-
X-Received: by 10.140.88.201 with SMTP id t67mr47913qgd.25.1407271584731; Tue, 05 Aug
2014 13:46:24 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.140.88.201 with SMTP id t67mr47913qgd.25.1407271584731; Tue, 05 Aug
2014 13:46:24 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!h18no14639471igc.0!news-out.
google.com!b3ni5177qac.1!nntp.google.com!j15no4677595qaq.0!postnews.google.com!
glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Tue, 5 Aug 2014 13:46:24 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <lrrega$br8$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=31.174.1.44;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 31.174.1.44
References: <4...@c...pl>
<5...@g...com>
<lrqv9c$rmn$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<53e1169f$0$2231$65785112@news.neostrada.pl>
<lrrega$br8$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <7...@g...com>
Subject: Re: Jaki UPS na przetwornice 12V do 230V
From: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>
Injection-Date: Tue, 05 Aug 2014 20:46:24 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:668947
[ ukryj nagłówki ]W dniu wtorek, 5 sierpnia 2014 22:23:23 UTC+2 użytkownik Marek Borowski napisał:
> On 8/5/2014 7:38 PM, J.F. wrote:
>
> > U�ytkownik "Marek Borowski" napisa� w wiadomo�ci
>
> > On 8/5/2014 5:52 PM, Zachariasz Doro�y�ski wrote:
>
> >>> Podszkol si� troch� z akumulator�w olowiowych rozruchowych. One nie
>
> >>> nadaj� si� do zasilania czegokolwiek z wyj�tkiem rozrusznika bo:
>
> >>> Podawana przez producenta pojemno�� nie jest pojemno�ci� u�ytkow�.
W
>
> >>> eksploatowanym akumulatorze pojemno�� nie jest znana. Niszcz� si�
>
> >>> je�li je roz�adowywa� poni�ej pewnego magicznego napi�cia.
>
> >>
>
> >> I dlatego pewnie sa stosowane permanetnie na jachtach m.in. do
>
> >> oswietlenia. Czasem w postaci jedniej zarowki.
>
> >
>
> > Rozruchowe, czy lepsze ?
>
> Na jachtach na ktorych plywalem byly to zwykle samochodowe akulumatory
>
> 100Ah.
>
>
>
> > I ta jedna zarowka to im funduje glebokie rozladowanie, czy plytkie, bo
>
> > na drugi dzien silnik doladowuje ?
>
> >
>
> Roznie to bywalo. Bywalo ze i pare dni nie byl ladowany. W nocy sie
>
> plynie 12h "na swiatlach". Sadze ze mogl byc czasem glebiej rozladowany.
>
>
>
> > Tak czy inaczej, kogutek ma racje - akumulatory rozruchowe nie nadaja
>
> > sie do glebokiego rozladowania.
>
> >
>
> Jak rozumiem zwykly olowiowy akumulator z H2SO4 to wlasnie rozruchowy.
>
> A jaka jest inna alternatywa ?
>
>
>
>
>
> Pozdrawiam
>
>
>
> Marek
Jeśli idzie o niezwykłość to rozruchowy jest niezwykły. W kategorii akumulatorów
trakcyjnych niewiele się zmieniło przez kilkadziesiąt lat. A rozruchowych prawie
wszystko. Przede wszystkim materiał masy czynnej. Niby taki sam jak w innych ale nie
do końca. Masy czynne w rozruchowych są bardzo porowate i mają zerową wytrzymałość
mechaniczną. Dlatego ograniczenie napięcia poniżej progu gazowania. Gazowanie w masie
powodowało by szybką degradację płyt. Żeby zabezpieczyć płyty w akumulatorze
rozruchowym na wypadek wypadania masy czynnej płyty pakuję się w pokrowce z tkaniny.
W trakcyjnych gazowanie jest tylko na powierzchni płyty i jej nie uszkadza. Dlatego
trakcyjne można traktować bez szkody napięciami w granicach 17V. Tak wysokie napięcie
potrzebne jest żeby w trakcyjny wbić książkowe 110% ładunku. Odbywa się to kosztem
pojemności użytecznej. Pojemność akumulatora rozruchowego ma drugorzędne znaczenie.
Ważniejsza od niej jest rezystancja wewnętrzna. Ma być jak najmniejsza. Ewolucje w
akumulatorach rozruchowych widać po ich masie. Współczesne 60Ah waży połowę
akumulatora samochodowego sprzed pięćdziesięciu lat, ma przy okazji dwa razy większy
prąd rozruchowy i ze dwa razy większą trwałość.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.08.14 00:41 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=