  • 1. Data: 2011-02-05 13:08:44
    Temat: Jaki materiał przed ogniwem słonecznym
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Witam.

    Kupiłem za grosze 8 lampek słonecznych. Każda ładowała akumulatorek do 1,5V
    więc razem mam 12V (choć mogą dać więcej jak potestowałem).
    Teraz umieszczę to razem w skrzynce na dachu na działce i niech ładuje sobie
    żelowego 12V 7.2Ah. Długi czas ładowania mi nie przeszkadza.
    Tylko co dać na wierch. Pleksę? Szybę? Aby za bardzo nie zatrzymywało
    użytecznego zakresu fal i było odporne na warunki atmosferyczne.
    Wiosna idzie to czas coś porzeźbić ;)

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2011-02-05 13:43:30
    Temat: Re: Jaki materiał przed ogniwem słonecznym
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Irokez wrote:

    > Tylko co dać na wierch. Pleksę? Szybę? Aby za bardzo nie zatrzymywało
    > użytecznego zakresu fal i było odporne na warunki atmosferyczne.
    Witam,
    a co było w orginale?
    Nic?
    Panele standardowo są już pokryte i montowane na wierzchu.
    Zostawiłbym je tak samo zamontowane.
    --
    pzdr, j.r.

  • 3. Data: 2011-02-05 18:53:26
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Tylko co dać na wierch. Pleksę? Szybę? Aby za bardzo nie zatrzymywało
    > użytecznego zakresu fal i było odporne na warunki atmosferyczne.

    Może najprościej pleksi.
    Czy te ogniwa mają wystarczającą wydajność, żeby naładować taki akumulator?
    Kiedyś miałem w ręce taką lampkę. W środku był akumulatorek NiCd 650mAh.
    Nawet, jeśli przez słoneczny dzień zgromadzi się 1Ah, to ten duży aku będzie
    się ładował prawie tydzień. Od tego odjąć niewielką utratę ładunku przez
    samorozładowanie.

    Michał

  • 4. Data: 2011-02-05 21:49:53
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Michał Lankosz" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Może najprościej pleksi.

    W oryginale jakiś plasticzek ale trzeba to rozebrać i poukładać obok siebie.

> [...]
    > duży aku będzie się ładował prawie tydzień. Od tego odjąć niewielką utratę

    Jak odpalę coś z tego aku raz na 2 tygodnie to będzie dobrze. Ileż weekendów
    można pić na działce nocami :)

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2011-02-06 08:03:37
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Irokez wrote:

    > Witam.
    >
    > Kupiłem za grosze 8 lampek słonecznych. Każda ładowała akumulatorek do
    kawalek jakiejs folii - np. okladke od zeszytu. za jakis czas UV i tak to
    dobije, ptaki osraja , drobinki piasku z wiatru porysuja itd.
    powinno starczyc na ponad rok. pozniej trzeba umyc, ew. jesli juz zbyt
    bardzo porysowane - wymienic.

    szklo zatrzymuje sporo uv - a niestety uv daje stosunkowo duzo energii.

    dodatkowo mozesz obudowac te ogniwo jakims 'odblysnikiem' z folii alu
    tworzac prymitywny koncentrator - przy ogniwach krystalicznych moc rosnie
    liniowo - tzn. 2x wiecej swiatla - 2x wiecej mocy, tak samo 3, 10 , 100.
    limitem jest tylko temperatura. sprobuj sie pobawic szklem powiekszajacym
    (tak jakbys probowal w ogniwku wypalic dziure) i mierzyc jaki prad mozna w
    ten sposob uzyskac :) niektore ogniwa sa z tylu pokryte metalem - mozna je
    przylutowac do np. kawalka blachy - i w ten sposob polepszyc chlodzenie.

  • 6. Data: 2011-02-06 10:11:35
    Od: Padre <P...@n...net>

    e.

    > Jak odpalę coś z tego aku raz na 2 tygodnie to będzie dobrze. Ileż
    > weekendów można pić na działce nocami :)

    Raz na 2 tygodnie to naładuj sobie akumulator w domu, z całym szacunkiem
    Twój pomysł jest nic nie wart ze względu na jakość ogniw jakie chcesz
    zastosować i na średnia ilość słonecznych dni w Polsce.

  • 7. Data: 2011-02-06 10:14:17
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-06 11:11, Padre pisze:
> [...]
    > Twój pomysł jest nic nie wart ze względu na jakość ogniw jakie chcesz
    > zastosować i na średnia ilość słonecznych dni w Polsce.

    A co mu szkodzisz pobawić się. Jak będzie za mała wydajność to będzie
    robił imprezki raz na miesiąc czy na kwartał. Wątroba na tym skorzysta.

    MD

  • 8. Data: 2011-02-06 10:50:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > A co mu szkodzisz pobawić się. Jak będzie za mała wydajność to będzie
    > robił imprezki raz na miesiąc czy na kwartał. Wątroba na tym skorzysta.

    "Pij szybciej, bo się ściemnia."

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2011-02-06 10:57:46
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    BTW przejrzałem oferty na Allegro i widzę, że są tam sprzedawane zestawy
    do zasilania różnych urządzeń energią słoneczną. Najtańszy (najsłabszy)
    panel już w granicach 100 zł, do tego regulator i akumulator żelowy.
    Mniej-więcej coś takiego jak te urządzenia, których używa się do
    zasilania elementów infrastruktury miejskiej.
    Tak czysto teoretycznie zastanawiam się nad tym ile trzeba by wydać,
    żeby zorganizować w ten sposób zasilanie np. domowej sieci LAN (z WiFi)
    i bazy DECT + możliwość ładowania np. komórek, akumulatorków do latarek
    albo laptopa w przypadku braku zasilania?

  • 10. Data: 2011-02-06 11:02:39
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Irokez wrote:

    > Tylko co dać na wierch. Pleksę? Szybę?

    A nie możesz sprawdzić?
    Wystawiasz to ogniwko na słońce i mierzysz prąd zwarcia przed i po
    zasłonięciu czym tam masz... i tak nie będziesz kupował
    "profesjonalnego" materiału prawda? Pomiary można powtórzyć w pochmurny
    dzień. Czekamy na wyniki.

    Mirek.