  • 1. Data: 2014-08-05 14:57:57
    Temat: Jaki UPS na przetwornice 12V do 230V
    Od: "T.V.M1M2M3NMM4" <s...@z...pl>

    Witam;

    Szukam, szukam, szukam... i co znajdę nie ma dokładnego opisu.

    Poszukuję UPSa który ma pracować jako przetwornica 12V w samochodzie -
    wymagane zatem jest:
    1x Aku 12v (niektóre mają 2x aku 12v spiete szeregowo czyli 24v - odpadaja
    wyjscia najlepiej na wtyczke polska z UPS, a nie komputerowy "trójkąt"

    Dodatkowo, wyczytałem że część UPSow nie chce działać w ten sposów -
    większość starych chodzi i pracuje w takim trybie, nowe maja zabezpieczenia
    np. czasowe (pomimo podpięcia aku nawet 5000aH bedzie dzialal tylko
    5min-10min i nastepuje wylaczenie.

    Poradzcie cos, czym sie zainteresowac, jakiej firmy szukac? Ktos juz tak
    kombinowal?

    PS: Dlaczego UPS, ze wzgledu na sinusoide i stabilnosc podawanego napieca.
    Zadna przetwornica w tej cenie nie posiada takich wykresow jak najtanszy
    UPS. A placic 400zl za przetwornice to bezsensu... Ja chce tego uzyc 2x w
    roku :D

    T.V.

  • 2. Data: 2014-08-05 15:22:19
    Temat: Re: Jaki UPS na przetwornice 12V do 230V
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T.V.M1M2M3NMM4" napisał
    >Poszukuję UPSa który ma pracować jako przetwornica 12V w
    >samochodzie -

    Sa tez gotowe przetwornice, coraz tansze.

> [...]
    >zabezpieczenia
    >np. czasowe (pomimo podpięcia aku nawet 5000aH bedzie dzialal tylko

    Tam jest IMO za male trafo, i moze sie przegrzewac.
    Ale przeciez nie musisz pelna moca obciazac.
    No i moze byc przetwonica DC-DC z malym trafem, a potem falownik.

    Jeszcze jedna cecha - niektore nie rusza bez pradu w sieci.

> [...]
    >napieca.
    >Zadna przetwornica w tej cenie nie posiada takich wykresow jak

    No nie wiem ... najtanszy UPS to chyba ma prostokat ?
    I dopiero bardzo drogie maja prawdziwa sinusoide...

    J.

  • 3. Data: 2014-08-05 16:19:54
    Od: "T.V.M1M2M3NMM4" <s...@z...pl>

    Dnia Tue, 5 Aug 2014 15:22:19 +0200, J.F. napisał(a):

    > Użytkownik "T.V.M1M2M3NMM4" napisał
    >
    > Sa tez gotowe przetwornice, coraz tansze.

    Boje sie ze taka za 50zl spali mi polowe instalacji w aucie jak np zostawie
    ja na noc z .... przykladowo ladowarka do telefonu, tableta i jeszcze
    jakims malym urzadzonkiem... max 50W pobor mocy przez kilka h.

> [...]
    > No i moze byc przetwonica DC-DC z malym trafem, a potem falownik.
    >
    > Jeszcze jedna cecha - niektore nie rusza bez pradu w sieci.

    Wlasnie podejrzewam tez to... Zatem pytam Was koledzy - kto i jaki
    uruchomil z aku w samochodzie?

    > No nie wiem ... najtanszy UPS to chyba ma prostokat ?
    > I dopiero bardzo drogie maja prawdziwa sinusoide...
    >
    > J.

    Moze tak, moze nie, ale UPS za 20-40zl i tak bedzie lepszy niz przetwornica
    chinska za 70zl

    Pytam wiec tutaj, czy ktos juz tak kombinowal i z jakimi firmami - ktory
    ruszy z aku w samochodzie i nie potrzebuje zasilania z sieci? Nazywa sie to
    chyba zimny start? Czy cos tam...

    T.V.

  • 4. Data: 2014-08-05 17:52:44
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 sierpnia 2014 14:57:57 UTC+2 użytkownik T.V.M1M2M3NMM4 napisał:
> [...]
    >
    > UPS. A placic 400zl za przetwornice to bezsensu... Ja chce tego uzyc 2x w

    Podszkol się trochę z akumulatorów olowiowych rozruchowych. One nie nadają się do
    zasilania czegokolwiek z wyjątkiem rozrusznika bo: Podawana przez producenta
    pojemność nie jest pojemnością użytkową. W eksploatowanym akumulatorze pojemność nie
    jest znana. Niszczą się jeśli je rozładowywać poniżej pewnego magicznego napięcia.

