  • 1. Data: 2010-07-20 11:48:39
    Temat: Nowe body a obiektywy entry-level
    Od: "slawmir" <s...@w...pl>

    Witam,
    Obecnie posiadam Nikon D50 + Nikkor 50mm/F1.8 + Sigma 18-200mm/F3.5-5.6.
    Nikon D50 to stara poczciwa konstrukcja z matrycą CCD 6MPx. Planuję zakup
    D90 z CMOS 12MPx.
    Czy dla w/w obiektywów przesiadka z matrycy 6Mpx na 12Mpx - będzie dla
    "jakości optycznej" dobrym krokiem ?
    Mam na myśli - jakie maksymalne roździelczości optyczne mogą mieć obiektywy
    entry-level i czy zbyt "duże matryce" (powyżej 10MPx) nie zaszkodzą im.
    O ile Nikkor jest "ostrym" obiektywem (po lekkim przymknięciu przesłony) -
    to Sigma nie ma tutaj tak dobrych wyników.
    Jak amatorsko można sprawdzić maksymalne rozdzielczości (optyczne) dla
    zestawienia obiektyw+matryca (body) ?

    Pzdr,
    Sławek

  • 2. Data: 2010-07-20 11:56:27
    Temat: Re: Nowe body a obiektywy entry-level
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2010-07-20 13:48, slawmir pisze:

    > Jak amatorsko można sprawdzić maksymalne rozdzielczości (optyczne) dla
    > zestawienia obiektyw+matryca (body) ?

    Będziesz fotografował tablice testowe?

  • 3. Data: 2010-07-20 12:24:15
    Od: "slawmir" <s...@w...pl>

    > Będziesz fotografował tablice testowe?

    Nie - nie jestem onanistą sprzętowym ;-). Chcę zaspokoić swoją ciekawość.

  • 4. Data: 2010-07-21 06:24:16
    Od: Franc <k...@w...wp.pl>

    Dnia Tue, 20 Jul 2010 13:48:39 +0200, slawmir napisał(a):

> [...]
    > D90 z CMOS 12MPx.
    > Czy dla w/w obiektywów przesiadka z matrycy 6Mpx na 12Mpx - będzie dla

    Potrafię to ocenić tylko "oczoleptycznie". Mam D50, znajomy ma D90.
    Jak dla mnie różnica jest zasadnicza w tym, co wychodzi z puchy. D90
    miazdzy - zwłaszcza wysokie ISO.

    --
    Franc