    From: Michał Lankosz <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jaki materiał przed ogniwem słonecznym
    Date: Sat, 5 Feb 2011 19:53:26 +0100

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości
    news:iiji55$1pj$1@news.onet.pl...
    > Witam.
    >
    > Kupiłem za grosze 8 lampek słonecznych. Każda ładowała akumulatorek do
    > 1,5V więc razem mam 12V (choć mogą dać więcej jak potestowałem).
    > Teraz umieszczę to razem w skrzynce na dachu na działce i niech ładuje
    > sobie żelowego 12V 7.2Ah. Długi czas ładowania mi nie przeszkadza.
    > Tylko co dać na wierch. Pleksę? Szybę? Aby za bardzo nie zatrzymywało
    > użytecznego zakresu fal i było odporne na warunki atmosferyczne.
    > Wiosna idzie to czas coś porzeźbić ;)

    Może najprościej pleksi.
    Czy te ogniwa mają wystarczającą wydajność, żeby naładować taki akumulator?
    Kiedyś miałem w ręce taką lampkę. W środku był akumulatorek NiCd 650mAh.
    Nawet, jeśli przez słoneczny dzień zgromadzi się 1Ah, to ten duży aku będzie
    się ładował prawie tydzień. Od tego odjąć niewielką utratę ładunku przez
    samorozładowanie.

    Michał