  • 5. Data: 2014-08-05 18:03:42
    Od: Marek Borowski <m...@n...com>

    On 8/5/2014 5:52 PM, Zachariasz Dorożyński wrote:

> [...]
    jest znana. Niszczą się jeśli je rozładowywać poniżej pewnego magicznego napięcia.

    I dlatego pewnie sa stosowane permanetnie na jachtach m.in. do
    oswietlenia. Czasem w postaci jedniej zarowki.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 6. Data: 2014-08-05 18:35:29
    Od: "T.V.M1M2M3NMM4" <s...@z...pl>

    Dnia Tue, 5 Aug 2014 08:52:44 -0700 (PDT), Zachariasz Dorożyński
    napisał(a):

> [...]
    jest znana. Niszczą się jeśli je rozładowywać poniżej pewnego magicznego napięcia.

    Uzywane ma byc w uruchomionym aucie (wyprzedzajac kolejne informacje - tak
    sprawdzilem, alternator pociagnie) , jesli bez zapalonego silnika to
    akumulator mam tanio do kupienia zelowy od znajomego i to bede tachal np do
    namiotu.

    T.V.

  • 7. Data: 2014-08-05 18:49:35
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 sierpnia 2014 18:35:29 UTC+2 użytkownik T.V.M1M2M3NMM4 napisał:

> [...]
    >
    > sprawdzilem, alternator pociagnie) , jesli bez zapalonego silnika to
    >
    > akumulator mam tanio do kupienia zelowy od znajomego i to bede tachal np do

    Jak tylko przy pracującym silniku to nie ma sprawy. Sam w ten sposób zasilam z taniej
    przetwornicy kilka urządzeń typu monitor, czasami kamera, często ładowarka
    akumulatora kamery.

  • 8. Data: 2014-08-05 19:04:10
    Od: "T.V.M1M2M3NMM4" <s...@z...pl>

    Dnia Tue, 5 Aug 2014 09:49:35 -0700 (PDT), Zachariasz Dorożyński
    napisał(a):

    <ciach>

    > Jak tylko przy pracującym silniku to nie ma sprawy. Sam w ten sposób zasilam z
    taniej przetwornicy kilka urządzeń typu monitor, czasami kamera, często ładowarka
    akumulatora kamery.

    Zatem jakies propozycje UPSa z zimnym startem i czystym sinusem ?
    Bo gadamy o wszystkim a nie o pytaniu z tematu....

    T.V.

  • 9. Data: 2014-08-05 19:35:51
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    T.V.M1M2M3NMM4 pisze tak:

    > Zatem pytam Was koledzy - kto i jaki uruchomil z aku w samochodzie?

    Ja używam APC Back-UPS 650. Wywaliłem wszelkie konektory. Przylutowałem
    kable na stałe. Zasilanie podłączam Canonem 15 po 4 styki na żyłe.
    Wywaliłem pokrywkę baterii, wyciałem dziurę i dałem wiatrak dmuchający
    na radiatory. Wywaliłem też moduł zabezpieczający LAN oraz wstawiłem w
    dziurę po nim wyłącznik wyjca.

    Do niego wpinam albo zrobiony przedłużacz na trzy gniazdka albo
    przerobiony kabel od zasilacza laptopa. Nie ufam przetwornicom do
    laptopów 12v na 19v stad pomysł z UPS.

    http://www.hargeisait.com/images/stories/virtuemart/
    product/apc_2.jpg
    http://www.halfgaar.net/apc-ups-cs-650-review

    --
    Piter

  • 10. Data: 2014-08-05 19:38:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek Borowski" napisał w wiadomości

    >I dlatego pewnie sa stosowane permanetnie na jachtach m.in. do
    >oswietlenia. Czasem w postaci jedniej zarowki.

    Rozruchowe, czy lepsze ?
    I ta jedna zarowka to im funduje glebokie rozladowanie, czy plytkie,
    bo na drugi dzien silnik doladowuje ?

    Tak czy inaczej, kogutek ma racje - akumulatory rozruchowe nie nadaja
    sie do glebokiego rozladowania.

    J.