  • 11. Data: 2014-08-05 19:43:57
    Temat: Re: Jaki UPS na przetwornice 12V do 230V
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T.V.M1M2M3NMM4" napisał
    Dnia Tue, 5 Aug 2014 15:22:19 +0200, J.F. napisał(a):

    >Boje sie ze taka za 50zl spali mi polowe instalacji w aucie jak np
    >zostawie

    Malo prawdopodobne. Predzej ... spali auto :-)

    >ja na noc z .... przykladowo ladowarka do telefonu, tableta i jeszcze
    >jakims malym urzadzonkiem... max 50W pobor mocy przez kilka h.

    50W to jest sporo. 4-5A z 12V. Jesli ma plynac cala noc, to rano moze
    byc problem z odpaleniem.

    Akurat do telefonow to jest masa ladowarek na 12V.
    Nadal jest ryzyko ze spala auto, lub ladowany sprzet ... ale te na
    220V tez moga :-)

    J.

  • 12. Data: 2014-08-05 21:26:07
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 sierpnia 2014 19:04:10 UTC+2 użytkownik T.V.M1M2M3NMM4 napisał:
    > Dnia Tue, 5 Aug 2014 09:49:35 -0700 (PDT), Zachariasz Dorożyński
    >
    > napisał(a):
    >

    > <ciach>

    taniej przetwornicy kilka urządzeń typu monitor, czasami kamera, często ładowarka
    akumulatora kamery.

    > Zatem jakies propozycje UPSa z zimnym startem i czystym sinusem ?
    >
    > Bo gadamy o wszystkim a nie o pytaniu z tematu....
    >

    > --
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > T.V.

    Używam przetwornicy o mocy max150W. Na allegro z cztery dychy taka teraz kosztuje.
    Wszystko co do niej podłączam ma zasilacze z przetwornicami to i czysty sinus nie
    jest mi potrzebny. Monitor wyświetla, ładowarki działają. Do oświetlenia używam
    żarówki energooszczędnej 5W i też działa. Sinus to jak w urządzeniu jest tradycyjny
    transformator. Z ciekawości podłączyłem lampkę na biurko z transformatorem. To jak
    szybki włączyłem tak szybko wyłączyłem bo transformator warczał.

  • 13. Data: 2014-08-05 22:23:23
    Od: Marek Borowski <m...@n...com>

    On 8/5/2014 7:38 PM, J.F. wrote:

    > Rozruchowe, czy lepsze ?
    Na jachtach na ktorych plywalem byly to zwykle samochodowe akulumatory
    100Ah.

    > I ta jedna zarowka to im funduje glebokie rozladowanie, czy plytkie, bo
    > na drugi dzien silnik doladowuje ?

    Roznie to bywalo. Bywalo ze i pare dni nie byl ladowany. W nocy sie
    plynie 12h "na swiatlach". Sadze ze mogl byc czasem glebiej rozladowany.

    > Tak czy inaczej, kogutek ma racje - akumulatory rozruchowe nie nadaja
    > sie do glebokiego rozladowania.

    Jak rozumiem zwykly olowiowy akumulator z H2SO4 to wlasnie rozruchowy.
    A jaka jest inna alternatywa ?

    Pozdrawiam

    Marek

  • 14. Data: 2014-08-05 22:46:24
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 sierpnia 2014 22:23:23 UTC+2 użytkownik Marek Borowski napisał:

> [...]
    >
    > plynie 12h "na swiatlach". Sadze ze mogl byc czasem glebiej rozladowany.

    > Jak rozumiem zwykly olowiowy akumulator z H2SO4 to wlasnie rozruchowy.

    Jeśli idzie o niezwykłość to rozruchowy jest niezwykły. W kategorii akumulatorów
    trakcyjnych niewiele się zmieniło przez kilkadziesiąt lat. A rozruchowych prawie
    wszystko. Przede wszystkim materiał masy czynnej. Niby taki sam jak w innych ale nie
    do końca. Masy czynne w rozruchowych są bardzo porowate i mają zerową wytrzymałość
    mechaniczną. Dlatego ograniczenie napięcia poniżej progu gazowania. Gazowanie w masie
    powodowało by szybką degradację płyt. Żeby zabezpieczyć płyty w akumulatorze
    rozruchowym na wypadek wypadania masy czynnej płyty pakuję się w pokrowce z tkaniny.
    W trakcyjnych gazowanie jest tylko na powierzchni płyty i jej nie uszkadza. Dlatego
    trakcyjne można traktować bez szkody napięciami w granicach 17V. Tak wysokie napięcie
    potrzebne jest żeby w trakcyjny wbić książkowe 110% ładunku. Odbywa się to kosztem
    pojemności użytecznej. Pojemność akumulatora rozruchowego ma drugorzędne znaczenie.
    Ważniejsza od niej jest rezystancja wewnętrzna. Ma być jak najmniejsza. Ewolucje w
    akumulatorach rozruchowych widać po ich masie. Współczesne 60Ah waży połowę
    akumulatora samochodowego sprzed pięćdziesięciu lat, ma przy okazji dwa razy większy
    prąd rozruchowy i ze dwa razy większą trwałość.

  • 15. Data: 2014-08-06 00:41:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 05 Aug 2014 22:23:23 +0200, Marek Borowski napisał(a):
> [...]
    > Roznie to bywalo. Bywalo ze i pare dni nie byl ladowany. W nocy sie
    > plynie 12h "na swiatlach". Sadze ze mogl byc czasem glebiej rozladowany.

    I czesto wymagal wymiany ?
    Bo np Centra kiedys podawala trwalosc 50 glebokich wyladowan.
    Ale to moze byc caly sezon plywan.

    > Jak rozumiem zwykly olowiowy akumulator z H2SO4 to wlasnie rozruchowy.

    Jesli kupowany w sklepie samochodowym, to tak.
    Bo jesli z wozkami widlowymi, to niekoniecznie.

    > A jaka jest inna alternatywa ?

    Trakcyjne,
    http://www.aqua-sport.com.pl/akumulator-marine-75-ah
    .html