  • 11. Data: 2010-07-21 21:30:59
    Temat: Re: Jaki mały nowy kompakt do 1000 zł ? Poradźcie !
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    > No zwykle niestety.
    > Ale były kompakty z ustawianą "ręcznie" odległością?

    Oczywiscie, i to calkiem sporo. Starsze Canony z serii G, na pewno cos z
    Ricohow, niektore Minolty, starsze Sony, a takze wodoodporny Pentax WP i byc
    moze jego nastepcy. Z ww. najciekawszy jest chyba Pentax, bo pozwala na
    zapamietanie wybranych nastaw, takich, jak ogniskowa czy ostrosc. W dodatku
    nic sie z niego nie wysuwa i wlacza sie w ~sekunde. Ciekaw jestem, czy
    nowsze modele z tej rodziny tez maja te cechy...

    --
    KILu

  • 12. Data: 2010-07-21 21:48:32
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "KILu" <b...@w...pl> napisał:

> [...]
    > nic sie z niego nie wysuwa i wlacza sie w ~sekunde. Ciekaw jestem, czy
    > nowsze modele z tej rodziny tez maja te cechy...

    Z kompaktów Pentaxa miałem wodoszczelne Optio 33WR (poprzednik WP), WPi
    (następca WP) i W20 (jeden z następców WPi) oraz niewodoszczelny Optio MX-4
    (takie śmieszne skrzyżowanie aparatu z wideokamerą). Wszystkie miały ręczne
    ustawianie odległości ostrzenia.
    W Minoltach A2 i A200 oraz niektórych Panasonicach (np. FZ-50) nawet
    ustawiało się ostrość manualnie za pomocą pierścienia na obiektywie -
    niestety mechanicznego sprzężenia między pierścieniem a układem ustawianai
    ostrości już nie było - ruch pierścienai był przekazywany do ukąłdu
    ostrzenia elektrycznie.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)