  • 1. Data: 2010-03-16 13:24:35
    Temat: Olympus PEN
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    Czołem,

    Chodzę już jakiś czas z zamiarem zakupienia aparatu fotograficznego,
    który robiłby zacne zdjęcia, miał wymienną optykę był lekki i miał
    możliwość dokupienia obudowy podwodnej. I oto pojawił się Olympus PEN
    E-PL1. Czy możecie mi powiedzieć coś na temat formatu mikro 4/3? Nie
    jestem zawodowcem, ale moim wymogiem jest zbliżyć się jakością do
    lustrzanek. Czy jest sens kupowania takiego aparaciku?

  • 2. Data: 2010-03-17 03:30:02
    Temat: Re: Olympus PEN
    Od: TomekM <t...@g...com>

    Nie mam PENa.
    Mam za to Olympusa E-420.
    On ma tej samej wielkości matrycę.
    W sumie moim zdaniem jakość obrazu jest dużo lepsza jak z kompaktów.
    "Normalnym" lustrzankom może ustępuje o włos.
    Też trochę mnie kuszą te aparaty mikro 4/3.
    Tak swoją drogą to jeszcze nie widziałem w Polskim sklepie
    internetowym lub zwykłym obiektywów tego formatu.
    Więc ta wymienna optyka to ciut iluzja.

  • 3. Data: 2010-03-17 06:26:23
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    PesTYcyD pisze:
> [...]
    > jestem zawodowcem, ale moim wymogiem jest zbliżyć się jakością do
    > lustrzanek. Czy jest sens kupowania takiego aparaciku?

    Z problemów: szybkość af, typowa dla szybkiego kompakta (co zależy po
    części od obiektywu) i rzeczywista rozdzielczość ponad 5-6Mpx (czyli
    całkiem poprawnie, jak większość lustrzanek ze średniej klasy kitami),
    ale zmiana obiektywu na lepszy nic nie zmienia. Jest cięższy niż się
    wydaje (jeśli to ma znaczenie).
    Zalety - nieporównywalnie lepszy niż w lustrzankach światłomierz, af
    jeśli informuje, że wyostrzy to zrobi to perfekcyjnie, duża dynamika
    użyteczna, praktycznie zerowe potrzeby korekcji wb (poza światłem
    żarowym), użyteczne iso do 1600 (przy ograniczonej dynamice). Reszta to
    wiadomo - wymiary, cichość.
    Obiektyw jest praktycznie jeden (stałki jaśniejszej pół ev o przeciętnej
    jakości nie wspominam), ale można stosować obiektywy panasonica albo
    cokolwiek z om, m42 i 4/3 przez konwerter. Za dwa miesiące wchodzą
    superzoom i szeroki (9-18).

    Zdjęcia z olka od pół roku na stronie niżej.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 4. Data: 2010-03-17 09:20:15
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    Dzięki za odpowiedzi na priv i na grupie. Nad M 4/3 zastanawiam się ze
    względu na podróże, gdzie liczy się waga i miejsce w bagażu. Obiektywy
    myślę, że nie są problemem M4/3 to nowy format także trzeba jeszcze
    poczekać na większy wybór, zdaję sobie z tego sprawę. Zastanawia mnie
    tylko rozbieżność cenowa pomiędzy E-P2 a E-PL1 nie wiem za bardzo skąd
    się ona bierze mimo, że E-PL1 jest lepiej wyposażony, chociażby we
    wbudowaną lampę błyskową. Czy sądzicie że w jakości zdjęć może być jakaś
    różnica pomiędzy tymi modelami. Do E-PL1 skłania mnie właśnie wbudowana
    lampa i chyba to że tylko ten model współpracuje z obudową podwodną
    Olympusa.

  • 5. Data: 2010-03-17 17:02:13
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    PesTYcyD napisał:
> [...]
    > różnica pomiędzy tymi modelami. Do E-PL1 skłania mnie właśnie wbudowana
    > lampa i chyba to że tylko ten model współpracuje z obudową podwodną

    E-P2 lepsza ergonomika i kwestia pozycjonowania na rynku.

    Olympus jest jednym z nielicznych producentów co do kolejnych aparatów
    dają najlepsze akurat dostępnie matryce a nie sztucznie kastrują
    produkty więc jakość zdjęć powinna być podobna.

    m.
    --
    NA CÓ? MO?E MIEAE PLON NADZIEJE, JE?LI NIE NA TROSKE KOSIARZA?

  • 6. Data: 2010-03-17 17:52:02
    Od: lady mutant <l...@m...org>

> [...]
    > różnica pomiędzy tymi modelami. Do E-PL1 skłania mnie właśnie wbudowana
    > lampa i chyba to że tylko ten model współpracuje z obudową podwodną

    Olympus też się zorientował że coś nie ten-teges i do E-P1 dają lampę
    błyskową w promocji

    --lm

  • 7. Data: 2010-03-17 18:27:28
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    PesTYcyD pisze:
> [...]
    > się ona bierze mimo, że E-PL1 jest lepiej wyposażony, chociażby we
    > wbudowaną lampę błyskową. Czy sądzicie że w jakości zdjęć może być jakaś

    EP1/2 jest aparatem lanserskim, epl1 popularnym. Jakościowo będzie to
    samo. Dziś z pewnością wziąłbym właśnie epl1, bo jest lekko mniejszy i
    chyba lżejszy, natomiast na lampie mi nie zależy, ale jak ktoś
    potrzebuje to będzie miał od razu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /co zostało sfinansowane ze środków Unii nie może podlegać żadnym zmianom!/

  • 8. Data: 2010-03-17 19:08:25
    Od: mt <t...@i...pl>

    PesTYcyD pisze:
> [...]
    > się ona bierze mimo, że E-PL1 jest lepiej wyposażony, chociażby we
    > wbudowaną lampę błyskową. Czy sądzicie że w jakości zdjęć może być jakaś

    Różnicy w jakości zdjęć pewnie nie będzie, a jeżeli już to w praktyce
    niezauważalna. A różnica w cenie bierze się poniekąd z pozycjonowania
    aparatu na rynku i głównie z faktu, iż w zestawie z E-P2 jest niezły
    EVF, który oddzielnie jest wyceniany na około 1000 zł w sklepach.

    --
    marcin

  • 9. Data: 2010-03-18 09:51:53
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    Hmm już prawie składam zamówienie... Jest ciekawy zestaw z dwoma
    obiektywami 14-42 i 40-150. Chyba najlepsza oferta jaką znalazłem to na
    cyfrowe.pl (2699zł) ale jeżeli znacie tańsze sklepy to proszę o
    sugestie. Jednak obudowa podwodna trochę mnie rozczarowała. Nie ma
    możliwości używania wbudowanego w aparat flasha (jaki by on nie był) i
    od razu trzeba się zaopatrzyć w ramie i lampę błyskową czyli obudowa
    2000,00zł + 2000 oświetlenie ;/

  • 10. Data: 2010-03-18 10:26:32
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Zdjęcia z olka od pół roku na stronie niżej.
    > różne takie tam: www.smialek.prv.pl

    Wiem, że się powtarzam i że OT, ale ja cię po prostu kocham!
    Dzisiaj za Arrivals...

    pozdrawiam,
    gietrzy