  • 11. Data: 2009-04-15 10:26:24
    Temat: Re: Jaki telewizor teraz? Kilka opcji. Ladnie prosze o pomoc :)
    Od: Ormianin <o...@c...epf.pl>

    Wed, 15 Apr 2009 11:59:08 +0200, na pl.rec.telewizja, Kucing napisał(a):

    > Cześć. Za 1500 zł się nie da. Mój typ dla Ciebie to marka SHARP, Full HDD,
    > 42 cale. 42 cale LCD = 25 cali CRT, tak powiedział mi znajomy naprawiacz
    > telewizorów z długoletnim doświadczeniem.

    Chyba jakis naciagacz, ja mialem 25 cali CRT i po zmianie na 37 cali LCD to
    ekran wydaje mi sie wiekszy dwa razy...

    > Wracając zaś do ceny, to jeśli masz 1500 zł gotówką, to weź tv na raty.

    Za 1500 zl w takich marketach jak Auchan, albo Tesco jestem pewny ze kupi
    spokojnie jakis 32 cale LCD a mniejszy z palcem w nosie... i to spokojnie
    wystarczy do analogowego odbioru

    > Koszt takiego telewizora o jakim mówię to około 3000 zł. Zapłacisz teraz
    > 1500 zł a przez 10 miesięcy będziesz spłacać po 150 zł, to chyba dobry
    > układ. W sklepach lubią klientów, którzy biorąc na raty płacą 50% ceny, bo
    > są dla nich bardziej wiarygodni. Popytaj o szczegóły w sklepach typu
    > Saturn, Elektroland, Media Markt czy Euro RTV AGD, chyba że ktoś mądrzejszy
    > ode mnie z tej grupy doradzi Ci coś lepsze i równie konkretnie jak ja :)

    Nigdy raczej bym w cos takiego nie wszedl...

  • 12. Data: 2009-04-15 10:56:36
    Od: Kucing <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com>

    Dnia Wed, 15 Apr 2009 12:07:29 +0200, Cavallino napisał(a):

    > A możesz rozwinąć, co oznacza "=" w tym przypadku?
    > Bo wygląda na niezłą brednię.

    Chodziło dokładnie o to w jaki sposób osoba przyzwyczajona przez całe życie
    do telewizorów kineskopowych reaguje na zmianę na telewizory LCD. (Ja wiem,
    że źródło sygnału jest ważne, ale tutaj mówimy o sygnale cyfrowym z
    telewizji kablowej - co dzisiaj jest już prawie standardem.) A zatem ów
    fachowiec twierdzi, że dla osoby przyzwyczajonej do telewizorów
    kineskopowych 25-27 calowych, przejście na telewizor LCD, przy założeniu,
    że ogląda go z odległości nieco ponad 2 metrów, nie będzie niewygodne,
    jeśli ten telewizor będzie miał 42 cale.

    > Pomyliły Ci się chyba sklepy z bankami.
    > Sklepowi to wszystko jedno i tak dostaje całość od banku.

    Napisałem to w uproszczeniu. Wiem, że za 1500-2000zł można kupić 32 a nawet
    40 calowy syf LCD, ale ja nie polecałem syfu, polecałem SHARP.

    --
    - Kucing -

  • 13. Data: 2009-04-15 10:59:01
    Od: Kucing <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com>

    Dnia Wed, 15 Apr 2009 12:56:36 +0200, Kucing napisał(a):

> [...]
    > że ogląda go z odległości nieco ponad 2 metrów, nie będzie niewygodne,
    > jeśli ten telewizor będzie miał 42 cale.

    PS. To "tylko" opinia fachowca. Nie jest wyrocznią. Każdy może mieć inną.
    Mnie ta opinia się przydała, bo byłem w podobnej sytuacji co pytająca.

    --
    - Kucing -

  • 14. Data: 2009-04-15 11:07:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Chodziło dokładnie o to w jaki sposób osoba przyzwyczajona przez całe
    > życie
    > do telewizorów kineskopowych reaguje na zmianę na telewizory LCD.

    To jakaś bzdura jest.
    Jeśli chodzi o wady LCD, to czym tv mniejszy, tym są one mniej widoczne.
    Z kolei, jeśli chodzi o zalety, to nawet zmiana 25 na 25 będzie doskonale
    widoczna in plus

> [...]
    > że ogląda go z odległości nieco ponad 2 metrów, nie będzie niewygodne,
    > jeśli ten telewizor będzie miał 42 cale.

    Bredzi od rzeczy.
    Albo Ty go niedokładnie zrozumiałeś.

    Z czego niby ta niewygoda z przejścia 25 na 25 miałaby wynikać?

    > Napisałem to w uproszczeniu.

    Napisałeś to bez sensu i żadne uproszczenie tego nie zmieni.
    Sklepowi jest dokładnie obojętne czy klient wpłaca 50% czy 0%.

