  • 21. Data: 2010-10-25 17:30:22
    Temat: Re: Jaki aparat do zdjęć w namiocie bezcieniowym?
    Od: "<gkrzych>" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TM" <s...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:ia165m$npj$1@news.task.gda.pl...
    > Chciałbym robić zdjęcia niewielkich obiektów w namiocie bezcieniowym (i
    > tylko to zastowanie się liczy)
    > Fotografia jak dotąd średnio leżała w dziedzinie moich zainteresowań i w
    > związku z tym mam problem z wyborem aparatu.

    To może i ja coś zaproponuje:
    1. kompakt LX3 w cenie około 1500zł - b.dobra, jasna optyka. b.dobry tryb
    makro
    2. bezlusterkowiec NEX-3 samo body + przejściówka M42 + helios lub podobny
    całość pewnie trochę przekroczy 1500zł ale dostaniesz w zamian matrycę APS-C
    i znakomity odchylany lcd. Dostępne powiększenia fragmentu 7x lub 14x dobrze
    się
    sprawdzają przy manualnym ostrzeniu.

    gkrzych

  • 22. Data: 2010-10-25 17:41:49
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Mon, 25 Oct 2010 18:52:46 +0200, cichybartko napisał(a):

    > Ja bym na obecną chwilę wybrał
    > bezlusterkowca albo sensowny kompakt. Jako użytkownik K100D śmiało mogę
    > powiedzieć że to fatalny wybór jeśli priorytetem jest macro.

    Od niedawna jestem użytkownikiem fuji S200 EXR - wydaje się on być
    sensowną propozycją do tych celów. Świetna matryca EXR, moim zdaniem
    obiektyw bez zastrzeżeń (jak nie od kompakta, z manualnym zoomem),
    możliwość podpięcia do TV na wejście A/V, zasilacza i wężyka, gorąca
    stopka, zapis jpg, RAW oraz RAW + jpg. Koszt 1149 zł za nowy. Starczy Ci
    jeszcze na kartę pamięci (49zł, kupowana oddzielnie) i zestaw soczewek do
    makro jeśli GO będzie dla Ciebie za duża... I flachę na uczczenie udanego
    zakupu! ;-)

    --
    pzdr
    meping

  • 23. Data: 2010-10-25 18:05:42
    Od: John Smith <u...@e...net>

    <gkrzych> napisał(a):
    > To może i ja coś zaproponuje:
    > 1. kompakt LX3 w cenie około 1500zł - b.dobra, jasna optyka. b.dobry
    > tryb makro
    > 2. bezlusterkowiec NEX-3 samo body + przejściówka M42 + helios lub podobny

    Czym to sterujesz z komputera (jaki soft)?
    Jak wygląda podgląd kadru na kompie?

    --
    Mirek

  • 24. Data: 2010-10-25 19:18:04
    Od: "<gkrzych>" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisał w wiadomości

    > Czym to sterujesz z komputera (jaki soft)?
    > Jak wygląda podgląd kadru na kompie?
    >
    > --
    > Mirek

    Niestety, nie wiem czy w ogóle jest taka możliwość.
    TM wpisał sterowanie z kompa jako dodatkowy walor

    gkrzych

  • 25. Data: 2010-10-25 19:18:08
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze John Smith:

    > Goły Tessar będzie miał jeszcze większą minimalną odległość ostrzenia,
    > więc trzeba by doliczyć pierścienie makro.

    Nieprawda, ostrzy jak dobrze pamiętam od 30cm, do celów 4-25 cm nada się
    świetnie.

  • 26. Data: 2010-10-26 08:05:49
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Mateusz Ludwin napisał(a):
    > Rzecze John Smith:

    > Nieprawda, ostrzy jak dobrze pamiętam od 30cm, do celów 4-25 cm nada się
    > świetnie.

    Kit Canona ostrzy od 28cm, Tessar jaki znalazłem - od 35cm:
    http://foto.recenzja.pl/Subjects-index-req-viewpage-
    pageid-5.html

    Ale rzeczywiście do obiektów 4-25cm oba się nadadzą bez dodatkowych
    pierścieni.

    --
    Mirek