  • 1. Data: 2011-02-05 13:52:56
    Temat: TA8435 -sterownik krokowca
    Od: "aro333" <a...@w...pl>

    Muszę zrobić jakiś sterownik do silnika krokowego. Dość ciekawie wyglada
    ukladzik TA8435. Praktycznie to kompletny sterownikWszystko fajnie tylko z
    tego co czytalem, ten układ aby działał należy minimum podać na
    drivery/mostki 21 V. Problem w tym, że urządzenie raczej ma pracować na 12
    V max, kwestia przenośnego zasilania. Czy jest jakaś kostka , majaca podobne
    wlasciwości ale dzialajaca juz od 12V, tak aby uklad byl maksymalnie prosty?
    "Ganiać" ma to silniczek 1,9 Nm,. Na początku ma byc mozliwosc wyboru
    lewo/prawo, szybciej /wolniej. Potem pomysli sie o jakiejs Atmedze do
    sterowania tym.

  • 2. Data: 2011-02-05 14:02:27
    Temat: Re: TA8435 -sterownik krokowca
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    aro333 wrote:

> [...]
    > maksymalnie prosty? "Ganiać" ma to silniczek 1,9 Nm,. Na początku ma byc
    > mozliwosc wyboru lewo/prawo, szybciej /wolniej. Potem pomysli sie o

    Potrzebujesz mikrokroki? Bo jak nie, to sama Atmega wystarczy. Musisz tylko
    state machine zaprogramować, a to tylko parę if-than-else. Jak koniecznie
    chcesz gotowca, zobacz L293 czy L298 data shity. To drivery, a sterowanie
    L297.

    Waldek

  • 3. Data: 2011-02-05 14:36:18
    Od: "aro333" <a...@w...pl>

    Ok dzieki i chyba na tym sie skupię. Silnik nie jest za duży, ma ganiac
    aparat foto zamontowany na wozku chodzacym po prowadnicy 1,5 metrowej. Nie
    wiem po co mu to ale widzę ze fanatycy foto cos takiego mają w swoich
    pracowniach .

  • 4. Data: 2011-02-05 21:55:03
    Od: c...@o...pl

    aro333 wrote:

    > Ok dzieki i chyba na tym sie skupi?. Silnik nie jest za du?y, ma ganiac
    > aparat foto zamontowany na wozku chodzacym po prowadnicy 1,5 metrowej. Nie
    > wiem po co mu to ale widz? ze fanatycy foto cos takiego maj? w swoich
    > pracowniach .

    Na przykład po to:
    http://vimeo.com/groups/16610/videos/19107357
    --