  • 15. Data: 2009-04-15 11:29:56
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Wed, 15 Apr 2009 11:59:08 +0200, Kucing
    <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com> wrote:

    >Cześć. Za 1500 zł się nie da. Mój typ dla Ciebie to marka SHARP, Full HDD,
    >42 cale. 42 cale LCD = 25 cali CRT, tak powiedział mi znajomy naprawiacz
    >telewizorów z długoletnim doświadczeniem.

    LOL.
    Moim zdaniem 42=42, 25=25 i 42>25, ale chętnie dowiem się więcej
    o równości 42=25.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 16. Data: 2009-04-15 11:31:35
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Wed, 15 Apr 2009 12:56:36 +0200, Kucing
    <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com> wrote:

> [...]
    >że ogląda go z odległości nieco ponad 2 metrów, nie będzie niewygodne,
    >jeśli ten telewizor będzie miał 42 cale.

    A jeżeli z 25-calowego CRT przesiądzie się na 26-calowy LCD, to będzie
    cierpiał?...

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 17. Data: 2009-04-15 11:33:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maciej Bojko" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > A jeżeli z 25-calowego CRT przesiądzie się na 26-calowy LCD, to będzie
    > cierpiał?...

    Jeśli już, to tylko nad swoją niezaradnością (żeby nie użyć mocniejszego
    słowa), że tyle lat bez sensu męczył się z CRT. ;-)

  • 18. Data: 2009-04-15 11:42:13
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 15 Apr 2009 13:29:56 +0200, Maciej Bojko napisał(a):

    > LOL.
    > Moim zdaniem 42=42, 25=25 i 42>25, ale chętnie dowiem się więcej
    > o równości 42=25.

    w CRT podaje się rozmiar kineskopu a nie obrazu, w LCD obrazu, stąd 15" LCD
    odpowiada 17" CRT.
    Ale przeskok z 25 na 42 to już kompletna brednia - CHYBA że ktoś liczył dla
    obrazu 4:3 wyświetlanego bez zmiany proporcji, co nieco zmienia postać
    rzeczy, bo przekątne dla ekranów 16:9 wychodza troche lepiej niz dla 4:3

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 19. Data: 2009-04-15 12:30:38
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Kell a pisze:

    > jak to rozumiec?

    ciekawe co serwisant może powiedzieć o komforcie
    oglądania.
    może powiedzieć jakie są bardziej zawodne.
    co do wielkości to tylko rynek dyktuje, nie ma przecież
    na półkach z tv w sklepie modeli lcd 21, 25, 29 cali.
    technologia wytwarzania jest inna, inny format. mamy tak naprawdę
    od 32 - 52, a czasem i więcej więc tak wybieramy,
    lcd 26 traktujemy jak tv do kuchni
    jak kiedyć crt 14. duże crt kosztowały mniej więcej tyle
    co teraz 42 - 52, więc dlaczego wybierać mniejsze?
    przechodząc na większy każdy zauważy różnice w obrazie.

    pawell

  • 20. Data: 2009-04-15 12:47:40
    Od: Kucing <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com>

    Dnia Wed, 15 Apr 2009 13:07:30 +0200, Cavallino napisał(a):

> [...]
    > Z kolei, jeśli chodzi o zalety, to nawet zmiana 25 na 25 będzie doskonale

    To ja opowiem Tobie jaką miałem przygodę. Ponad rok temu zrezygnowałem z
    telewizora CRT 27 cali. Przed kupnem LCD poszedłem do tego znajomego
    fachowca i powiedziałem mu, że chcę kupić LCDeka. Postawiłem tylko 2
    warunki. Żeby oglądało mi się równie dobrze co na starym Panasonicu i
    cena do 3000 zł. Koleś mnie zaprosił do siebie do warsztatu i pokazał
    jakieś 20 LCDeków, które miał na stanie. Różne rozmiary do 52 calowych
    włącznie. Przedtem wymierzyłem, że od punktu oglądania do telewizora mam
    2,20 metra. Zaopatrzony w miarkę poszedłem do niego, zaznaczyliśmy na
    podłodze linię 2,20m i po kolei oglądałem przez kilkanascie minut rozmaite
    telewizory. Inaczej być nie chciało... Tylko 4 telewizory nie powodowały
    mojego dyskomfortu. 42, 46, 50 i 52 calowy. Na pozostałych obraz wydawał mi
    mi się zbyt "wąski" (w pionie). I na tym skończyliśmy test. Kupiłem 42
    calowego Sharpa, z którego jestem bardzo zadowolony. Oglądam na nim w
    IDENTYCZNEJ odległości co poprzednio na CRT i jest nie tylko tak dobrze jak
    wtedy, ale o wiele lepiej. Gdybym kupił mniejszy LCD to dla tych 2,20 metra
    byłby koszmar, po prostu byłby za mały. Stąd to równanie 25=42. Gdy
    próbowałem z mniejszym, np. 36 cali to czułem się gorzej niż gdy oglądałem
    na 25 cali CRT. Nie jestem już młody i przyzwyczajenie jest dla mnie ważne.

    Biorąc pod uwagę powyższe doświadczenie, ze spokojnym sumieniem i szczerze
    poleciłem osobie pytającej, to co poleciłem. Nie rozumiem ataku na mnie.

    --
    - Kucing -