

    --
    Czarek

  • 9. Data: 2015-10-18 16:03:13
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-10-18 o 08:30, masoJ pisze:
    > Witam
    > Co może być przyczyną ubywania płynu hamulcowego ?
    To, że płyn się nazywa "hamulcowy" nie znaczy, że jest jakiś feler przy
    hamulcach. Równie dobrze może być wyciek z wysprzęgnika sprzęgła o ile
    nie jest na linkę.
    Jacek

  • 10. Data: 2015-10-18 19:31:47
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** masoJ pisze tak:

> [...]
    > patrzyłem był pełen zbiorniczek pod sam korek, przejechałem z 15
    > km, dzisiaj patrze i jest mniej, nie wiem ile bo nie mogę

    Wyciek przy kołach łatwo zauważyć swiecąc latarką bo sa brudne a płyn
    cieknie do dołu ;) po tym błocie i daje ciemne krechy ale tobie
    prawdopodobnie ucieka gdzieś przed pompą hamulcową lub przez
    wysprzęglik sprzęgła.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.